איך לבחור את המייקאפ הנכון לחורף?

בדיוק כפי שאת מתאימה את ארון הבגדים שלך לחורף, כך יש להתאים גם את המייקאפ למרקם והצבע המשתנה של העור בעונה הקרה

המייקאפ של הקיץ הוא לא המייקאפ של החורף, גם מבחינת הגוון וגם מבחינת המרקם.

בחורף אנחנו שזופות פחות והעור שלנו יבש ומיובש, בגלל הרוחות, הקור, המזגנים והנטייה שלנו לשתות הרבה פחות. כל אלו משפיעים על מראה העור והתחושה שלו ודורשים שתכשירי הטיפוח והאיפור שלנו יותאמו למצב הנוכחי.

אשה מול מראה shutterstock By goodluz

אחרי שעברת לקרם לחות עשיר ומזין, בחירת המייקאפ היא קריטית (במידה ואת משתמשת באחד כזה) כיוון שהוא זה שמהווה את הבסיס לאיפור כולו. הדרך הנכונה לעשות זאת היא על ידי הכרת סוג העור שלך והצרכים שלו.

שלי גפני, המאפרת הראשית של סופר-פארם, מסבירה שישנם 4 אלמנטים עיקריים שצריך להתייחס אליהם בבחירת המייקאפ והשימוש בו בחורף – גוון, לחות, טקסטורה ודרך ההנחה.

ובהרחבה:

גוון – בחירת הגוון הנכון הוא הבסיס לכל התאמה טובה של מייקאפ וכיוון שגוון העור שלנו משתנה בין הקיץ לחורף, כדי להגיע להתאמה אבסולוטית יש לשנות את גוון המייקאפ שלנו בהתאם. רובנו נהיה בהירות בטון אחד או שניים בחורף (תלוי כמובן כמה השתזפנו בקיץ), אבל גם אם את מאלו שמקפידות לא להשתזף כלל בכל עונות השנה אתתראי שינוי קל בגוון. במקרה כזה תוכלי להסתפק בהבהרת גוון המייקאפ שלך באמצעות ערבוב שלו עם קרם הלחות (קחי בחשבון שרמת הכיסוי תרד).

לחות – אין זה סוד שבחורף העור שלנו יבש יותר ומעבר לתחושת אי הנוחות, זה משפיע גם על מראה העור ועלול להיות בעייתי במיוחד כשאנחנו מתאפרות. לכן, בחורף חשוב במיוחד להניח כמות מכובדת של קרם לחות ולהניח לו להיספג היטב בעור לפני הנחת המייקאפ מעליו. בנוסף, רצוי שגם המייקאפ יכיל חומרי לחות ורכיבים מטפחים כי בניגוד לקיץ בו אנחנו מעדיפות מייקאפים נטולי שומן בגימור מאט שלא יכבידו על העור המזיע, בחורף מייקאפ נטול שומן לחלוטין עלול להיראות יבש ומיובש על העור. אם את לא מוכנה לוותר על המייקאפ האהוב עליך מהקיץ, תוכלי להוסיף לו טיפת שמן פנים ולהתאים אותו לעונה הקרה (את השמן יש לערבב רק עם הכמות שהוצאת מהמייקאפ למריחה ולא להכניס לתוך הבקבוק עצמו).

טקסטורה – באופן כללי, לרוב הנשים יחמיאו ימייקאפים קלילים בעלי טקסטורות נוזליות שנטמעות בקלות בעור, יותר מאשר מייקאפים משחתיים/מוצקים שאמנם מאפשרים כיסוי מלא של פגמי עור אבל עלולים להשאיר תחושה ומראה של מסכה, בעיקר אם לא יודעים לעבוד איתם נכון. בחורף זה נכון עוד יותר. מייקאפ עבה עלול להסדק ולהתקלף בשל היובש שיקשה עליו להתמזג בעור ולכן עדיף לבנות את הכיסוי במידת הצורך עם מייקאפ דק למראה טבעי.

הנחה – גם אם הצלחת לבחור את המייקאפ האידיאלי עבורך לחורף, הוא לא ישיג את המטרה אם לא תדעי להניח אותו נכון. כיון שבחורף העור יבש ונוטה להתקלף חשוב במיוחד להניח את המייקאפ בתנועות טפיחה ו"דחיפה" לתוך העור ולא בתנועות מריחה או שפשוף שעלולות להחמיר את הקילוף ולהפוך את העור לקשקשי.

 ***