איך הצרפתיות שומרות על עור זוהר?

הפריזאיות אלופות בכל מה שקשור לטיפוח עור ושווה ללמוד מהן איך להשיג עור בריא ובוהק למרחקים. תתחילו בליישם את 5 הטיפים שאספנו לכן פה

לנשים צרפתיות יש שיק, גישה בלתי מתאמצת לסטייל ויכולת להאט את ההזדקנות שלהן. לא מדובר רק בזמן שעוצר, אלא בטכניקות שונות, פנימיות וחיצוניות, תרבותיות ומגדריות, שהופכות אותן לנשים חסרות גיל. הנה כמה עובדות ועצות של מומחה אמיתי בתחום, ד"ר רון עזריה, מזכיר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, שמסביר כיצד אפשר להיראות צעירה יותר מהגיל הכרונולוגי, ממש כמו הצרפתיות:

1. גברים ממאדים, נשים מנוגה

גברים ונשים אינם שונים רק פיזית ורגשית אלא גם נבדלים לחלוטין בעור הפנים שלהם. "לגברים יש עור עבה והם עוברים פילינג יומיומי בזכות הגילוח" מסביר ד"ר רון עזריה. "הפילינג משפשף את העור וגורם לו לצמוח. לנשים, לעומת זאת, יש עור דק והן אוהבות מסכות ופילינג, משום שהם מקלפים את שכבות העור. הבדל נוסף הוא ההורמונים. ההשפעות ההורמונליות אצל נשים עושות שמות באלסטיות של העור בעוד שאצל גברים ההורמונים מתבטאים בעיקר בקרחת".

2. כל אחת וכל אחד זקוק לרפואה מותאמת אישית

 "רפואה מותאמת אישית היא לא רק מגדרית, ומטפלת באופן אחר בגבר ובדרך אחרת באישה. זוהי רפואה שמטפלת באופן שונה גם בשתי נשים בנות אותו גיל, משום שכל אחת זקוקה למשהו אחר," מסביר ד"ר עזריה. "הצרפתים עלו על זה כבר מזמן," הוא אומר. ישראל מבוססת על הרפואה האמריקנית, שדוגלת ברפואה מובלת כלכלית. הצרפתים, לעומת זאת, מתבססים על היסטוריה ועל תרבות וכל אישה מטופלת לפי פרטי הפרטים שמתאימים לה, בין היתר, גוון העור, סוג דם ואפילו איזור המגורים והאקלים שלו.

ואנסה פאראדי בשחור ואנסה פאראדי Pascal Le Segretain/Getty Images

3. הרפואה האסתטית בישראל לא עובדת בשיטה הצרפתית, וחבל

 ד"ר רון עזריה מחלק את הרפואה האסתטית לשלוש תפיסות גיאוגרפיות: התפיסה האמריקאית שדוגלת באימרה "הכל ובגדול", לא משנה אם זו מכונית או מידת החזיה. "יש שם תרבות פלסטית והם אוהבים לפרק בן אדם ולהרכיב אותו מחדש". התפיסה הצרפתית היא של הוט קוטור. "הכל עדין. טיפול פלסטי לא נראה פלסטי. רופא צרפתי יגדיל חזה ברבע מידה, לא יותר". התפיסה השלישית היא התפיסה האסיאתית, שם האסתטיקה שונה לפי הצורך של סוג העור העבה והגס יותר וסוג האוכלוסיה בעלת עינים מלוכסנות ואף שונה, ועור שאינו מתקמט אבל מצטלק בצורה פחות יפה. "באסיה יגדילו חזה דרך פתח מיקרוסקופי, כדי להמנע מחיתוך וצלקות," מסביר ד"ר רון עזריה.

4. זריקת בוטוקס היא כמו זריקת שפעת

הצרפתיות לא מודות שהן מזריקות בוטוקס ולעתים טוענות שהן נוסעות לדרום צרפת לשבוע, אבל למעשה מסתגרות בבית אחרי הזרקה עדינה וכמעט בלתי נראית. אפילו הבעלים שלהן לא יודעים על כך. "האידאל הוא שלא יראו שאישה עשתה בוטוקס וכאלה הן הצרפתיות. הפלסטיקאים בצרפת לוקחים כל מיקרה לגופו. אין הזרקה גורפת ודומה בין אישה לאישה, משום שהתחושה היא שאישה לא עשתה כלום, ובכל זאת צריך שיהיה שינוי," מסביר ד"ר עזריה. השינוי לרוב מתבטא בכך שנשים אחרי הזרקת בוטוקס נראות רעננות יותר ואולי צעירות בחמש שנים מגילן הכרונולוגי. "בעוד שאמריקאיות יעשו הכל כדי להראות בנות עשרים. כשאת בת שישים זה נראה מוזר".

מאיה גז צילום רמי זרנגר

5. דימוי עצמי עושה את ההבדל

 דימוי עצמי של ילד או ילדה מתעצב עד גיל עשר ותלוי בחוויית הביטחון שמעניקה לו הסביבה שלו. אחת הסיבות שבזכותן הצרפתיות נחשבות לנשים הנחשקות בעולם, היא בזכות הדימוי העצמי הבסיסי והחזק שלהן, כנשים בעלות חוויות הצלחה. "אני עובד עם נשים, והן כוח" מסביר ד"ר עזריה. "היום אני מבין, שככל שאני עובד יותר עם נשים, אני פחות מבין אותן. הסיבה היא פשוטה: אני מרוויח המון כסף מהחברות שמייצרות מראות, במיוחד בשלב שבו אצן יוצאות מהאמבטיה. אישה יכולה להיות הכי יפה בעולם, אבל היא תעמוד מול המראה ותראה את המגרעות הלא קיימות אצלה. גבר יהיה קוף וירגיש מול המראה כמו אותלו. עוד לא מצאתי אישה שמרוצה מהאופן בו היא נראית".

** הכותבת היא ד"ר מאיה גז, מומחית לצרפת ולתרבות צרפת. להרצאותיה על צרפת ניתן לכתוב לה ל- mayaguez.co.il . סדרת ההרצאות החדשה שלה "פרנקופיליההסודות הצרפתיים" תתקיים במכון אבשלום החל מ-7.3 בשעות 19:30-18:00.

מאיה גז
ד"ר מאיה גז מנחה את סדרת ההרצאות "הסודות הצרפתיים" על סגנון החיים והתרבות הצרפתית