אל תשליכני לעבר הרשת

איני שופטת את המפורסמים שנעתרו ליוזמה. הם לא הבעיה. אבל הם גם לא הפתרון. מה כבר ניתן לצפות מהם, בעידן של רשתות חברתיות? למדנו לעשות לייק במקום לצעוק ולהגיב במקום לשנות. החמלה שלנו מחזיקה מעמד, במקרה הטוב, 24 שעות בפיד

בימים האחרונים ניתן לראות סלבריטאים ומובילי דעה מצולמים ברשת, בעודם מחזיקים דף עם המשפט "אל תשליכני לעת זיקנה". בסדר, אז לא נשליך אתכם, מפורסמים ועשירים, לעת זיקנה כי ביקשתם יפה. לצערי, הקמפיין הזה, כמו אלה לפניו ואלה שיבואו אחריו, נולד מתוך רצון לעזור לזקנים בחברה הישראלית ובפועל הוא עוזר לשום דבר. הוא הבליח לתודעה כאקט "מחאתי" אך הוא יתפוגג כמו האכפתיות שלנו לניצולים 24 שעות לאחר שמסתיים יום השואה.

אם לא ידעתם, להזדקן בישראל לא כיף. בבתי אבות עלולים להכות בכם, קצבת הזיקנה שלכם יעלה ב-31 שקלים בלבד – איזה יופי! אפשר להזמין תה ולהתפרע עם ביסקוויט. והכי גרוע: תיאלצו לראות את נטע אלחימיסטר (כוכבנית רשת, נו), מצטלמת עבורכם מבלי שידעתם אולי מי זו. איך אומר זאת בעדינות? הקמפיין "אל תשליכני לעת זיקנה" נולד כרעיון ויראלי ויפה של צחי קומה אבל הוא לא יעשה שום שינוי במציאות.

רק אגלה לכם, מפורסמים יקרים, שבזמן שהצטלמתם מאופרים עם המשפט, הפגנתם סולידריות ועשיתם וי על התרומה החודשית שלכם לאומללי החברה, לקשישים רבים אין מה לאכול ואין מי שידאג להם בפועל. עם הביטוי הזה הם לא ילכו למכולת ולא ימלטו מהמטפל העצבני שיכניס להם אגרוף בבטן.

אייל גולן

להעלות סטטוס מרגש עם עיני פאפי לא מדגדג להם את קצה הקמטים לא ימנע מקשישים עניים מלהמשיך להתקלח בכיור, לשבת בסלון בבדידות תהומית ולנסות להילחם על זכויות עם המעט כוחות שנותרו. קשישים בארצנו צריכים עזרה כספית ממשית, הם זקוקים לתמיכה פיזית, נפשית ובעיקר- חוקתית. הם היו שמחים אם המדינה הייתה דואגת להם באמת ולא משליכה אותם לידיהם של סלבריטאים שעושים את מה שהסוכן ביקש מהם יפה: "זה חשוב, זה יציג אותך כמי שאכפת לו מאחרים".

מירי מסיקה ושלומי שבת

איני שופטת את המפורסמים שנעתרו ליוזמה. הם לא הבעיה. אבל הם גם לא הפתרון. מה כבר ניתן לצפות מהם, בעידן של רשתות חברתיות? למדנו לעשות לייק במקום לצעוק ולהגיב במקום לשנות. החמלה שלנו מחזיקה מעמד במקרה הטוב, 24 שעות בפיד, עד שהיא מתפוגגת. אנחנו רוצים להרגיש אכפתיים, נאורים ולחשוב שעשינו משהו. רק שעם "משהו" לא עושים שינוי אמיתי מהיסוד. מחאות כאלו הן פוטוגניות, מרגשות ובעיקר משקפות את האסתטיקה של המחאה.

נטע אלחימיסטר

איפה אתם, בעלי התפקיד והחובה, לטפל בזקני ארצנו? אתם, שיושבים ברשויות, במשרד הרווחה, בבתי האבות, בכנסת ובממשלה? אתם, שיכולים לא רק להצטלם אלא לעשות? צאו מהחורים ותתחילו לעבוד. זקנים בארץ באמת צריכים אתכם. אנחנו לא צריכים שישליכו אותנו לעבר סיסמאות שחוקות. די לגייס סלבז שינסו להעביר מסרים. רוצים את זה בהאשטאג? # די עם הקמפיינים הלא אפקטיביים. זה פחות מבוכריס.

צילום: מחשבונות האינסטגרם של המצולמים