אל תגלו לתזונאית: החטאים של הסלבס

מה משותף לריהאנה, מריה קארי, ג'ניפר אניסטון וקים קרדשיאן? התשובה: הן אולי נראות מושלם, אבל כולן חוטאות בג'אנק כזה או אחר. ומה אתן יודעות, מסתבר שלפעמים זה דווקא תורם

מכירים את המושג "אוכל מנחם"? קרה לכם שחזרתם מבואסים מיום עבודה ותקעתם פיינט שלם של גלידה? יצאתם בערב עם חברים ולא התאפקתם מלנשנש את הצ'יפס השמנוני שהוגש לצד הבירה? אם כן סימן שאתם נורמלים. קורה לטובים ביותר ולפעמים לא צריך תירוץ, בשביל לחטוא עם משהו שלא נמצא בתפריט המאוזן שאתם אוכלים בדרך כלל. חטא חד פעמי עם איזה ג'אנק פוד מושחת, יכול לחולל נפלאות במצב הרוח שלנו ומותר מידי פעם לסטות מדרך הישר (והכוונה רק באוכל כמובן ורק אם אין לכם מגבלות בריאותיות).

הכוכבות שלהלן מפורסמות בין היתר בזכות המראה שלהן ואין לנו ספק בכלל, שבשגרת היום יום הן שומרות על תפריט מהודק עד ספרטני, שזה אומר בעיקר חסה, לצד חביתת חלבונים שלוש פעמים ביום. הן גם מתאמנות בטירוף עם מאמן אישי, שמן הסתם קורע להן את הצורה.

לכן קשה להאמין מצד אחד שהן חוטאת לעיתים קרובות, או בכלל. מצד שני, למרות שהעולם מתייחס אליהן כאל אלילות, בכל זאת מדובר בבנות תמותה. ויש להניח שבדיוק כמו כולכם הן "מתחרעות" לפעמים על איזה גילטי פלז'ר עתיר קלוריות, שחורג משמעותית מהתפריט היומי שלהן. הן עצמן מצהירות שזה כך וכל אחת אפילו מפרטת עם איזה מאכל היא אוהבת לחטוא, אתם יכולים לבחור אם להאמין להן או שלא. .

קים קרדשיאן

קים קרדשיאן - אינסטגרם - כתבה מכבי קים נראית לאחרונה רזה מתמיד. בטוויטר שלה פרסמה פוסט, שבו היא כותבת שהיא מתאמנת פעמיים ביום בקביעות. זה לא מנע ממנה לפרסם לא מזמן, תמונה של גלידת פרוזן יוגורט עם תוספת של פיסות בננה, תות שדה וגרנולה ולהוסיף בצד התמונה את הכיתוב: "גן עדן". מסתבר שקים יודעת מה היא עושה, כי הדיאטנית של קופ"ח מכבי, דווקא משבחת את הבחירה.

כתבה מכבי אל תגלו לתזונאית

ענבר שמילוביץ, דיאטנית קלינית במכבי שירותי ובריאות, מסבירה: גלידת היוגורט עצמה דלה יחסית בקלוריות ומכילה כמות יפה של סידן שיעיל לחיזוק העצמות. השילוב עם הפירות הטריים מומלץ מאד ומוסיף ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. אם נגביל ל 2 כפות גרנולה בלבד נקבל קינוח מצוין.

.

בריטני ספירס

בריטני כתבה מכבי תזונאית ג'אנק רק לפני זמן קצר היא הגיעה להופעה בארץ ואפשר היה לראות מקרוב, שהיא נמצאת בכושר נפלא. ספירס מוציאה תועפות אנרגיה בכל הופעה שלה על הבמה, ואוהבת לאחר מכן להתפנק בכל דבר עם שוקולד.

כתבה ג'אנק מכבי- תזונאית

ענבר שמילוביץ מסבירה: שוקולד מורכב מחמאת קקאו, מוצקי קקאו וסוכר. 100 גרם שוקולד מכיל כ 550 קק"ל, 32% שומן, מתוכם 19% שומן רווי, שהוא השומן הפחות בריא. חשוב לדעת ששוקולד מריר מכיל את אותם ערכים תזונתיים, אך מכיל גם נוגדי חמצון שלהם יתרונות לבריאות הלב. אם כבר שוקולד, רצוי לאכול שוקולד מריר עשיר במוצקי קקאו ועד שורה, המכילה כ 120 קלוריות.

.

מריה קארי

מראיה קארי. מכבי סלבס ג'אנק

גם מריה הגיעה הקיץ להופעה בארץ ואפילו פרסמה את התמונה לעיל, שצולמה בים המלח. הגילטי פלז'ר של מריה, הוא במפתיע צנוע למדיי לדיווה שהיא – בסה"כ פיצה.

פיצה מכבי ג'אנק סלבס

ענבר שמילוביץ דיאטנית קלינית של מכבי שירותי ובריאות, מסבירה: פיצה אומנם מוגדרת כג'אנק פוד, אך כדאי לזכור שהפיצה היא ארוחה המכילה סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים, סידן מהגבינות ונוגדי חמצון מהעגבניות. הבעיה היא שכל משולש מכיל כ 400 קלוריות, אם נאכל משולש פיצה אחד עם סלט ירקות גדול ויוגורט ביו, נקבל ארוחה טובה ובריאה.

.

קמרון דיאז

דיאז מפורסמת מאז ומתמיד בגוף הדוגמנית האתלטי שלה ובחיבתה האמיתית לרוב סוגי הספורט, לכן מעט מפתיע שהגילטי פלז'ר שלה הוא דווקא מהיותר מושחתים – צ'יפס. לדברי דיאז: "משמעת עצמית אין פירושה קיפוח", כשכוונתה שמידי פעם מותר להתפרע ולחטוא עם ג'אנק פוד אמיתי.

צ'יפס מכבי סלבס

ענבר שמילוביץ מסבירה: מנה המכילה 100 גרם צ'יפס מטוגן, בערך 20 יחידות צ'יפס, ערכה כ 320 קלוריות. הבעיה היא שקשה עד בלתי אפשרי לעצור לאחר 20 יחידות, לכן ניתן להחליף לצ'יפס קפוא בתנור, המכיל מחצית מכמות הקלוריות. כדאי גם לזכור שלתפוח אדמה עם הקליפה יש עוד יתרונות, למשל שהוא מכיל ויטמינים ומינרלים ונוגדי חמצון.

.

ג'ניפר אניסטון

jenifer  junk 634

המאכל שאפילו אניסטון הידועה במשטר הנוקשה שלה בנושאי תזונה וכושר, מתקשה לעמוד בפניו,  הוא נאצ'וס. למעשה היא כל כך אוהבת אותם, שהתוודתה פעם שגם אם כמה מהם נופלים על הרצפה, היא לא תוותר, תרים ותאכל. לדבריה היא מכינה אותם לבד: לוקחת עיגול טורטיית תירס, גוזרת למשולשים ומטגנת אותם בשמן קוקוס.

ג'אנק סלבס מכבי מטבלים

ענבר שמילוביץ דיאטנית קלינית של מכבי שירותי ובריאות, מסבירה: נאצוס מכילים כ 500 קק"ל ב 100 גר מוצר והוא בין החטיפים המכילים הכי הרבה השומן והמלח. בכדי לשפר את הבריאות של הנאצ'וס ניתן להגביל ל 55 גר' של נאצוס (בערך הכמות שיש בשקית קטנה של חטיף וכחצי מהכמות שקונים בקולנוע) ולשלב עם רוטב סלסה מעגבניות טריות. נוגדי החמצון שבעגבנייה נשארים 222 שעות בדם ומגנים מפני סרטן והזדקנות.

.

סקרלט ג'והנסון

סקרלט ג'והנסון מכבי סלבס ג'אנק

גם סקרלט ג'והנסון אוהבת את החטאים שלה שמנוניים ועתירי קלוריות. החטא  האהוב עליה הוא בופאלו ווינגס, שזה כמו הכנפיים המטוגנות שלנו, רק שאצל האמריקאים, זה אפילו עוד יותר מושחת וטובע בתועפות רוטב ברביקיו, עתיר סוכר ושומן.

עוף ג'אנק מכבי סלבס

ענבר שמילוביץ דיאטנית קלינית של מכבי שירותי ובריאות, מסבירה: כנפיים כשלעצמם הם מאכל שומני במיוחד, על אחת כמה וכמה כשמשלבים עם הרוטב המכיל חמאה, סוכר ורוטב צילי, המעשירים את המנה בשומן רווי, סוכר ובמלח. אין ספק שהמאכל טעים, אבל מומלץ לאכול אותו רק באירועים חגיגיים במיוחד.

.

ריהאנה

ריהאנה ג'נק פוד מכבי

וריהאנה מצהירה שהגילטי פלז'ר שלה הוא בסה"כ פופקורן.

פופקורן מכבי ג'אנק סלבס

ענבר שמילוביץ דיאטנית קלינית של מכבי שירותי ובריאות, מסבירה: פופקורן נחשב חטיף דל שומן, עשיר בסיבים תזונתיים, מכיל סידן, ברזל וויטמינים מקבוצת B. 3 כוסות פופקורן ללא שמן או חמאה מקבילים לפרוסת לחם אחת בלבד. הבעיה היא באריזות הפופקורן המוכנות, המקפיצות את הערכים הקלוריים. שקית פופ קורן טבעי למיקרו מכילה 400-500 קק"ל והרבה מלח. כדאי לרכוש גרעיני פופקורן ולהכין לבד בבית, כך ניתן לשלוט על כמות השמן והמלח שבחטיף.

.

ברק אובמה

אובמה מכבי סלבס ג'אנק

וברק אובמה הצהיר פעם, שהגילטי פלז'ר שלו הוא ברוקולי. מה שיש לנו להגיד, זה או שמישל אובמה הייתה לידובאותה עת, אושיתכן מאוד שזאת הסיבה שבגללההוא הפסיד את הבחירות. אנשים רוצים נשיא חזק, אבל גם כזה שיש לו חולשות שניתן להזדהות איתן, למשל חיבה מרוסנת לג'אנק פוד. בלי קשר לאובמה, ברוקולי הוא אומנם ירק בריא במיוחד, אבל אנחנו את החטאים שלנו מעדיפים לעשות עם משהו אחר.

ברוקולי מכבי ג'אנק סלבס

ענבר שמילוביץ דיאטנית קלינית של מכבי שירותי ובריאות, מסבירה: ירק מעולה ממשפחת המצליבים, עשיר בסיבים תזונתיים, סידן, ברזל וויטמין C, מכיל נוגדי חמצון להם השפעה אנטי סרטנית, הגנה מפני סרטן השד, ירידה בסיכון לסרטן הקיבה. בדרך כלל מבשלים את הירקות ממשפחת המצליבים לפני שאוכלים אותם. בישולם במים מוציא 25-75% מנוגדי החמצון, כדאי לאכול את הברוקולי טרי קצוץ בסלט או מבושל במרק ובצלי.

***********

למידע על הצטרפות למכבי לחצו כאן

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.