איך להסתיר פצעונים?

לא משנה בת כמה את, סביר להניח שגם את נתקלת בימים האלו שפצעון סורר מופיע לך על הפנים. איך מסתירים אותו בדרך הכי טובה וטבעית?

גם אם את מקפידה לנקות ולטפח את הפנים בכל המוצרים הנכונים, יש דברים שאי אפשר להתחמק מהם, למשל פצעון קטן (או גדול) ואדמדם שמופיע במיקום אסטרטגי על הפנים בדיוק ביום שאת בדרך לפגישה חשובה או אירוע חגיגי. לפעמים הפצעון שולי אבל הוא בכל זאת הדבר היחיד שאת רואה כשאת מסתכלת במראה. הבעיה האמיתית מתחילה כשאת מנסה להסתיר אותו ובסופו דבר מקבלת בליטה עוד יותר גדולה.

פנים נקיות של אשה shutterstock By Geinz Angelina

אז איך עושים את זה נכון? שלי גפני, המאפרת הראשית של סופר-פארם, ממליצה על כמה כללים 

1. השתמשי במברשות איפור נקיות. הדבר החשוב ביותר, קודם כל למניעת יציאתם של פצעונים וגם בהסתרה שלהם על מנת שלא להחמיר את המצב, הוא שימוש במברשות וספוגיות איפור נקיות. אם לא תקפידי לנקות אותן הן יצברו בקטריות ולכן מומלץ לשטוף מברשות איפור לפחות אחת לשבועיים ובין לבין כדאי לרסס בתכשיר ייעודי לניקוי וחיטוי מברשות. הדרך הטובה ביותר לנקות מברשות וספוגיות היא באמצעות מעט שמפו. שפשפי היטב על כף היד, שטפי במים וסחטי בעדינות עד שהמים יוצאים נקיים לחלוטין.

2. לפני הכל – קרם לחות. יש נשים שנמנעות מהנחת קרם לחות על העור כשיוצאים פצעונים מתוך כוונה לעזור להם להתייבש. זו טעות. יש ללחח את הפנים תמיד לפני הנחת איפור כדי ליצור משטח אחיד וחלק ולעזור למייקאפ להתמזג עם העור בצורה טובה וטבעית יותר. במידה ואת סובלת מפצעונים בחרי בקרם לחות על בסיס מים ללא שומן שמתאים לסוג העור שלך. ובכל מקרה, אם ייבשת את הפצעון במהלך הלילה הקפידי למרוח קרם לחות בבוקר כדי לא להניח מייקאפ על אזור יבש.

3. השתמשי בקורקטור. הפצעונים לרוב אדומים יותר מהעור ולכן כשלב ראשון, לאחר קרם הלחות, יש להניח עליהם קורקטור שייתקן את הגוון. הדרך הטובה ביותר לטשטש את האזור האדום היא באמצעות קורקטור בגוון ירקרק. במידה והפצעון כבר החלים והפך לכתם כהה על העור תוכלי להסוות אותו היטב באמצעות קורקטור בגוון אפרסק. יש לשים כמות קטנה מאוד, להטמיע בעור ולהוסיף רק במידת הצורך. אם תשתמשי בהם נכון הקורקטורים יעבדו כמו קסם בהסתרת פגמי עור. חשוב לציין – את הקורקטור מניחים מעל קרם לחות לפני המייקאפ.

4. מייקאפ במקום קונסילר. במידה ואת בעלת עור שמן, עדיף שלא תשתמשי בקונסילר לכיסוי פצעונים מהסיבה הפשוטה שרוב הקונסילרים מיועדים לאיזור העיניים ולכן הם יחסית שומניים ולא מתאימים להנחה על פצעונים. לבעלות עור שמן שלי ממליצה להשתמש במייקאפ נטול שומן על כל הפנים ולהוסיף מעט חומר בטפיחות עם האצבע רק באיזורים בהם יש פצעונים. השימוש במייקאפ במקום קונסילר לכיסוי נקודתי יבטיח אחידות בגוון של כל הפנים ויהיה עמיד ויעיל יותר. ובכל מקרה, אל תשימי יותר מדי מייקאפ. אחת מהטעויות הנפוצות בניסיון להסתיר פצעונים, היא הנטייה לשים כמות גדולה של מייקאפ עבה. התוצאה לרוב תראה כבדה כמסכה ודווקא תמשוך תשומת לב לפגמי העור שניסית להסתיר.

5. אל תשתמשי בקונסילר בגוון בהיר מדי. אם את בעלת עור יבש ובחרת להשתמש בקונסילר, לבחירת הגוון יש חשיבות רבה במראה הסופי שיתקבל, במיוחד כשאת משתמשת בו נקודתית להתסרת פצעונים. אם הקונסילר בהיר מדי ואת מניחה אותו על פצעון שבולט מעל העור, הצבע הבהיר רק יבליט אותו יותר, כמו זרקור. לכן עלייך לבחור בגוון המדויק של עורך או בגוון טיפה כהה יותר ולהניח אותו על הפצעון ובסביבתו עד להטמעה מלאה.

6. כשלא חייבים לא מסתירים. למרות כל הנאמר לעיל, הכי חשוב לזכור שלפעמים את רואה את הפצעונים שלך הרבה יותר מאחרים. לפני ההסתרה כדאי לטפל בפצעונים באמצעות תכשירים ייעודיים ולתת להם להיות חשופים במידת האפשר על מנת לזרז את החלמתם.

***