אמא העלתה תמונת הנקה עוצמתית שהפכה ויראלית

אנחנו רגילים לראות תמונות הנקה של אימהות שמחות ונינוחות המאכילות את תינוקיהן הרגועים, אבל אמא אחת חשפה בפני העולם צד אחר וכאוב של הנקה כדי להעביר מסר חשוב

בדרך כלל אנחנו נתקלים בתמונות הנקה בהן רואים אימהות נינוחות ומאושרות אבל בימים אלה, תמונה עוצמתית שהעלתה אנג'לה בורזו, הפכה ויראלית ברשת לאחר שהציגה פן אחר של הנקה. האם, צלמת במקצועה, חשפה את הצד הכואב שלא מדברים עליו והעלתה תצלום של עצמה מניקה. פניה הסובלות, בזמן שהיא נאבקת להאכיל את התינוקת שלה, אומרות הכל.

בורזו עצמה מודה שכל העניין לא פשוט עבורה בכלל ומבעד לדמעות ולשקיות מתחת לעיניים שנוצרו מהיעדר שעות שינה, היא מסבירה את המציאות שחוות אינספור נשים שמתביישות להסגיר את הרגשתן. לצד התמונה, שבאה להמחיש את היום-יום שלה, היא כתבה:

"אני אוהבת לראות את כל הנשים היפות מחייכות לעבר התינוקות שלהן ומחזיקות להם את היד בזמן שהם מביטים חזרה. זאת לא המציאות שלי. למרות הרצון שלי להישאר חזקה כמו חייל, איני יכולה להסתיר את המאבק שלי עם הנקה ולתהות, האם היא מוצצת את הפיטמה בתנוחה נכונה, האם אני מספקת עבורה מספיק חלב, האם בלבלנו אותה ברגע שאנחנו נותנים לה בקבוק אחרי ששאבתי עבורה חלב ממני, מה שזה לא יהיה, מדובר במאבק כואב. היום לא היו תנומות או אכיה, רק בכי והורים מתוסכלים". 

אמא הנקה

הפוסט האותנטי של בורזו ריגש אימהות בכל העולם וגרף יותר מ-7,000 לייקים ותגובות אוהדות במיוחד שתמכו בה על האומץ והכנות. "מה שעודד אותי לחלוק את חוויית ההנקה שלי באינסטגרם, הייתה העובדה שאנחנו חיים בחברה שמציגה אותה כטבעית ושכביכול כל אחת יכולה להניק בלי בעיות", סיפרה בתקשורת במסגרת ראיון שנרך עימה לאחר העלאת הפוסט.

היא הדגישה שנושא ההנקה, שמעורר דיונים נשנים וחוזרים כבר זמן רב בכל העולם, לא מסתכם כחוויה 'מלאת שמחה וששון' ושיש ציפייה לא ריאלית מאימהות להרגיש כך. היא מקווה שהמסר החשוב שהעבירה דרך הפוסט יעורר מודעות ויקל על נשים בכל מקום.