איך החלמתי לגמרי בדרך שלי

כשהתבשרתי שמדובר בסרטן, חשבתי שזו "מכה קטנה בכנף" אך בתוך חודשיים ולאחר ביופסיה בעצם הירך גיליתי שאני שייכת למועדון ה"אקסקלוסיבי" של חולות סרטן שד גרורתי

מאת: גלית הבדלה

כולנו יודעים שאם נאכל נכון, נעשה קצת ספורט ונישן טוב נהיה יותר בריאים! ואם נוסיף דיקור ואיזה טיפול רגשי  אז בכלל. את כל זה אנחנו יודעים אבל מתנהלים מעט אחרת. עסוקים בלרצות אחרים, יורדים על פיצה או המבורגר ובכלל שוכחים קצת את עצמנו. כל זה עד שאתה מקבל את הסטירה של חייך. את אותה כאפה מטלטלת שאחריה כבר לא תוכל לחזור להיות מי שהיית.

באוקטובר 2015 גיליתי גוש בשד. כשהתבשרתי שמדובר בסרטן, חשבתי שזו "מכה קטנה בכנף" אך בתוך חודשיים ולאחר ביופסיה בעצם הירך גיליתי שאני שייכת למועדון ה'אקסקלוסיבי' של חולות סרטן שד גרורתי. מועדון שעל פי הרפואה הקונבנציונאלית הוא מועדון ממנו לא יוצאים.

תהליך ההחלמה מהמחלה, התחיל בהחלטה נחושה שעברה מהראש ללב ולכל תא בגוף. ההחלטה היתה שאני, גלית הבדלה, אחלים לגמרי.

את אבי איבדתי לפני ארבע שנים למחלת הסרטן. ידעתי שכדי לשרוד אני צריכה לעשות אחרת ולא ללכת רק "על הפרוטוקול" הכולל כימו' והקרנות. איך ידעתי? פשוט. כל תא בגופי הזדעזע למשמע ההצעות הללו, וזה בא לידי ביטוי בתחושת התנגדות חזקה. באותו היום התחלתי לברוא את הבריאות שלי ומאז אני בוראת אותה יום יום, דקה דקה. החלטתי שאני קוראת בכל יום מאמר. הלמידה נתנה לי תחושת שליטה. כמובן, מיד התחלתי לחפש ישועות מבחוץ, כי כך חונכנו. שפתרונות נמצאים בחוץ. עולם הרוח לא היה חלק מחיי לפני הסרטן, כעת מצאתי עצמי נפתחת אליו באופן ספונטני.

גלית הבדלה

למעשה לקחתי אחריות על הבריאות שלי. למדתי להקשיב לגוף שלי. אחד הכלים הראשונים בהם עשיתי שימוש היה המעבר לתזונה טבעונית ללא סוכר. ירדתי 20 ק"ג והייתי מאושרת, כי הרגשתי חיונית וקלה. התוצאות לא איחרו לבוא ותוך  שלושה חודשים בדיקות הדם והמרקרים (שמסמנים את מצב הסרטן), היו מצוינים. למעשה, האונקולוגית שלי אמרה, "אם לא הייתי יודעת שיש לך סרטן, הבדיקות דם שלך יותר טובות משל אדם בריא!"

זה חיזק את אמונתי בדרך, והמשכתי לאמץ כלים נוספים כמו: פטריות מרפא, ליווי רוחני, דיקור, שמן קנאביס ואפילו ארס צפרדעים. אבל משהו בכל זאת היה חסר לי…ידעתי שסרטן גרורתי הוא בהחלט לא פיקניק ולכן אני צריכה להמשיך ולהעמיק בדרך.

יום אחד התגלגל לידיי כתב יד של ספר בשם 'עולם אחר לגמרי' שכתב הסופר רן ארהרד. מיד בסיומו יצרתי קשר עם רן כדי להודות לו על הספר שסחף אותי, וכך הפך רן למלווה שלי בדרכי להחלמה. דרכו למדתי את מה שגופי חש זמן רב. שאי-שם בתוכנו, יש נביעה, מעיין של החלמה, ואצלי היא הייתה חסומה. וכל עוד זה המצב, יכולת ההחלמה שלי תשאר מוגבלת.

גלית הבדלה

יחד עם רן התחלתי תהליך עמוק שחופר בנפש פנימה, רציתי להגיע לתחתית וזה לא פשוט. אלו תהליכים שמביאים לעיתים התנגדויות, קושי רגשי רב, אבל התשוקה להחלמה הייתה אצלי במעלה ראשונה. רציתי לחיות לא רק למען ילדיי, בעלי ויקיריי האהובים, רציתי לחיות למען עצמי, כי יש לי עוד הרבה מה לתת לעולם! חלפו להם חמישה חודשים מטלטלים בהם הארתי את הפינות החשוכות ביותר בנפשי. לאחר שבצעתי סריקה נוספת הגיעה הודעה מרגשת במיוחד: לא נמצאו בגופי תאים סרטניים!

 כיום אני מרגישה אדם אחר. אני מלאת אנרגיה ושמחה ונלהבת לקראת העתיד.

ספר רן ארהרד

הנה כמה מסקנות שגיליתי:

1. לרופאים יש כוונות טובות אך הם לא אלוהים! כנ"ל לגבי מטפלים אלטרנטיביים. אף אחד הוא לא גורו. אפשר לשמוע, אבל רק אני מחליטה. נכון, צריך אומץ לסרב לניתוחים, להקרנות ולכימו, אבל זה חלק מהשיעור.

2. מסרטן אפשר להחלים לגמרי! ואל תקשיבו לאנשים שאומרים אחרת.

3. אני ממלאת את יומי בצחוק, שמחה, הקשבה למוזיקה, יציאה לטבע ועבודה בגינה.

4. אם אתם לא רוצים לחכות לכאפה שתטלטל את עולמכם, תתחילו עכשיו.

5. תהיו אתן, תפסיקו לרצות אחרים. תחבקו את הילדה הקטנה שגרה אצלכן בפנים. תחיו ותטרפו את החיים.

 המסע שלי לא הסתיים ויתכן שלא יסתיים. אבל אני אוהבת את עצמי יותר מאי פעם ואני מאושרת. אני מודה על כך שאין לי מכאובים, מודה שכל חושיי פועלים, מודה על אהוביי ויקיריי. לאחר הסרטן, שום דבר כבר לא מובן מאליו. בנות יקרות, לכל אחת ישנה הדרך שלה להחלמה. השיר האהוב עלי כיום הוא השיר שאבי בחר לשמוע ביומו האחרון: I did it my way

** הכותבת היא גלית הבדלה, שלוותה על ידי רן ארהרד. הרומן "עולם אחר לגמרי" מבוסס בחלקו על סיפור אמיתי ועוסק בתהליך ההחלמה של מתמודדות סרטן. הספר מציג את תפיסת עולמו של רן ארהרד, ששינה את חייו לאחר 'קריאת ייעוד' שקיבל, נטש את עולם ההייטק וכיום מלווה נשים להחלמה מואצת ממצבים מורכבים. https://www.facebook.com/OlamAherLegamre/