"תשכבו עם כולם"

קארה סווישר, האורחת המרכזית של כנס הבלוגרים שמתקיים עכשיו ביפו, ממליצה למי שרוצה להצליח במדיה דיגיטלית, לשתף פעולה עם כל מי שאפשר. ויש לה עוד כמה עצות מאירות עיניים על העולם התקשורתי החדש

30/07/2012
שגית פסטמן קבלו עדכונים משגית
  • RSS
» סווישר ביפו, היום (צילום: שלומי מזרחי)

כנס בלוגו בעיצומו וקארה סווישר, הדוברת הראשית שהגיעה אלינו הישר מניו יורק, פתחה אותו בפצצה: "אני אוהבת את המילה מופקרות", היא מחייכת בנאום הראשי שלה, על אודות השינויים בתעשיית התקשורת, "אבל אני קוראת לזה - עקרון הריבוי (Ubiquity). זה אחד העקרונות החשובים היום בשוק המדיה. צריך היום לשכב עם כולם, במובן העיסקי. ללכת עם כולם למיטה".

הקהל צוחק, וסווישר בעלת ההומור החד, ממשיכה ויורה, בלי חשבון, כשהיא מנתחת עבורנו את העולם שהיא מסקרת כבר מעל 20 שנה, כמייסדת אתר הדיגיטל של הוול סטריט ג'ורנל, All things digital. ריבוי, כאמור, הוא אחד מהעקרונות החשובים בימינו למשנתה - אחד מחמשת העקרונות שצריך לממש היום כדי לא לפספס את הקהל, שצורך אינטרנט יותר מכל מדיום אחר. "החברות חייבות לשתף פעולה עם מי שאפשר כדי להגיע למלוא פוטנציאל הגולשים, כי לגולשים יש הרבה אופציות לבחור מהם. במובן הזה מהניסיון האישי טוויטר הוא כלי נהדר וגם פייסבוק".

בליל שישי האחרון, אחרי שנחתה בישראל, סווישר מספרת שזכתה לחוות את טקס הפתיחה של האולימפיאדה דרך הפילטרים שהיא אוהבת יותר מכל: ציוצים בטוויטר. כך זכתה לקבל תמונה של הלך הרוח: "הבריטים היו בעננים, האמריקאים היו מתוסכלים שהם לא קיבלו את זה בשידור ישיר, אני ראיתי את זה כאן ולא הבנתי מה אני רואה, כנראה שאין לי ראש בריטי". הסיפור הזה מוביל אותנו לעקרון מס' 2: מקומיות. "חברות צריכות לדעת מי הצרכנים שלהם", היא מספרת, "זה לא פשוט היום כי אנשים זזים ממקום למקום. עולם הפרסום עוד לא הצליח להתאים את עצמו לאינטרנט. מדהים לראות שלמרות שהמדיה החברתית היום היא עובדה מוגמרת, עדיין מדיות מקבילות כמו למשל הקולנוע מנסות להתנגד לה. זה מזכיר לי את האנשים שנהגו בכרכרות וסרבו להאמין שאנחנו על סיפו של עולם חדש - של מכוניות".

עקרון מס' 3, ניידות, הוא אולי העקרון החשוב ביותר שסווישר מזכירה: "בחברת מייקרוסופט נהגו לאמר - 'הגולש תמיד במצב הכרתי של תשומת לב חלקית' - אני חושבת שאסטרטגיה חכמה תדע איך לפתות אותו לחומרים שלך. עולם האינטרנט הולך לקראת מכשירים ניידים חכמים וטאבלטים ולכן חברות צריכות להשקיע יותר ויותר אסטרטגית כדי לדעת איך לתפוס אותם איפה שהם נמצאים".

עקרון מס' 4 הוא זמינות. סווישר מספרת כיצד ככתבת מתחילה בוול סטריט ג'ורנל, הייתה הראשונה לפרסם את כתובת האי-מייל שלה ליד כתבות. "עיתונאים אחרים לא הבינו, הם אמרו לי - אבל עכשיו קוראים ירצו לדבר איתך! לך תסביר להם שאני חושבת שאולי לחלק מהקוראים יש מה לתרום לי, אולי הם יותר חכמים ממני. עד היום חלק מהאי מיילים שאני מקבלת זה איומים אנטישמיים או סתם אנשים שיש להם יותר מדי זמן פנוי, אבל זה מאוד חשוב. גם היום, את הניו יורק טיימס מנהלים גברים לבנים. בלי נשים בלי שחורים. מי אמר שהם יודעים מה חשוב יותר טוב מכולם?".

עקרון מס' 5 הוא התמדה. הדוגמא שסווישר בוחרת כדי לדבר עליו מפתיעה חלק מהנוכחים: "בטח כולם באולם מכירים את המשקפיים של גוגל. זה נכון שאם תסתובבו אתם, אף אחד לא ייעשה אתכם סקס, אבל צריך להעריך את החבר'ה מגוגל שלמרות המראה הלא מחמיא הם מבינים את ערך ההתמדה וממשיכים למכור אותם לציבור בתור דבר קולי. אני מאמינה שבסוף זה באמת ייקרה ואולי בקונסטלציה זו או אחרת  - אולי כעדשות מגע - הפריט הזה יהפוך לנחשק".

כמו תמיד את השאלה החשובה ביותר שאל מישהו בסוף מהקהל. את חושבת שבלוגרים עצמאים יכולים להרוויח כסף מהאינטרנט? הוא תהה בתקווה גלויה. קארה לא מהססת : "אני חושבת שהתשובה היא שלילית. אני מאמינה שאי אפשר ממש להתפרנס מהמיומנות שלך באינטרנט אבל אפשר לעשות כל מיני דברים כדי להצליח להשיג תשומת לב. למשל, לחשוב על פרסום באופן לא מסורתי או אם מדובר בחברה - לדאוג שהשלד של העובדים יהיה מאוד רזה".
צילום: שלומי מזרחי




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה