איקה בממלכת השוקולדה

מטכנאית סאונד לאחת השוקולטייריות המצליחות בישראל: איקה כהן משתפת אותנו בסיפור היזמות המיוחד שלה וגם מפנקת במתכון שווה לטראפלס שוקולד

שוקולד זוכה פרסים. צילום: שירן כרמל

 איקה כהן בפעולה. צילום: אנטולי קרינצקי

כשאיקה כהן היתה קטנה, נהגה אימה להעיר אותה עם שתי כוסות שוקו אחת אחרי השניה. את הכוסות לגמה איקה בעיניים עצומות, כשהיא מתענגת על הטעם ושואבת ממנו הנאה ענקית. רק דבר אחד עלול היה לשבש את שגרת ההשכמה הנעימה: אם אבא שלה היה מכין את המשקה בעצמו.

"ידעתי תמיד מתי אבא הכין את השוקו וזה לא היה אותו דבר", היא מספרת. "גם אם אמא היתה מגישה לי, הייתי מרגישה את זה בטעם, ומיד אומרת: 'אבא הכין את זה, נכון?'. כבר אז בעצם הבנתי מה החשיבות של 'יד'".

ולכהן יש בהחלט יד. עם עסק שקיים ארבע וחצי שנים בלבד, היא כבר נחשבת לאחת השוקולטייריות הצעירות והמצליחות בישראל. הפרלינים שלה מככבים במבחני הטעימה של "דה מארקר" ו"כלכליסט", וב-2013 זכתה במדליית כסף בתחרות השוקולד הבינלאומית שנערכה בלונדון, אחרי שגרפה לא פחות מעשרה פרסים בסבב הישראלי של התחרות.

יצרה לעצמה מעבדה של שוקולד - איקה כהן. צילום: שירן כרמל

אבל הסיפור של איקה לא מתחיל בישראל, אלא באוסטרליה. בגיל 27, אחרי שנים בהן עבדה כטכנאית סאונד, היא יצאה לטיול ארוך, במהלכו היא מצאה עצמה עוברת בין חנות שוקולד אחת לשניה. "בזמן שכולם דיברו על מסלולי טיולים ועל הטראק הבא שלהם, אני הייתי בקטע של 'אתם חייבים לטעום את השוקולד הזה, אתם חייבים ללכת למקום ההוא', ועם ההבנה הזאת, שאולי אני בכלל צריכה לעסוק בתחום השוקולד, חזרתי לארץ והחלטתי לחפש מישהו שיסכים לקבל אותי אליו לסטאז'".

כשאיקה סיימה את הטיול היא החלה ללמד את עצמה כל מה שהיא יכולה לדעת על שוקולד. "אני יושבת בבית וקוראת באינטרנט ומתחילה לשחק עם זה", היא נזכרת. "כמכורה לשוקולד יצרתי לעצמי ממש מעבדה: קניתי מדחום ומשקל והתחלתי לעשות נסיונות, עד שבאיזשהו שלב קלוד בן סימון מבוטיק 'לה סנטרל', הסכים לקבל אותי, ומשם זה התחיל להתגלגל".

 שוקולד זוכה פרסים. צילום: שירן כרמל

למה הוא הסכים לדעתך?

"אני חושבת שזה קרה כי באתי אליו חדורת מוטיבציה ומטרה ללמוד ולדעת כל מה שאפשר".

במשך שנה שלמה איקה הגיעה אל קלוד בכל זמן פנוי שיש לה, למדה ממנו ותרגלה בעצמה. בהמשך החליטה לעבור לחו"ל ולהמשיך את הסטאז' עם כמה מהשמות הגדולים בתחום: השוקולטיירים הנודעים מישל שודן וז'ק ז'נין בפריז, ואחר כך אף טסה למקסיקו כדי להתחקות אחר מקורות השוקולד, ששונים כל כך ממה שאנחנו מכירים. "השוקולד במקסיקו הוא בכלל נוזלי והוא פשוט לא היה לי טעים".

היום איקה היא שוקולטיירית לכל דבר ולחנות שלה ביד חרוצים בתל אביב מצטרפת כעת חנות נוספת, שזה עתה נפתחה, בשרונה מרקט. "היה לי ברור שאם אני הולכת לפתוח עסק, אני עושה את זה בישראל. פה הבית ופה אני צריכה להיות", היא מספרת.

 רביעיית פרלינים מעשה ידי איקה. צילום: שירן כרמל

יש לך טיפים לנשים שחושבות על הקמת עסק?

1. "קודם כל, לעבוד עם יועצים. אני לא עבדתי ורק במזל קרו לי המון דברים טובים, אבל היום אני יודעת שחשוב לעבוד עם אנשים שיכולים לייעץ ולהראות לך את התמונה המלאה.

2. אם אתן יכולות, קחו אנשים אחרים שיעשו את הדברים שאתן פחות טובות בהם.

3. אל תפחדו ללכת אחרי החלום, אבל תבדקו מהי הדרך הנכונה. כשלוקחים את האנשים הנכונים ובונים את זה מהתחלה עם תכנון נכון וחשיבה קדימה, זה יהיה הרבה יותר קל בהמשך. לא להכנס לשום דבר בחיפזון".

טראפלים של איקה שוקולד. צילום: שירן כרמל

***

מתכון לטראפלס שוקולד של איקה כהן:

מרכיבים:

 250 מ"ל שמנת מתוקה

 200 גרם  שוקולד מריר 53%

 130 גרם שוקולד מריר 70%

 לציפוי:

500  גר' שוקולד מריר 53%

100 גר' חמאת קקאו

 כ-500 גר' קקאו של ולרונה

 אופן ההכנה:

* ממיסים את השוקולד , מרתיחים את השמנת ומורידים מהאש.

* ממתינים מעט על מנת שהשמנת תתקרר מעט. שופכים כשליש מתערובת השמנת על השוקולד ומערבלים היטב בעזרת מרית. בהתחלה התערובת תיראה מגורגרת ולא אחידה, אז לא להבהל – זה בסדר.

* חוזרים על הפעולה מספר פעמים, עד שמבליעים את כל השמנת בשוקולד ומתקבלת תערובת אחידה. רצוי להעזר במוט ידני לקבלת גנאש אחיד ומבריק יותר. יוצקים את התערובת לכלי ומשאירים אותה בחדר ממוזג ללילה.

* למחרת יוצרים מהתערובת כדורים, מניחים להם להתקשות במשך כמה שעות. אחר כך ממיסים את השוקולד לציפוי ואת חמאת הקקאו יחדיו. מפזרים קקאו במגש. טובלים את הכדורים בשוקולד ומיד מגלגלים בקקאו.

* כעבור כשעה מעבירים את הטראפלס בעדינות על פני מסננת כדי להפטר מעודפי הקקאו.

בתיאבון!

 .

>> לאתר של איקה שוקולד

 .

*  התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק  הנחת cashback ללקוחות הבנק.