איך הקרטין יכול לשפר את מראה השיער?

באחרונה מדברים הרבה על קרטין אז הגיע הזמן שנבין מה זה ולמה חשוב לבחור במוצרי שיער שמכילים אותו

אם עברת החלקת שיער או טיפול קרטין בוודאי שמעת ממעצב השיער שלך שאת צריכה לעבור לשימוש במוצרי טיפוח לשיער שאינם מכילים מלח (סודיום כלוריד) עם עדיפות לשמפו שמכיל קרטין. אם השיער שלך יבש רוב הסיכויים שקראת או שהמליצו לך לבחור במוצרי טיפול לשיער שמכילים קרטין. אם את מבינה שכנראה שההמלצות נכונות אבל את לא לגמרי בטוחה מה זה קרטין ואיך הוא יכול להועיל לשיער שלך – הכתבה הזאת בשבילך ובעצם בשביל כולנו. אז נתחיל בשאלה הבסיסית מכולן: מה הוא בעצם הקרטין?

shutterstock_By Vladimir Gjorgiev-634Shutterstock by Vladimir Gjorgiev

עומר אסף, מעצב השיער הראשי של נטורל פורמולה: "הקרטין הוא חלבון שמיוצר באופן טבעי בגוף ובעיקר בשיער, בציפורניים ובעור והוא בנוי מחומצות שקשורות זו לזו בשרשראות עם חומרים נוספים והן אלה שאחראיות על חוזק השיער ועל הברק".

האם אתה ממליץ על שימוש במוצרי שיער שמכילים קרטין רק למי שמחליקה את השיער בפן, מחליק או החלקה קבועה?

"בפירוש לא. קרטין מעולה למי שעושה פן ולמי שמחליקה את השיער כי פעולות בחום גבוה גורמות לשיער להיחלשות מוגברת ולהיות שיער לא בריא. גם פעולות כימיות כמו צביעת השיער ואפילו פעולה יומיומית כמו סירוק אינטנסיבי יכולה להחליש את השיער ולגרום לו להתפצל. תוסיפי לכך את העובדה שייצור הקרטין בגוף באופן טבעי פוחת עם השנים ולכן, קרטין יכול להיות כמו בוסט של אנרגיה לשיער. תוספת חיונית לשיקום השיער שיכולה להעניק לו מראה חיוני ובריא בנוסף למגע קטיפתי שהוא אפקט מובהק של הקרטין שעוטף את השערה ונכנס לתוכה".

shutterstock_By Vladimir Gjorgiev-634bShutterstock by Vladimir Gjorgiev

איך הקרטין עובד?

מוצרי שיער שמכילים קרטין באחוז גבוה במיוחד – וכאשר אנו אומרים קרטין אנחנו מתכוונים לקרטין טהור – יסייעו לשיער להיבנות מחדש. הקרטין ממלא את פנים השערה ויוצר מעין ציפוי חיצוני שמגן על השיער מפני הנזקים הצפויים לו: חום מוגבר, יובש וחוסר לחות.

בנוסף, הקרטין גורם לשיער לאפקט החלקה ואם משתמשים במוצרים עשירים בקרטין לאורך זמן, השיער ייראה חלק יותר, מוזן יותר, מבריק יותר ובריא יותר. בהתאם, תוצאות ההחלקה, הן בפן והן בהחלקה קבועה, ייראו טוב יותר ויישמרו לאורך זמן רב יותר. מחקרים שבדקו את מראה ומרקם השיער ללא שימוש ועם שימוש במוצרים המכילים אחוז גבוה של קרטין הוכיחו שככל שתשתמשי במוצרים עם קרטין כך ההחלקה תישמר ליותר זמן וכך גם המגע הנעים של השיער.

מה הקשר בין מלח לבין קרטין?

המלח (סודיום כלוריד) שנמצא במוצרי טיפוח לשיער מפרק את מבנה השערה ובכך מפרק את ציפוי הקרטין הטבעי שנמצא על השערה. כאשר הקרטין מתפרק, השיער נראה דהוי וחסר חיונית וגם המגע יבש ולא אחיד. לכן, שימוש במוצרי שיער אשר מכילים קרטין טהור בריכוז גבוה יכול למנוע את השבירה של השיער והיחלשותו ולצד שיקום השיער גם לתרום למראה טבעי, בריא ורענן ומגע נפלא.

הקרטין של נטורל פורמולה

הקרטין בסדרת נטורל פורמולה אינטנס מגיע באחוז מאוד גבוה – זהו קרטין טהור עם פעולה כפולה והמחקרים מוכיחים שהוא גם בונה מחדש את פנים השערה וגם יוצר מעין ציפוי הגנה חיצוני שעוטף ומחליק את השערה, מה שמבטיח כי תוצאות ההחלקה נשמרות פי 3.

בסדרה: שמפו, מרכך ומסכה וכן קרם קרטין שאינם מכילים סודיום כלוריד. מומלץ מאוד לאמץ לפני כל יציאה מהבית ובמיוחד אחרי פן.

fishbain6437 keratin all new