איך לבחור את המקרר המושלם

11 דברים שאת חייבת לדעת לפני שאת בוחרת מקרר ושיחסכו לך כסף וגם עצבים

electra-fridge-634

כשרוכשים מכשיר חשמלי מרכזי ויקר, כמו מקרר, דווקא מומלץ להקדיש מעט זמן ולגשת לחנות לראות בעיניים את המוצר, לפתוח דלתות, לשחק עם מגירות – להבין אם הוא באמת נוח לכם, מתאים למקום המיועד לו וכמה תיהנו לעמוד מולו כשהדלת פתוחה והראש חושב שוב ושוב ״מממ… אז מה בא לי עכשיו?״

אבל גם אם ניגשתם לחנות, אל תוותרו על קריאת כל הפרטים הטכניים, כי אלה יכולים לגלות לכם עד כמה המכשיר באמת תואם את צורכיכם וגם את ההבדלים הקטנים והבלתי נראים לעין בין דגמים, שמבחוץ עשויים להיראות כמעט אותו הדבר.
אז הנה 11 דברים שיעזרו לך לבחור את המקרר המושלם עבורך, בעצת סיימון לוריא, מנהל הסחר של אלקטרה, יבואנית המותג היטאצ׳י
למה להתכופף?
זה כבר כמעט מובן מאליו, אבל תמיד עדיף לבחור במקרר שבו תא ההקירור המרכזי עליון ותא ההקפאה תחתון. היחס בין שימוש במקרר למקפיא הוא 80/20- אז למה שתתכופפו ב-80% מהזמן.
הרוחב כן קובע
בעוד שאפשר לשחק עם הגבהים ע״י הזזת מדפים בתוך המקרר, את הרוחב לא ניתן לשנות לאחר שרכשתם מקרר, והוא זה שייתן לכם יותר נפח והרבה יותר מקום לאחסון סירים וכלי קיבול. בחרו במקרר הרחב ביותר האפשרי למיקום המיועד בבית, ואם יש לכם מקום למקרר 4 דלתות תיהנו בכל יום מגישה נוחה וקלה לכל פינה במקרר. מקרר רחב עדיף על פני מקרר עמוק, גם פרקטית וגם אסתטית.

בול במידה
שימו לב שאתם בוחרים מקרר עם תא קירור שמתאים למידתכם. תא קירור גדול מדי סתם יצרוך יותר חשמל מהדרוש, תא קטן מדי ייאלץ אתכם לתמרן בקניות ובבישולים. יש לא מעט גדלים של מקררים, הקדישו זמן לבחירת האחד המתאים לכם ביותר, גם עם חשיבה על השנים הקרובות והצרכים המשתנים בהן.

בלי מחיצות
מקפיא עם מחיצות הוא כבר אולד פאשן לגמרי, אבל בכל מקרה שימו לב שאין כאלה במקרר שבחרתם. מחיצות גוזלות שטח ומצמצמות את אפשרויות הסידור בחלל.

electra-fridge-634-21
ביחד ולחוד
ודאו שלמכשיר מערכת קירור כפולה, כלומר שתא הקירור והמקפיא אינם משפיעים זה על זה בפתיחת הדלתות. זה בריא יותר למזון שלכם וחסכוני יותר לחשבון החשמל שלכם.

וגר פרי עם ירק
תא פירות וירקות שמגיע כיחידה אחת, במקום בשתי מגירות, מאפשר ניצול טוב יותר של הספייס במגירה. בקיץ תשמחו לאחסן שם אבטיח וסלסלות פירות בקלי קלות ולחסוך מקום במקרר.

טרי זה בריא
אם כבר העברנו את הפירות והירקות לגור במגירה אחת גדולה, כדאי גם לוודא שיש למקרר מנגנון לשמירת הטריות שלהם ומונע כניסת האוויר מהמקרר לתא כדי להאריך את חייהם. אתם תשמחו לגלות שהפירות והירקות מאריכים ימים ושאפשר להפסיק לזרוק מזון.

קר, קר, מתחמם
טעות נפוצה לחשוב שתקלה במנוע היא הבעיה עם מקררים, משום שדווקא מערכת הקירור היא זו שצריך לחשוש מתקלות בה. מומלץ להשקיע באחריות מורחבת למערכת הקירור לפחות ל- 10 שנים, שתכסה תקלות צנרת ודליפת גז.

electra-fridge-634-22

נוע מנוע
העדיפו מקרר עם מנוע אינוורטר חסכוני בחשמל שישפיע לטובה מדי חודש על חשבון החשמל שלכם.
חם בחוץ,  קר בפנים
ודאו שלמקרר מערכת לשמירה על הקור בעת הפסקת חשמל. יש מקררים ששומרים על הקור בדלתות סגורות עד 15 שעות!
לא רק יפה
ציפוי זכוכית בהחלט מעניק למקרר מראה יוקרתי, אבל חשוב מכך הוא גם שומר  מפני שריטות ושקעים שנגרמים במגע או מכות קלות על הדלת מכל חומר אחר.