איך להסתיר פגמים בעור עם האיפור הנכון?

מפצעונים ועד לפיגמנטציה: כמעט הכל אפשר לטשטש ולהעלים עם איפור חכם ואיכותי. מאפרות מקצועיות מסבירות איך עושים זאת נכון

צילום: שאטרסטוק

אם בנעורייך סבלת מפצעונים על הפנים וחיכית שגיל ההתבגרות יחלוף ותוכלי לחשוף עור חלק ונקי, כנראה שהתאכזבת לגלות שהנעורים אמנם חולפים, אבל החצ'קונים ממשיכים להפציע גם הרבה אחריהם.

לצד אלה, השנים שחולפות משאירות פגעי גיל נוספים שניכרים בפנים. עיגולים שחורים ושקעים מתחת לעיניים, גוון אפרורי, אדמומיות, כתמי פיגמנטציה וקמטוטים, כולם מופיעים אצלנו ברמה כזו או אחרת ורובנו נעדיף להסוות אותם במידת האפשר.

בכדי לשמור על עור הפנים בריא וזוהר יש בראש ובראשונה להקפיד על שגרת ניקוי וטיפוח. כדי לטשטש את הפגמים הקיימים שעשויים לפעמים להפריע לנו ולגרום לחוסר ביטחון, אפשר להיעזר במה שעולם האיפור מציע לנו.

איך להשתמש באיפור בצורה שתסווה פגמים מחד ותשמור על מראה טבעי מאידך?

אספנו טיפים ממאפרות מנוסות, תוך התמקדות בפתרון לבעיות עור ספציפיות שרבות מאיתנו נתקלות בהן.

כהויות ועיגולים שחורים

אורלי עוז שמואל, מנהלת הדרכה ראשית של קלרינס מסבירה:

לתופעת הכהויות מסביב לעיניים מניעים רבים: חוסר בנוזלים, חוסר בשעות שינה, חוסר בויטמינים וכמובן גנטיקה. למזלנו קיימים היום המון תכשירים וג'לים יעילים שמסייעים בצמצום התופעה.

מבין המרכיבים שנמצאו כמסייעים במיוחד ניתן למנות את חלבוני החיטה שמסייעים בהידוק עדין של העור הרגיש שמסביב לעיניים, עלי תה (המוכרים גם מרשימת תרופות הסבתא לטיפול בשעורה) המרעננים ומפחיתים גודש, אלוורה, קמומיל וקפאין. המשותף למוצרים האלה הוא שהם אינם מוצרי בזק, אלא דורשים טיפול והתמדה עד שמגיעים לתוצאה מורגשת וניכרת לעין, בטווח הארוך הם מסייעים ומיטיבים עם התופעה.

הקונסילר במקרים כאלה הוא מוצר חובה אך חשוב מאוד לדעת להתאים אותו. לרוב הנשים יתאימו הקונסילרים הסטנדרטיים, כל אחת על פי צבע עורה, ולא יהיה צורך בגלגל צבעים מיוחד. במקרים של כהויות קיצוניות קיימת חשיבות עליונה בבחירת הגוון המתאים ומומלץ להניח מתחת לקונסילר קורקטור (מתקן גוון) בצבע שינטרל את הכהות.

לכהויות בגוון כחלחל יש להשתמש בקורקטור/קונסילר בעל גוון כתמתם, כהויות בגוונים סגלסלים כדאי להסתיר באמצעות קורקטור/קונסילר בגוונים צהבהבים בעוד שכהויות בגוונים חומים מוטב לטשטש בעזרת קונסילרים ורדרדים. למי שסובלת מכהויות חזקות מוטב שתתחיל עם שלב הקורקטור והקונסילר ורק לאחר מכן תעבור לשלב המייק אפ. לאחר מריחת המייק אפ מומלץ להאיר את האיזור שמתחת לעיניים באמצעות טושי הארה או הילייטרים למיניהם.

חשוב לשים את הקונסילר בתנועות טפיחה באמצעות האצבע או ספוגית ולטשטש היטב עד הטמעה מלאה בעור. יש להיזהר משימוש בצבע בהיר מדי ביחס לצבע עורך שעלול להבליט יותר מאשר להסתיר, ולבחור בגוון הבהיר בחצי טון עד טון מצבע עורך הטבעי.

COSMETICS1171טוש הארה פרשס לייט של גרלן, מחיר: 229 שקל | קונסילר סטיק של שיסיידו, מחיר: 230 שקל | ג'ל עיניים הרמוניק קאלם של דקלאור, מחיר: 309 שקל  | קרם עיניים מסדרת הלייזר של לוריאל פריז, מחיר: 265 שקל | מייק אפ ביונד פרפקטינג של קליניק, מחיר: 220 שקל | קונסילר סטאר של דיור, מחיר: 163 שקל.

פיגמנטציה

אורלי רובינסון, מנהלת תחום הדרמו-קוסמטיקה מטעם המותג Avene מסבירה:

כשמדברים על פיגמנטציה אי אפשר להתעלם מהעובדה שהטיפול הטוב והיעיל ביותר הוא מניעה. לעולם אל תצאי מהבית בשעות היום ללא קרם הגנה. בקיץ, לא פחות מ-30 SPF ובחורף 15 SPF. רצוי להשתמש גם בשפתון בעל מקדם הגנה שיגן על השפתיים מפני הזדקנות מוקדמת.

בכדי להבהיר כתמי פיגמנטציה קיימים, מומלץ להשתמש במוצרים המכילים רטינול (ויטמין A) או חומצות, כמו למשל חומצות אלפא הידורקסיות ויש להתחיל את הטיפול כבר מהרגע הראשון בו נראים כתמי הפיגמנטציה. מוצרי המדף יעזרו בעיקר במקרים של פיגמנטציה שטחית הנמצאת על פני שכבת האפידרמיס. חשוב לדעת כי הטיפול בכתמי פיגמנטציה הופך את העור לרגיש יותר, לכן, מוטב לבצע אותם בעונת החורף כשקרינת השמש פחות חזקה ותמיד בשעות הלילה.

לסובלות מפיגמנטציה מומלץ לבחור מייק אפ ברמת כיסוי גבוהה כדי לטשטש את הכתמים הסוררים ועדיף לבחור כאלה שכבר מכילים בתוכם SPF. מעל המייק אפ אפשר להוסיף פודרה עדינה שתיתן את הטאץ' הסופי ותמנע הברקה של העור.

COSMETICS1172קרם BB לטיפול בכתמים ופיגמנטציה של פופה מחיר: 75 שקל | קרם הבהרה PURE C של קרליין , מחיר: 170 שקל | סרום אנטי דארק ספוט קורקטור של לנקסטר, מחיר: 495 שקל | פודרה SUPERSTAY 24H של מייבלין ניו יורק, מחיר 112 שקל | מייק אפ מינראלי SPF50 של אוון, מחיר:149 שקל |  שפתון עם מקדם הגנה של אליזבת ארדן, מחיר: 190 שקל. 

קימטוטים

רינת אביבי, מנהלת הדרכות ראשית של מותג גרלן מסבירה:

במקרה של קמטוטים שלב הכנת העור הוא הרבה יותר קריטי משלב המייק אפ עצמו. יש להשתמש בחומרים מזינים שמלחחים את העור והופכים אותו רך ומוכן לעבודה. מומלץ במקרים כאלה להשתמש גם בסרום וגם בקרם לחות במרקם עשיר.

יש להיצמד למרקמים קלילים עם כיסוי אחיד ולהימנע בשימוש במייק אפים המכילים פולימרים סיליקוניים או כל אותם מייק אפים הנקראים לונג לסטינג הידועים בעמידותם ובמרקמם הכבד. מייק אפים כאלה לא ייטמעו כהלכה בעור עם קמטוטים ויתרה מכך, עלולים לחדור בין הקמטים ולהדגיש אותם. יש למרוח שכבה עדינה של מייק-אפ ולהימנע ככל שניתן מפידור.

בנוסף, בכדי למנוע מהמייק אפ לחדור לקמטים ולהבליט אותם מומלץ להשתמש בפריימר (מעל קרם לחות ומתחת לקונסילר והמייק אפ), הפריימר יוצר שכבה החוצצת ביין העור למייק אפ ובכך מסייע ליצירת מראה חלק ואחיד. בנוסף, הוא מגביר את עמידותו של המייק אפ לאורך זמן.

הקמטוטים באיזור השפתיים הם אותם קמטוטים המופיעים בצידי העיניים ולכן באופן יומיומי מומלץ להשתמש בקרם עיניים גם על האיזור הזה. הקרמים הייעודיים מזינים במיוחד ועוזרים לרכך את עומק הקמט. בנוסף, מומלץ להשתמש בשפתון בסיס שתוחם את השפה מעניק לה התפחה קלה ובכך יוצר מראה מרוכך יותר לקמטוטים הנראים לעין באופן רגיל.

COSMETICS1173מי פנים לעור יבש של לייף, מחיר: 55.50 שקל | מייק אפ סקין אילוז'ן של קלרינס, מחיר: 267 שקל | סרום אנטי אייגי'נג גולד פרימיום פירמינג של ג'ייד, מחיר: 410 שקל | פריימר אול אין וואן של קרליין, מחיר: 190 שקל |  קרם עיניים טיפולי של מוגדור, 50 שקל | קרם עיניים אדוונסד ג'נפיק של לנקום, מחיר: 355 שקל |  שפתון ליפליפט פריימר של גרלן 172 שקל.

אדמומיות והעלמת נימי דם.

אורלי רובינסון, מנהלת תחום הדרמו-קוסמטיקה מטעם המותג Avene, מסבירה:

ברוב המקרים כשמדברים על אדמומיות בעור מדברים על מחלה נפוצה בשם רוזציאה. מדובר במחלה נפוצה מאוד בעיקר בקרב נשים בעלות עור בהיר. המחלה באה לידי ביטוי בתפרחת אדומה של עור הפנים המלווה לעיתים בתחושת צריבה קלה ובנימי דם מורחבים.

במקרים של אדמומיות כזו מומלץ לערב את רופא העור אבל ישנם כמה צעדים שאפשר לבצע בכדי להקל מעט.

ראשית, חשוב להזין את העור בלחות יותר מפעם אחת ביום ובכל מקרה תמיד על עור נקי אחרי מקלחת או אחרי ששטפנו פנים. יש להימנע ממקלחות ארוכות וחמות וממוצרים המכילים בישום ולהעדיף מוצרים המכילים שיבולת שועל הידועה כמקלה על עור.

כדי לנטרל אדמומיות מוטב להשתמש בפריימר ירקרק ורק לאחר מכן לעבור לשלב המייק אפ. בכל מקרה, עוד אדמומי הוא עור מגורה ורגיש ורצוי לא להכביד עליו עם שכבות אינסופיות ומרקמים חונקים ולהעדיף BB קליל או מייק אפ נוזלי נטול שומן. אפשר ליצור הצללות עם ברונזר אבקתי אך מוטב להימנע משימוש בסומק ורדרד או אפרסקי שעלול להבליט את האדמומיות הטבעית.

COSMETICS1174קרם טיפולי של א-דרמה, מחיר: 79 שקל | פריימר מאט פרפקטינג של אסתי לאודר. מחיר: 200 שקל |   מייק אפ סרום של איב סאן לורן, מחיר: 383 שקל | מייק אפ לעור רגיש של ד"ר עור , מחיר: 90 שקל | פודרה משזפת של קלרינס בתוספת מסנן קרינה מינראלי, מחיר: 314 שקל | BB קרם של דקלאור, מחיר: 129 שקל.

פצעונים:

אורלי עוז שמואל, המדריכה הראשית של קלרינס מסבירה:

הסתרת חצ'קונים באמצעות איפור היא אמנם נקודתית אך מצריכה כמה שלבים לפני שמניחים את הקונסילר. ראשית יש לנקות את הנגע בעדינות עם מעט מי פנים נטולי אלכוהול, בתפיחות קלות. לפני הנחת הקונסילר/מייק אפ מומלץ לשים בעדינות משחה ייעודית לטיפול בפצעונים שתייבש את האזור ולא תגרום לו להפריש שומן שיצור מראה של איפור נוזל.

חשוב לבחור בקונסילר בדיוק בגוון העור כדי שיראה כמקשה אחת עם שאר הפנים. את הכיסוי מוטב להניח עם מברשת קטנה או בעזרת מקלון אוזניים בצורה מעגלית ובעדינות יתרה עד שהכיסוי נטמע בעור והשכבה נראית אחידה. לאחר שכיסית את הפצעונים בקונסילר נקודתי, מרחי מייק אפ נטול שומן על כל הפנים לקבלת מראה אחיד.

במידה והשתמשת במברשת שימי אותה בצד ואל תשמשי בה שוב אלא רק אחרי שחפפת אותה כמו שצריך.

וכמובן, בסוף כל יום נקי היטב את הפנים באמצעות תכשירים ייעודיים ונטולי שומן, על מנת להפחית היווצרותם של פצעונים חדשים.

COSMETICS1175תמיסה לייבוש פצעונים SOS ספוט קילר של אסנס, מחיר: 17 שקל | מייק אפ STAY+ של סופט טאץ', מחיר 80 שקל | ג'ל ניקוי והסרת איפור פיור אקטיב 2 ב-1 של גרנייה מחיר: 72 שקל |חלב פנים לניקוי ואיזון של ולדה. מחיר: 99 שקל |   קונסילר טוש Flawless Finish Highlighter and Correct pen של אליזבת ארדן. מחיר: 188 שקל | קונסילר בקרם מאץ' טו קאבר של אסנס, מחיר: 15 שקל.