איך להיראות מעולה בג'ינס?

אם את לא מרגישה בנוח בג’ינס שלך, הוא כנראה פשוט לא נכון בשבילך. אספנו 10 טיפים שיעזרו לך לבחור וללבוש ג'ינס שתראי איתו תמיד נפלא

אצל רובנו ג'ינס מהווה חלק בסיסי ומרכזי במלתחה. הוא קל ללבישה ולתחזוק, משדר שיק לא מתאמץ, שומר על סטייל צעיר בכל גיל ומשמש אותנו גם בשעות הפנאי, גם לעבודה וגם לבילוי של ערב.

ישנם פריטי לבוש הכרחיים בארון, אבל נסתפק במעטים מהם, אם את לא עורכת דין אז כנראה יש לך זוג אחד או שניים של מכנסיים שחורים וחולצה לבנה מכופתרת אחת, אבל כשמדובר בג'ינס, כל המרבה הרי זה משובח ונדמה כי אף פעם אין לנו מספיק ממנו.

אם את לא מרגישה בנוח בג'ינס שלך, הוא כנראה פשוט לא הג'ינס הנכון עבורך.

איך לקנות נכון ולהיראות מעולה בג'ינס?

1. העדיפי שטיפות כהות – הג'ינסים היום מגיעים כמעט בכל צבעי הקשת. החל מלבן, דרך ג'ינסים פסטליים או בצבעים נועזים, אפור ושחור וכמובן כל גווני הכחול. אם את מחפשת את המחמיא והשימושי ביותר, ביחרי ג'ינס בכחול כהה (אינדיגו), אפור כהה או שחור ללא שפשופים. לא רק שהם הכי מחמיאים, הם קלים לשילוב במלתחה ומתאימים גם למראה קז'ואל וגם למראה "לבוש" עם חולצות מכופתרות וג'קט.

קחי בחשבון שג'ינסים כהים יש לכבס בזהירות על מנת שלא יורידו צבע ויפגעו בדרך בבגדים אחרים בכביסה. הקפידי לכבס אותם הפוך, בטמפרטורה נמוכה ורק לצד בגדים כהים.

Screenshot_2016-05-07-14-56-05

2. בחרי בגזרות גבוהות – ג'ינס גבוה מאריך את פלג הגוף התחתון ויוצר אשליה של מראה צר ותמיר יותר. בנוסף, הוא אורז את הבטן, "מחליק" את הירכיים ומטשטש את עודפי השומן במותניים. הגובה המומלץ הוא כס"מ-שניים מתחת לטבור, אבל רק מדידה של מספר דגמים תוביל אותך למצוא את הגובה המדויק עבורך בהתאם למבנה גופך. ובכל מקרה, גם אם את מעדיפה גזרות נמוכות יותר, אל תשכחי לוודא שהגי'נס מספיק גבוה בחלקו האחורי על מנת שלא יחשוף את התחתונים בזמן ישיבה.

Screenshot_2016-05-08-23-19-31

3. שימי לב לאורך – כשמדובר בג'ינס בגזרת סקיני, האורך המחמיא ביותר הוא עד הקרסול, כזה שמסתיים בדיוק בחלק הצר ביותר של הרגל (מעל העצם הבולטת). אם את מעדיפה גזרה ישרה או מתרחבת, בחרי באורך מלא שמגיע עד העקב, או שניים שלושה ס"מ ארוך יותר במידה ואת הולכת על עקבים. מומלץ להימנע מג'ינס באורך 3/4 שמסתיים בדיוק בחלק הכי רחב של השוק, הוא לא מחמיא לאף אחת.

Screenshot_2016-05-07-14-57-06

4. קני את המידה המדוייקת בשבילך מבלי לסמוך על התווית – אין צורך להיבהל אם הג'ינס שמונח עלייך מצוין הוא במידה גדולה מזו שאת רגילה אליה. חשוב לא להיתפס למספרים כיון שיש שונות במידות בין מותג אחד לאחר ואף בין גזרות שונות של אותו המותג. קחי איתך לתא המדידה את המידה שבדרך כלל את לובשת וגם אחת מעליה ואחת מתחתיה, על מנת להיות בטוחה שאת בוחרת את זו שמתאימה לך ביותר.

סקיני ג'ינס אמור לאסוף את הבטן, הירכיים והרגליים שלך, אבל לא למחוץ אותם. ג'ינס בגזרת בוייפריינד לא אמור להיראות באמת כמו הג'ינס של החבר שלך, אם את נאלצת להצר את אזור המותניים בכמה ס"מ באמצעות חגורה לא בחרת בגזרה או במידה הנכונה וג'ינס שיוצר לך "צמיגים" במותניים הוא ממש לא בשבילך, גם אם נדמה לך שהישבן נראה בו נפלא. לפעמים ידרשו לא מעט מדידות עד שתגיעי לזה שתראי איתו נפלא, אבל התוצאה שווה את ההשקעה.

Screenshot_2016-05-07-15-00-24

5. ביחרי בגי'נס גמיש – ג'ינס שמכיל מעט לייקרה יעצב את הישבן והרגליים, יתרחב פחות, יקל על התנועה ועם זאת עדיין ישמור על מראה של ג'ינס ולא של טייץ. היום ניתן למצוא גם ג'ינסים עם אחוז לייקרה גבוה או מחטב פנימי שעושים עבודה מדהימה של חיטוב והרמה, אבל קחי בחשבון שהם סופר צמודים ועלולים ליצור בליטות לא מחמיאות בעיקר בחלק האחורי של הירך.

Screenshot_2016-05-07-15-01-27

6. אל תשכחי לבדוק את המראה מאחור – הקפידי שהכיסים יהיו מעוצבים נכון מבחינת הגודל והמיקום, יש להם השפעה גדולה על איך שיראה הישבן שלך. הכיסים צריכים להיות ממוקמים גבוה על הישבן ולא לזלוג ממנו, הם צריכים להיות מלבניים, רצוי עם גימור אלכסוני ולא רחוקים מדי זה מזה על מנת שלא ירחיבו את הישבן. גודל הכיסים צריך להיות פרופורציונלי לגודל הישבן.

Screenshot_2016-05-08-23-19-51

7. השקיעי בג'ינס איכותי – טווח מחירי הג'ינסים הוא אדיר וכך גם ההבדלים באיכות שלהם. ג'ינס הוא אחד הפריטים שהכי כדאי להשקיע בו, כיון שמדובר בהשקעה לטווח ארוך שתחזיר את עצמה במהרה. ג'ינס של חברה מתמחה לרוב יהיה איכותי יותר ומדוייק יותר מבחינת הגזרה שלו. עשי ניסוי, בסיבוב שגרתי בקניון היכנסי למדוד ג'ינס זול באחת הרשתות הגדולות ומיד אחרי ג'ינס של אחת החברות המתמחות. הוא לרוב יעלה פי שלוש או ארבע, אבל ברגע שתבחיני בהבדל תתקשי להתפשר. זכרי – עדיף 2 ג'ינסים מעולים מחמישה בינוניים.

Screenshot_2016-05-08-23-10-49

8. לא רק עם טי-שירט – אמנם לג'ינס יש תדמית של פריט קז'ואל יומיומי, אבל בקלות ניתן לשדרג אותו למראה מחוייט וייצוגי אם בוחרים ג'ינס כהה ואיכותי ללא קרעים, שפשופים ואפליקציות משדכים לו חולצה מכופתרת, ג'קט ונעלי עקב קלאסיות. אל תחששי להכניס חולצת אריג דקה לתוך הג'ינס, בזכות הבד העבה ותוספת הלייקרה ג'ינס טוב מחטב ואוסף את הבטן וזו בדיוק הדרך להשוויץ בגזרה עם חולצה יפה בפנים וחגורה. ואם את רוצה לזכות בשיא השיק – תיחבו רק פינה אחת של החולצה לתוך הג'ינס ותנו לשאר הבד ליפול מסביב בטבעיות.

Screenshot_2016-05-08-23-21-07

9. תיקונים – לאור ההיצע האדיר של ג'ינסים הקיים היום, אם תשקיעי מספיק זמן תמצאי את זה שיתאים לך בול ולא תזדקקי לשום תיקון. זו כמובן צריכה להיות העדיפות הראשונה. אם בכל זאת עלייך לבצע תיקונים בג'ינס שלך הקפידי שיעשו על ידי מומחה לג'ינסים. כשמדובר בתיקוני אורך, הימנעי מקיפול פנימה של הג'ינס, זה לא נראה טוב. למראה קז'ואל לא רשמי העדיפי קיפול החוצה ואם אין ברירה, קחי את הג'ינס לחייט מקצועי שיידע לקצר אותו עם סיומת שדומה למקור.

Screenshot_2016-05-07-15-42-15

10. זמן לומר שלום – אמנם ג'ינסים הם מפריטי הלבוש העמידים ביותר ועושה רושם שהם יכולים לשמש אותנו שנים, אבל בפועל גם גינסים מתיישנים, דוהים ומאבדים מצורתם. צריך לדעת מתי הג'ינס הכי מחמיא מהתיכון כבר לא עושה את עבודתו נאמנה ולפנות אותו מהארון.

Screenshot_2016-05-08-23-11-21

 ***

הצטרפי לסלונה אופנה בפייסבוק