אירופה זה כאן: חנות השוקולד של פניני

עם השפעות אירופאיות כבדות וניחוחות בלגיים חזקים, מעניקה החנות הירושלמית 'שוקולאב' אווירה של קפיצה קטנה לחו"ל. היזמית מספרת על ההשראה, על הפטנט שהמציאה ונותנת מתכון מתוק במיוחד

בחורה עם מחשב נייד

מארז פרלינים של שוקולאב. צילום באדיבות שוקולאב

ישראל אמנם אינה אירופה, אבל סצנת הקולינריה המקומית בהחלט עומדת בסטנדרטים בינלאומיים. גם הישראלים יודעים יותר ויותר לזהות איכות ולדרוש אותה. בארץ קיימים בשנים האחרונות לא מעט שוקולטיירים, יצרני שוקולד שהושפעו מהתרבות הבלגית והצרפתית והחליטו להפוך את אהבתם לכדי אמנות של ממש.

ב-'שוקולאב', חנות שוקולדים ומתנות בירושלים, מבקשים לעשות אירופה בישראל. "הייתי מסתובבת בחנויות שוקולדים בבלגיה וחולמת להביא דבר כזה לארץ", מספרת היזמית פניני (30), שמנהלת את החנות יחד עם בעלה.

פניני אולי שואבת את ההשראה, העיצוב והסטייל ישירות מאירופה, אבל מציעה חידוש בגרסה הישראלית: הפרלינים הבלגים והיוקרתיים שהיא מוכרת מגיעים עם תעודת כשרות למהדרין, כך שגם הציבור החרדי יכול ליהנות מהם.

היצירתיות הובילה להמצאת פטנט רשום

המארז שפניני המציאה הפך לפטנט. צילום באדיבות שוקולאב

פניני עובדת למעשה עם כל המגזרים, ומפעילה חנות בירושלים לצד אתר אינטרנט מצליח שעורך משלוחים לכל חלקי הארץ. לאחרונה היא אף רשמה פטנט כשהמציאה תצורת הגשה אלגנטית לשוקולדים באירועים: "מדובר בקרטונים ממותגים שניתן לבנות אותם לפי קומות ולייצב עליהם את השוקולדים", היא מספרת. "הרעיון נולד קודם כל כצורך, מאחר שלא אהבתי את הקלקרים שבהם נאלצתי להשתמש לפני כן. הם נראו לי זולים מדי ורציתי שתהיה הגשה יוקרתית ואלגנטית".

מנסיונות ביתיים לעסק מצליח

את החנות היא פתחה לפני 5 שנים, אחרי שהתנסתה עם הכנת שוקולדים בעצמה, במטבח הפרטי שלה. "מאד נמשכתי לשוקולד ואהבתי פטיפורים ודברים מעניינים, התחלתי ללכת לקורסים ולעשות דברים בבית. הכל הלך מאד יפה, אבל היתה בעיה אחת: לא יכולתי לסבול את הבלגן שייצור השוקולדים הביתיים גרר אחריו. אז החלטתי לצאת מהבית ואם כבר, להתקדם לשלב הבא – לייבא בעצמי פרלינים מיוחדים ויוקרתיים הישר מאירופה".

לפניני יש מעל עשרה עובדים, שחלקם עובדים בחנות, וחלקם אחראיים על האתר ועל הקשר עם ועדי עובדים וחברות גדולות. פניני מעידה על עצמה שהדבר שהיא הכי אוהבת בעבודה שלה הוא היצירתיות והיכולת לחשוב על דברים חדשים מחוץ לקופסה.

מתכון לכדורי שוקולד בציפוי קרנץ' של פניני ומורן פינטו

כדורי שוקולד בציפוי קראנץ'. צילום באדיבות שוקולאב

רכיבים:

2 שורות ביסקוויטים בטעם וניל

1 כפית תמצית וניל

1 מיכל שמנת מתוקה

200 גרם שוקולד מריר

לציפוי:

200 גרם שוקולד מריר

2 כפיות שמן

1 כוס שבבי קוקוס קלוי או ברס (שברי אגוזים ושבבי קרמל)

אופן ההכנה:

במעבד מזון שוברים את הביסקוויטים בפולסים על קבלת פירורים אחידים אך לא חוליים.

בשיטת בן מארי ממיסים את השוקולד והשמנת ומוסיפים את הוניל. מערבבים היטב יחד עד לקבלת מרקם נוזלי.

אחר כך מעבירים לקערת הפירורים ומערבבים היטב יחד. מחכים כשתי דקות ומתחילים לגלגל: מגלגלים את הכדורים בגודל אחיד, מניחים בכלי שטוח ומקפיאים.

בבן מארי ממיסים את השוקולד המריר עם השמן ומערבבים היטב ביחד. מגלגלים את הכדורים בשוקולד הנמס ומיד בשבבי הקוקוס הקלוי או הברס.

מניחים במנג'טים ושומרים במקרר עד ההגשה.

בתיאבון!

 

התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק הנחת הנחת CashBack ללקוחות הבנק.