איך לייצר גיפים וממים בשלושה צעדים

האייטמים שגוררים הכי הרבה תגובות ברשת נמצאים במרחק אפליקציה ממך. כך תהפכי את הנוכחות שלך ברשת לעדכנית ומגניבה יותר

שאטרסאטוק

אם את נמצאת ברשת סביר להניח שכבר הבנת שתכנים ויזואליים גוררים הרבה יותר מעורבות מצד הגולשים ברשתות חברתיות, ויש לשער שלקוחותייך לא שונים בהרבה מהקהל הממוצע.

תוכן ויזואלי מעביר לנו מסר בצורה מאוד מהירה, מאוד מובחנת ואם עושים אותו טוב – אז גם בצורה מקורית ומרעננת, וזה לפעמים מה שעושה את כל ההבדל.

הנה 4 סוגי התכנים הויזואליים שכדאי להכיר ואיך עושים את זה:

1. תמונות – כל אחד יכול. מהחתולים שכבשו את הרשת, דרך התינוקות החמודים ועד תיעוד היום שלנו וכמובן מוצרים – תמונה שווה אלף מילים והיופי הוא שכל אחד יכול לייצר תמונות טובות בימינו (הנה כך – לינק לפוסט של אמילי)

2. וידאו – אולי דורש טיפה יותר השקעה, אבל עם מצלמות הסמארטפו שבידי כולנו, הוידאו הפך להיות כוכב הרשת בזכות היכולת להעביר מסרים באופן בלתי אמצעי ונגיש. (כך מגיעים מוידאו בפייסבוק לטלוויזיה – לינק לכתבה על רוני מעוז)

3. גיפים – GIFs – סרטונים קצרצרים, שמורכבים לרוב מסט תמונות רצופות, או וידאו ערוך, ושמעבירים מסר ויזואלי ממוקד וקצר.  התמונות יכולות ליצור רצף שמדמה תנועה / אנימציה, או פשוט להיראות כמו צעדים או שלבים בהכנה של מוצר או מנה, או להציג קטלוג אנימטיבי למשל.
הרבה פעמים הגיף משמש להעברת מסר משעשע או משתמש בהומור, אבל זה לא מחוייב המציאות – אפשר להיעזר בו להעברת כל מסר במספר שניות באופן ויזואלי, כולל לחשוף מוצרים, שירותים חדשים שלך ועוד.

איך עושים את זה?
אפילו למאותגרים טכנולוגית זה יותר פשוט מכפי שנראה. אין צורך בהפקה מקצועית, למעשה הכל מתחיל ונגמר באפליקציית מובייל או רשת – העלאת תמונות או וידאו, התאמת קצב התנועה ושיתוף ברשת.

אפשרות נוספת היא אפליקציה בת של אינסטגרם, שנקראת בומרנג, שבעזרתה מצלמים סנאפ שוטים של וידאו שרצים בלופ.

ובשלושה צעדים:
א. הורידי אפליקציה – הנה כמה המלצות: gif ברשת, אפליקיציית מוידאו ל-gif, בומרנג במובייל
ב. העלי אליה את התמונות שתרצי להריץ בזו אחר זו או את הוידאו המתאים
ג. ערכי את קצב החלפת התמונות או חתכי את החלק הרצוי מתוך הוידאו

4. ממים MEMES

memetrump

הממים כבשו את הרשת פשוט כי הם כל כך מתאימים לצורך שלנו להבין על מה מדברים איתנו בתוך שבריר שניה ולהרגיש חלק מטרנד או קהילה בעלת שפה משותפת.
מם מורכב מתמונה מזוהה מאוד – לרוב מתכנית טלוויזיה מדוברת, איש ציבור ידוע בהבעה שאי אפשר להתעלם ממנה וכדומה – שמחברים אליה טקסט קצר שמביא אמירה ייחודית, ועובד כמו בדיחה שחוזרת על עצמה.

הם מתאימים במיוחד לטרנדים או לנושאים חוזרים שקשורים לחייהם של החברים במעגל ספציפי, לכן מאוד נפוצים בשימוש בקהילות וקבוצות פייסבוק, לכן אם את מתחברת לז׳אנר הם יכולים לעזור לך רבות גם להיחשף בקבוצות וקהילות שאינן בניהולך.

social media

איך מחוללים מם? 
חשוב להכיר מאגרי תמונות שעליהם בנויים ממים. התמונות האלו קרויות ״תבניות״, מכיוון שהן מציגות מבנה מסויים של אמירה, נרטיב של בדיחה – למשל:

אפשר לחפש אותם בקבוצות שונות כמו ממים של נשים, ממים של הורים, ממים אקטואלים או בכלל ברחבי הרשת.

ובשלושה צעדים:
א. חשבי מה רצית לומר ונסחי ״פאנץ׳״
ב. חפשי את התמונה שמעבירה את המסר
ג. שלבי בין הטקסט לתמונה הבאמצעות מחולל ממים או אפליקציית עריכת תמונות/ קולאז׳ים