איך יודעים כמה לשים?

בכדי למנוע בזבוז ולהגביר את היעילות של מוצרי הטיפוח שלך יצאנו לבדוק: כמה קרם פנים, עיניים וסרום את באמת צריכה?

shutterstock_ Antonio Guillem-634

 צילום: שאטרסטוק, Antonio Guillem

נשים רבות תוהות האם הן משתמשות במספיק קרם לחות או סרום, או שאולי הן דווקא משתמשות במעט מדי חומר ואז מפספסת את התועלות שהוא עשוי להביא לה. ואכן, כמות מדויקת של מוצרי טיפוח חשובה לטיפוח מועיל ויעיל והיא גם מונעת בזבוז של חומר וכסף.

אז בכמה צריך להשתמש? קראנו לזיוית יקיר, מנהלת תחום הטיפוח בקרליין, שהסבירה לנו כמה דברים חשובים. הראשון הוא שגם אם את אדם נדיב, מוטב שתשתמשי בכמות הנכונה של התכשיר כדי לשמור עליו, אך בעיקר על העור שלך: "עודף של תכשירי טיפוח, עלול לסתום את הנקבוביות ולייצר עודפי שומן. בנוסף למראה השמנוני עלולים להיווצר גם פצעונים והמראה שיווצר איננו אסתטי כלל".

אז איך יודעים כמה לשים?

התשובה כאן היא מורכבת, כי לכל אחת מאיתנו יש סוג עור שונה שדורש טיפול שונה. "אני ממליצה לאמץ את הכלל 'פחות זה יותר' – תתחילי עם כמות קטנה ואם תחושי צורך, תוסיפי", אומרת זיוית וממליצה "תהיי קשובה לעור שלך, תרגישי אותו. אם את מרגישה שהגזמת, העבירי יד על הפנים ואם הן דביקות או שמנוניות, השתמשי בטישיו או נייר סופג וספגי את החומר המיותר".

shutterstock_44087050 By Robert Kneschke 634

צילום: shutterstock By Robert Kneschke

ללכת בעקבות הכמויות

בעזרת זיוית, הכנו רשימה של מוצרי הטיפוח השגרתיים של כל אישה והכמות המומלצת לכל אחד מהם. הרשימה מוגשת לפי סדר הפעולות שכל אחת אמורה לבצע מדי בוקר וערב.

* לרכישת כל המוצרים בכתבה זו, לחצי על שם המוצר

תכשירי ניקוי – כמות בגודל של 2-3 גרגרי אפונה תתאים לסבון, ג'ל או קרם ניקוי/פילינג. אם מדובר במארז לחיץ, אז 2-3 לחיצות יספיקו בדרך כלל.

סרוםהתחילי בכמות שנראית בקוטר של מטבע של שקל. אם יש צורך הוסיפי עוד טיפה או שתיים.

קרם לחות ליום – כמה נקודות שטוחות על כל חלקי הפנים (נקודה במצח, אחת על כל לחי, אחת על הסנטר) ועיסוי שלהן לתוך העור עד שהקרם נספג לחלוטין ולא מותיר סימן. שצנצנת קרם לחות של 50 מ"ל אמורה להספיק לשימוש יומי  בבוקר.

קרם עיניים – כמות מזערית. איזור העיניים הוא האיזור הרגיש ביותר בפנים ועודף חומרים עלול ליצור רגישות שעלולה להזיק לו.

רצוי לא להתקרב לכיס הדמעות עם קרם העיניים. למרוח בצורת משולש בזווית החיצונית של העין ואת השאריות על גבי העפעף העליון.

קרם הגנה – בישראל גם בחורף יש שמש ולכן תמיד כדאי להקפיד על שכבה דקיקה של קרם הגנה מעל המוצרים הנ"ל. מרחי כמות נדיבה והתמקדי באיזור המצח, האף והלחיים. הספיגי היטב כדי שלא יישארו סימנים.  רצוי להשתמש במוצרי הגנה שקופים.

shutterstock By AXL 634

צילום: shutterstock By AXL