"אני מצליחה בכל תחום, למה האוכל מכניע אותי?"

מיכל היא שותפה במשרד עורכי דין שמתמודדת עם השמנת יתר מהיום שהיא זוכרת את עצמה. אחרי שנים של נסיונות כושלים מיכל הצליחה לרדת בגדול. זה הסיפור שלה

"אין דיאטה בספר שלא ניסיתי" מספרת לי מיכל, עורכת דין בת 40, נשואה ואמא ל 2 "לפני 12 שנים הייתי בקבוצת תמיכה להרזיה וירדתי יפה- זאת הייתה פעם יחידה שהצלחתי לרדת" והיא ניסתה: דיאטות חלבונים, כדורים, ספריי, מכונת הרזיה שעולה אלפי שקלים להמסת שומנים, ומאמן כושר פרטי. "בשום דרך לא הצלחתי להתמיד לאורך זמן. שקלתי בסביבות ה – 100 קילו וכבר חשבתי על כיוון של ניתוח – טבעת או שרוול, אבל לא הייתי גדולה מספיק לעבור ועדה רפואית".

לא רוצה לקרוא? עזבי, נספר לך הכל בטלפון

לפני ואחרי: מיכל לאחר שהורידה 35 קילו ממשקלה

"אחד מהטריגרים שגרמו לי להבין שאני רוצה לעשות שינוי היה שראיתי איך הבת שלי מתחילה גם היא לסבול מהשמנה. הזמנות של אוכל מוכן, ובית מלא בג'אנק התחילו להשפיע על המשפחה שלי. הייתי אוכלת את הלב ולא מבינה איך זה יכול להיות שאני מצליחנית בכל תחום אחר בחיים: לימודים, קריירה, למה דווקא האוכל מכניע אותי? ואז, ממש במקרה ראיתי פרסום בפייסבוק להרזיה בשיטת הבלון.

דיברתי עם כמה מהבנות שניסו את השיטה והיו מרוצות, למרות שלא הן היו מה שהטה את הכף, אלא יותר העובדה שהייתי דקה לפני ניתוח, וזה היה נשמע פרוצדורה יחסית פשוטה ששווה את הנסיון".

"מהיום למחר קבעתי פגישת יעוץ עם גסטרולוג יועץ מטעם אופטימל. ביררתי לפני הפגישה שהוא אכן גסטרולוג מומחה, חשוב היה לי לבדוק ולראות בעיניים שלבלון יש אישור של משרד הבריאות. אני בכל זאת עורכת דין ומכירה את כל השטיקים.

תוך 5 ימים מהיום שראיתי את הפרסום בפייסבוק כבר הגעתי לעבור את הפרוצדורה. הכל קרה צ'יק צ'ק".

שיניתי את כל המתלחה: מידה 46 למידה 28

על הפרוצדורה של הכנסת הבלון מספרת מיכל: "לפני ההליך הייתי צריכה לרכוש תרופות שמאזנות את חומציות הקיבה, ולהגיע ליום הטיפול כשאני בצום. קיבלתי טשטוש, והתעוררתי אחרי שהפרוצדורה של הכנסת הבלון לקיבה הסתיימה – רבע שעה על השעון. הרגשתי חולשה אבל הלכתי לאוטו רגיל. שמעתי על אנשים שחזרו לעבודה עוד באותו היום, אבל אני כן הרגשתי חולשה במשך 4-5 ימים לאחר מכן. מדובר על חולשה, לא כאבים, לא סחרחורות או הקאות – פשוט חולשה. זאת תופעת הלואי היחידה שחשתי".

על תהליך הירידה מיכל מספרת: "בשבועיים הראשונים הייתה לי ירידה גדולה של 8 קילו. יש תפריט לשבוע ראשון, תפריט לשבוע שני וכן הלאה, כשהרעיון הוא שלאחר חודשיים כבר אפשר לאכול הכול תיאורתית, אבל יש דברים שאת פשוט לא מסוגלת. אבטיח למשל, פשוט ממלא אותי שאני לא יכולה לנשום. צריך לקחת בחשבון שאם מתפתים לאכול יותר מידי – מקיאים, וזה קרה לי. הבלון תופס מקום בקיבה בדיוק כמו אוכל, אין לאן להעמיס". היא צוחקת.

אבל זה משתנה מאדם לאדם. רוצה לדעת אם זה מתאים לך? לחצי כאן לבדיקה

"בעקרון לאורך כל תהליך הירידה צריך להגיע לפגישות שבועיות עם דיאטן – שי. בחור מקסים! בכלל כל הצוות, – מנהלת המרפאה, הרופא והדיאטן מאוד זמינים, נותנים טלפונים אישיים שלהם, עוקבים גם במיילים ובהודעות במידה ולא מגיעים. אני, לצערי, לא הגעתי להרבה מהפגישות השבועיות שלי עם הדיאטן- ועל זה אני מאוד מצטערת היום. זאת ההמלצה שלי לכל מי שעובר את התהליך – לא לוותר על פגישות עם הדיאטן".

הבלון נשאר בקיבה בין חצי שנה לשנה, עד שתהליך ההרזיה מושלם: "אני הגדלתי את הבלון לאחר חודשיים כאשר ראיתי שאני חוזרת לאכול בכמויות גדולות, והוצאתי אותו לאחר 10 חודשים כששקלתי כבר 59 קילו, ולא רציתי לרדת עוד גרם נוסף".

היום, חמישה חודשים אחרי שהבלון יצא, כשהיא 35 קילו פחות היא מספרת על החודשים האחרונים אחרי ההרזיה, וללא הבלון בקיבה: "יום אחרי הרגשתי רעבה בטירוף. פתאום חור נפער בקיבה וצריך למלא אותו. עליתי 7 קילו ב- 4 חודשים שעברו, אבל בחודש האחרון המשקל שלי התאזן, הקיבה הצטמצמה ואני לא מרגישה רעב".

"היום אני מאמצת אורח חיים בריא: עושה טניס. הרבה לחם קל, סלט, ירקות, פירות. אני אוכלת גם דברים משמינים, אבל משמינים בריאים: אבוקדו, חומוס, מעדיפה פסטרמה לא סלמי. נצמדת למאכלים בסיסיים, והרבה פחות אוכל קנוי. מ- 20 פעם בשבוע שהיינו מזמינים, זה ירד לפעם בחודשיים – שלושה.

"שווה כל שקל ואת כל המאמץ"

שיניתי את כל המתלחה: מידה 46 למידה 28. עם הרזון בא החשק לקנות בגדים, להתאפר, לחשוב על טיפוח. הלכתי לים בקיץ האחרון עם בגד ים- לא עם מכנסיים וחולצה גדולה. הבית כולו השתנה מהשינוי שלי. אפילו הבת שלי ירדה במשקל מזה שאין ג'אנק בבית, אחד הדברים הכי כיפיים שקרו לי זה שהיום היא באה להתייעץ איתי על בגדים".

ולסיום אומרת מיכל: "בסוף בסוף האתגר של השמירה קיים. אין דרך לברוח ממנו. היום אני מצטערת שלא קיימתי פגישות עם הדיאטן בסדירות גדולה מספיק – דבר שהיה מקל עלי התמודדות היום. אחרי שמוציאים את הבלון זאת התמודדות לשמור ולאמץ אורח חיים בריא, אבל שווה כל שקל ואת כל המאמץ".

עלות הפרוצדורה כולל הליווי השנתי: 19,800 ש"ח.