איך להיפרד בכבוד

הפרידה המכוערת של יואן מקגרגור מאשתו, בעקבות תצלום פפראצי מפליל בו התנשק עם אחרת, מעלה את השאלה: למה גברים לא מסוגלים לגדל ביצים ולהיפרד יפה?!

השחקן הסקוטי, יואן מקגרגור, נתפס על חם כשהוא מתנשק עם מארי אליזבת ויינסטד' הקולגה שלו בסדרה "פארגו" (שנפרדה מבן זוגה לפני). את הרגע לכד צלם פפראצי שפרסם את התמונה המפלילה ב"סאן" הבריטי ומפה התגלגל כדור שלג צפוי מראש: אשתו הצרפתיה איב, אם ארבעת ילדיו, נפרדה ממנו אחרי 22 שנים ביחד. ההשפלה, הבושות, הכאב והפרסום הרב שהנשיקה הסבו לה הספיקו כדי לחתוך את הקשר ולצאת ללא טבעת הנישואין.

מה מקגרגור חשב לעצמו? להופיע בבית קפה לונדוני הומה אדם, לנהל שיחה עמוקה, להתנשק עם מי שאינה אשתך כאילו אין מחר ולעזוב על האופנוע שלו ביחד, לא מעידים על גרם של רגישות או תבונה מצדם. לא ברור מה ציפה שיקרה אבל בבריטניה אין רחמים מצד הצהובונים. אין "לא נעים". הם לא מעלים את השאלה האתית: האם זכות הציבור לדעת. מבחינתם, הכל ראוי לפרסום.

איאן מקרגור

יש מי שיאמרו שהוא יכול היה להתנהג כמו גברים רבים שאינם נאמנים לבני זוגם, לקחת חדר במלון ולהמשיך לבגוד על פני שנים. יש מי שיאמרו כנראה שבאופן לא מודע רצה להיתפס. זה מזכיר לי איך בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי התאהבו על הסט וצולמו נופשים להם בקמבודיה כאשר ג'ניפר אניסטון אפילו לא ידעה שאיבדה את בעלה. פיט, כמו מקגרגור התאהב בכוכבת שלצדו על הסט ולא חשב לרגע לנהל את הפרידה ואת בניית הזוגיות החדשה באופן מכובד.

מארי אליזבת

כשקראתי את הידיעה, לא יכולתי שלא לכאוב את כאבה של אשתו ולהזדהות איתה. לראות את הגבר שאת אוהבת עם אשה אחרת זאת הפגיעה הקשה ביותר שיש. תוסיפו לזה את מיליוני הגולשים שראו את זה יחד איתך – אי אפשר לתאר את גודל הזוועה. מקגרגור 46, לא חשב על איש מלבדו, לא על אשתו, משפחתו או ילדיו, שנאלצים לראות בעיתונים באופן המובהק ביותר איך אבא עבר הלאה.

איאן מקרגור

שמועות גורסות שמקגרגור כבר נפרד מאשתו לפני כמה חודשים אבל רק עכשיו פורסם שהיא קמה והלכה. האמת שוכנת ביניהם אבל כולם יודעים שפרידות נופלות מחוץ לזמן. עד שמפנימים שהחבר הטוב עזב זה נצח נצחים. הנשיקה עם הקולגה הצעירה היא נשיקת המוות ליחסים הקודמים אבל הדרך בה הקשר נגמר מכאיבה, הרסנית ומיותרת. לעולם לא אבין למה גברים ונשים לא מסוגלים לקום ולהגיד בכנות: "זהו, נגמר לי ואני הולך. היה טוב אבל כעת אני רוצה להמשיך הלאה". הרי, מה שכואב יותר זה ההסתרה, החיים הכפולים, הבגידה בחברות ובאמון.

איאן מקרגור

כשאדם מפורסם, החי באור הזרקורים, מקיים זוגיות ומטפח חיי משפחה, עליו להבין שחלה עליו אחריות כפולה. חייו, הנבחנים תחת עין מיקרוסקופית תמידית, תלויים בגורמים אחרים ועליו להתאמץ יותר לכבד את משפחתו שמשלמת מחיר על תהילתו. עליו להבין שידיעה כמו זאת שפורסמה על הנשיקה, יכולה לרסק את חיי היקרים לו לשנים רבות. לא ממשיכים הלאה מזה. אנשים תמיד יזכרו כל פרט וכל פריים – שלא ניתנים למחיקה בגוגל.

מקגרגור התגלה כעוד גבר שלא ראה איש ממטר. ומה שהכי עצוב פה היא העובדה שאחרי כל השנים, אפילו חברות אמיתית לא נבנתה כדי להיפרד יפה. נמאס לקרוא על סמרטוטים שלא מסוגלים לגדל ביצים ולנהל את חייהם ביושרה. פשוט לבשר את האמת, שהקשר מוצה, שהאהבה נגמרה. היא עדיפה על פני בגידה. לפחות אז אפשר להגיד, "לא הלך, קורה" ולא "איזה אפס, איך הוא יכול?!". יחי ההבדל הקטן.