אמא'לה בת מצווש

לתכנן מסיבת בר/בת מצווש לילדים כשהם עדיין קטנים אין צורך, אבל להתכונן לאירוע הזה כבר מעכשיו כדאי וצריך, ואז מובטח לכם גם ליהנות מהמסיבה וגם לעבור אותה בשלום כלכלי

אמא'לה בת מצווש ( צילום : shutterstock By Alex Andrei )
אמא'לה בת מצווש ( צילום : shutterstock By Alex Andrei )

רובינו מעדיפים לא לחשוב בהווה על האירועים הגדולים שנערוך לילדים מתישהו בעתיד, אולי משום שעמוק בתוכנו אנחנו מסווגים את האירועים הגדולים האלו, כנקודות בזמן שאחריהם אנחנו נישאר עייפים, מרוצים אבל עם בור גדול בחשבון. הבשורה הטובה היא שאם תתכננו כלכלית, כבר מעכשיו את האירועים הגדולים האלו, תגיעו אליהם שקטים ובידיעה שלא מצפות לכם הפתעות שלא תוכלו להתמודד איתן. הבשורה המצוינת היא, שאתם לא צריכים לתכנן את זה לבד.

איך לעבור בשמחה ובשלום כלכלי את "ההפקות" המשפחתיות

1.  סדר במחשבות

סביר להניח שמעצם הרעיון לרשום רשימות, יתעורר בתוככם קול קטן שינסה לשכנע אתכם לדחות את כל העניין לאחר כך או למחר כך. כדי לא לתת לקול הזה להשפיע עליכם, תוכלו להיעזר במפת חשיבה שפועלת כמו קסם אפילו על בעלי הפרעת קשב או הפתעת ריכוז. רשמו במרכז המפה את האירועים הגדולים שיתקיימו בעתיד, וסביב כל אירוע ציינו כל אסוציאציה, רעיון ומחשבה שקשורים אליו. לדוגמא: אם הנושא הוא בת מצווש, סביר להניח שסביבו תרשמו את המילים אורחים, בגדים, קייטרינג, חברים, נסיעה לחו"ל וכך הלאה.

עכשיו כשנכנסתם לאוירה, המשיכו לשלב הבא.

2.  סדר בחיים עצמם

וזה אומר להכין רשימה נוספת של הכנסות מול הוצאות. כולל משכנתא, עלויות בתי ספר וגני ילדים, הוצאות רכב, ביטוחים וכך הלאה. כל אלו צריכים להילקח בחשבון כדי להגיע אל מסיבת בת המצווה בשלום.

אלא ש גם אם אתם אחראים ומסודרים, ונדמה לכם שאתם יודעים בדיוק באלו סכומים מדובר, יתכן שאת הסיבה העיקרית לכך שבסופו של דבר תכניות מתבטלות אתם לא יודעים. כמו למשל העובדה שכל שקל שיש ברשותכם, שווה בעצם שמונים אגורות. כדי להבין איך לעשות את החישוב הנכון ישנן שתי אפשרויות. האחת, להתחיל לשוטט במדורי כלכלה, וללמוד לעומק את שוק ההון, הריביות, ולחשב חישובים עתידיים. הדרך הנעימה והטובה בהרבה, היא לעשות את זה עם איש מקצוע, או להצטרף לסדנה לתכנון כלכלת המשפחה, וללמוד בשלושה מפגשים נעימים, וללא עלות* איך לעשות את זה נכון.

 3.  לפתוח יומנים

ולא מדובר ביומן חודשי, אלא ביומן רב שנתי. גם אם אתם הורים לילדים קטנטנים, לא בטוחים כמה ילדים עוד יצטרפו למשפחה, או אילו שינויים יהיו במבנה המשפחתי, התחילו להתכונן לאירועים המשפחתיים שתרצו לחגוג להם, עם כל הנתונים הקיימים. ציינו לעצמכם את השנים בהם יחגגו הילדים בר/בת מצווה.

אם באותה שנה מתקיים אירוע נוסף גדול, ציינו גם אותו, וזה כולל ימי הולדת עגולים, חתונות זהב וכסף של בני משפחה, מסיבות גיוס לצבא, מסיבות שחרור ואפילו את השנה בה יהיה תורכם לערוך את ליל הסדר לכל השבט. קשה לכם להכין רשימה כזו לבד? היעזרו באנשי המקצוע שיעשו את זה יחד אתכם.

לעבור בשלום כלכלי את ההפקות הגדולות של המשפחה (צילום: shutterstock By Elisha Henkin)
לעבור בשלום כלכלי את ההפקות הגדולות של המשפחה (צילום: shutterstock By Elisha Henkin)

 4.  להתחיל לתכנן אירוע גדול בגדול

חזרו לשלב 1, וסדרו ברשימה את כל הרעיונות והמחשבות שרשמתם שם. אנחנו לא יכולים לדעת מה יהיו העלויות של הקייטרינג, השמלה, והדי'גי, ולא יכולים היום לדעת מה העולל/ה ירצו בעוד X  שנים שיהיה במסיבה שלהם. אנחנו כן יכולים לדעת בגדול, מהן העלויות של אירוע כזה היום. טיילו טיול קצר ברחבי גוגל וחפשו עלויות. רשמו ליד כל סעיף את המחיר. הוסיפו סעיף להוצאות בלי צפויות. וחשבו את הסכום כפי שלמדתם מאיש המקצוע, או בסדנאות, ןהרשו לעצמכם לנפח עלויות, ולעוף עם הדמיון. תכנון והכנה מראש יאפשרו לכם לקיים את בת -מצווש החלומות.

* ללקוחות בנק לאומי

כלכלת המשפחה בעולם דיגיטלי

רוצים לדעת איך לנהל את התקציב המשפחתי?

שמחים להזמינכם לסדנה ייחודית ב-3 מפגשים שתוביל לשינוי בשיטת ניהול התקציב ולהתפתחות אישית ומשפחתית.
הסדנה ללקוחות לאומי בלבד, ללא עלות וברישום מראש.