”תעשי – אל תדברי”

לרגל פתיחת ביוטי סיטי 2017 שוחחנו עם גלי ברגר, חברת הנהלת סופר-פארם, שבין היתר מנצחת על האירוע, על יופי, נשיות ופמיניזם. “אפשר להיות עוצמתיות ולצעוד בנעלי עקבים. העיסוק ביופי לא צריך להביך אף אחת”

03/07/2017
יסמין לוי קבלו עדכונים מיסמין לוי
  • בדואר
  • RSS

יופי מעסיק את כולנו, בדרך זו או אחרת, על בסיס יומי. הוא מסקרן אותנו, מעורר השראה ותמיד נעים לעין. לא במקרה הביוטי סיטי, שייערך השנה בין ה- 4.7.17 ל- 7.4.17 , הפך לעניין של מסורת. זו השנה ה-11 שמתקיים האירוע שהפך להצלחה מסחררת בקרב נשים בכל הגילאים, כשהקונספט הוא “כל מה שיפה בלהיות אשה”. ההפנינג המושקע יכלול תצוגות אופנה, הרצאות, סדנאות איפור, פאנלים וחנות פופ אפ מעוצבת. “האתר שלנו כל שנה מחדש הוא לתת לתוכן רלוונטי לביוטי סיטי שימשוך נשים ויעניק להן ערך מוסף”, מספרת ראש מערך תקשורת ותוכן וחברת הנהלת סופר-פארם, גלי ברגר.”זה מקום שנותן חוויית קנייה אך גם חוויית בילוי”.

 איך ביוטי סיטי מקדם נשים?

“זה לא אירוע שמקדם את מעמד האשה או מוצהר כפמיניסטי. אנחנו מספיקים לנשים בריחה לכמה שעות מהשגרה ומהחום.  זה אירוע שאומר ‘בואי לחגוג את כל מה שיפה בלהיות אשה’ וזה כולל הרצאות ופאנלים, בהם אפשר לשמוע נשים מכמעט כל תחומי החיים. נשים כגון איילה חסון, שמרצה על תקשורת ושלי גפני שמדברת על טרנדים באיפור. כדאי להצטייד בבגד ארוך כי תמיד קר בביתן 1″.

 מה המסר שביוטי סיטי מעביר?

“ביוטי סיטי, וסופר-פארם בכלל, מדברים על יופי במובן של הרגשה טובה כמו הסלוגן שלנו ‘כבר מרגישים יותר טוב’. לאורך השנים הקפדנו שעל הבמה המרכזית יהיו פעילות נשים מהקהל, כמוני וכמוך. החלום של הרבה מהן הוא לצעוד על הבמה ולהיות סינדרלה ליום אחד וברגע שאת מאפשרת את זה את מעבירה מסר חשוב: שיש מקום לכולן, לצעירות ומבוגרות כאחד. המסר הזה בא לידי ביטוי גם באקדמיה לביוטריות השנה, כשההכרזה על הזוכה בה תהיה בביוטי סיטי. באירוע ישתתף דראג קווין ובחורה עם תסמונת טריצ’ר-קולינס, שגרמה לה לעבור הרבה מאוד ניתוחים והיא מדברת על יופי. אני מאמינה בביטוי ‘תעשי, אל תדברי’. אנחנו נותנים במה לנשים מגוונות”.

גלי ברגר ומוטי רייף

פמיניסטיות רבות עלולות לטעון שהעיסוק בביוטי מחפיץ נשים

“אני מאוד שמחה שסלונה בחרה לעסוק בנושא הזה השנה. אני חושבת שיש מורכבות בשיח הפמיניסטי בנושא היופי ובעיני הגיע הזמן לנפץ את זה. אפשר להיות עוצמתית ונשית וללכת על עקבים. לטענת חלק מהנשים זה לא בדיוק ‘פמיניסטי’ אך נשיות מורכבת מהרבה גוונים וצורות והיכולת להכיל את כל גווני הקשת – זה  השחרור האמיתי. חשוב להיות מי שאת ומי שאת בוחרת להיות. יש תמיד נימת אשמה כשמדברים על ביוטי אבל זה נורא כיף ואפשר ליהנות מזה בגאווה. זה כיף להיות אשה!”.

 זה כיף אבל בעידן המודרני נשים רבות מרגישות רע עם עצמן מול דוגמנית בת עשרים שמייצגת את סטנדרט היופי המקובל.

“העניין הוא איך את תופשת ונושאת את עצמך בעולם. זה קשור לבטחון עצמי ואיך את מתייחסת לעצמך. אחד הפרוייקטים האהובים עלי זה ‘סופר-פארם יאנג’ מה שיצרנו עם קהילת הצעירות של סופר-פארם, בגילאים 16-18 והמשפט שהוביל את ההשקה היה share your beauty. לכל אחת יש יופי משלה”.

 מנסיונך, איך את ממליצה לדבר אל צעירות?

“כשמדברים עם הדור הצעיר נורא חשוב להתייחס לעתיד כאילו הוא בהווה. אל תכניסי אותן למגבלות שאולי הן לא רואות. להגיד למישהי ‘את תוכלי להיות ראש ממשלה’ או ‘יום אחד תוכלי להיות מדענית’ זה להנציח את המצב הקיים. הרי, ברור שאת יכולה. למה לעשות מזה עניין? צריך להתייחס אליהן באופן כזה שלא יחשבו שהן לא יכולות מראש להגיע לתפקיד או מעמד מסויים. מבחינת אחריות אישית בסופר-פארם, אנחנו בחיים לא נפנה לילדות מתחת לגיל 15. אנחנו לא מקדמות נערות בנות 12 שרוצות להקים ערוצים. זה לא נכון מוסרית לפנות לגילאים האלה לטעמנו”.

גלי ברגר ביוטי סיטי

 אין זה סוד שסופר-פארם וביוטי סיטי רוצים בשורה התחתונה למכור מוצרים. האם קל היום לגרום לאשה לקנות קרם אנטי אייג’ינג או שהיא מפוכחת יותר ופחות מאמינה לאשליות?

“כל הזמן יש התקדמות במחקר של מוצרים קוסמטיים וגילויים חדשים בקרמים של אנטי אייג’ינג, שם יש חומרים פעילים להתחדשות העור. כיום, הודות לרשת, יש מידע על המוצרים. גם מובילי דעה משפיעים על עיצוב הצריכה והחוויה עוברת מפה לאוזן. אנשים היום פחות תמימים. ברור שעדיין ישנן פרסומות שמוכרות אשליות אבל ישנה התקדמות רבה גם בענף הזה”.

לאור השינויים הרבים שפקדו את ענף התוכן והשיווק בשנים האחרונות, ברגר מודעת לכך שהצרכן מחפש חוויה מעשירה ולא רק מוצר טוב במחיר זול. “הכל עניין של לתת ערך לצרכן, גם במבצעים. אנחנו צריכים לחפש איפה אנחנו נוגעים בו. יש כיום יותר אופציות. למשל, כשעשינו את ‘הלייף ראן’, מירוץ הנשים של סופר-פארם בשיתוף עיריית ת”א, רצו 10,000 נשים וזו הייתה חוויה מעצימה עבורן”.

גלי ברגר בגוגל

 איך סופר-פארם מחזק ומקדם נשים בתוך החברה עצמה?

“אני עובדת בחברה שמקדמת אנשים באופן ענייני – אם זה גבר או אשה. כולנו שווים. זה מקום בו פגשתי גם נשים במגזר הערבי. גם אם זכיינית סופר-פארם זו מישהי ערביה עם חג’אב, לא ישבנו ואמרנו ‘וואו, קידמנו אשה ערביה להיות זכיינית’. יש פה אדם מוכשר ולא משנה מאיפה הוא בא ולא משנה אם ערביה או לא. זה לא אישיו בסופר-פארם”.

 אנחנו עדים לדוגמניות, כמו אשלי גרהאם, שמקדמות דימוי גוף נשי חיובי. האם סופר-פארם ילהק דוגמנית שמנפצת את סטנדרט היופי המקובל?

“כל הקמפיינים שלנו בזמן האחרון היו עם להקת המחול של ענבל פינטו ואבשלום פולק, לא דוגמניות אלא רקדניות. עשינו בשנה שעברה תצוגת אופנה בבגדי ים עם נשים רגילות בכל המידות. השנה נעשה תצוגה עם נשים מעל גיל 50. אין אצלנו אג’נדה של ‘לקחת דוגמנית’ כפרזנטורית. אגב, עוד לפני שיצא חוק הגבלת המשקל דאגנו לא לקחת לתצוגות דוגמניות רזות מדי”.

כאישה בעמדה בכירה בעולם עסקי המנוהל על ידי רוב גברי, מה הטיפים שלך לנשים שרוצות להתקדם?

“לתת ערך לחברה. להתקדם לוקח זמן וצריך להיות עקבי, נחוש, לדעת מה רוצים ולא להתערער. גיליתי עם השנים שאם תצעק חזק לא בהכרח ישמעו אותך. אפשר להשמיע קול בלי להרים את הווליום. בתחילת דרכי לקח לי זמן להבין את זה. הייתי פשוט יותר רגישה פעם והיום למדתי לא לקחת הכל ללב”.

בואי לחגוג את כל מה שיפה בלהיות אישה בביוטי סיטי 2017 שיתקיים בתאריכים 7-4 ביולי בביתן 1 בגני התערוכה בתל אביב

לפרטים והרשמה היכנסי לאתר




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה