"תישנו מעט ותגידו 'לא'"

קארה סווישר במפגש עם יזמיות ישראליות: "יש הרבה משותף בין אמהות לניהול עסק - צריך לישון מעט ולדעת להגיד 'לא'"

02/08/2012
אולגה לביא קבלו עדכונים מאולגה
  • RSS

אמש נערך ארוע הסיום של כנס הבלוגרים של סלונה - מפגש בין אורחת הכנס, קארה סווישר, ליזמיות ישראליות. סווישר, מייסדת ועורכת מגזין המדיה והטכנולוגיה המשפיע ביותר בארה"ב All Things Digital של הוול סטריט ג’ורנל, חלקה מניסיונה עם נשים שישבו סביב השולחן במסעדת יונה - כולן אמיצות, מוצלחות, יצירתיות ורובן אמהות שלא פוחדות לצאת לדרך בעולם הטכנולוגי שעדין לרוב שייך לגברים.

קארה ובת זוגה, מייגן סמית', סגן נשיא לפיתוח עסקי בגוגל, ביקרו בישראל בפעם הראשונה ומאוד התרשמו מהאנרגיה הנשית שכבשה את ליבן בכנס. השיחה התגלגלה לנושאים המשותפים לנשים בכל מדינה - בין היתר,מדוע חברות טכנולוגיות גדולות עדין בוחרות בגברים מפני נשים. בארץ, מדינת הסטארטאפים הכי מוצלחים ומתקדמים בעולם - עדיין כמעט ואין פריצות דרך של יזמות. מעסיקים נוהגים לחשוב שלנשים יש יותר הגבלות, הן צריכות גמישות בשעות העבודה, ומתעלמים מיתרון המולטיטסקינג וניצול הזמן נפרודוקטיבי. אחר המסרים של השיחה, היה שנשים יכולות להתייחס לפרויקטים שלהן כעוד בייבי אחד, תינוק קטן שזקוק לתשומת לב, דאגה ואהבה.

בחרנו בציטוטים הנבחרים מנמפגש כדי לחלוק אתכם ואולי לעודד להצטרף ליזמות הישראלית החדשה והנשית.

צילום: שלומי מזרחי

קארה סווישר על אמהות בעולם העסקי:

"יש הרבה דברים שאנחנו יכולות ללמוד מהאמהות ולהשתמש ככלים בניהול העסק. קודם כל צריך לדעת להיות קשה, אבל לא קשה במובן הגברי ולא קשוחה. זה כמו לדעת להגיד 'לא' לילדים כשהם רוצים לראות טלוויזיה במקום ללכת לישון. לא לצעוק ולא להעליב, אבל צריך לדעת לשים אנשים במקום, לא לבזבז מדי זמן על שיחות מיותרות. וגם - לדעת לישון מעט ולתפקד במהירות. את זה רובכן כבר יודעות, אני רואה. כך שאני רואה יתרון גדול באמהות לעולם העסקי ובעולם היזמות. לנשים עם ילדים יש הרבה מאוד מוטיבציה, אך בנוסף לכך - ידע באיך להתמודד עם לחץ, צוות שיוצא מהשליטה, לוח זמנים מטורף. כל אלה הם חלק מהחיים שלכם לא רק בעבודה אלא גם בבית".

"במגזין שלי 70% מהצוות הן נשים. זה לא שבחרתי ככה בכוונה, אני לא מפלה, אני פשוט מעסיקה את מי שהכי מתאימים לתפקידם. אני ומייגן מגדלות שני בנים ביחד, ואנחנו יודעות שאמהות עובדות לא פחות טוב מנשים ללא ילדים ובטוח שלא פחות אינטנסיבי מגברים. למרות שעדין כמות הנשים בגוגל היא משמעותית יותר קטנה מאשר כמות של הגברים".

קארה סווישר על הדרך להצטיינות:

"אני לא מראה לצוות שלנו את הנתונים הסטטיסטיים. לדעתי זה מיותר, לא בא לי שהם הם ידעו מה היה יותר מוצלח לקהל הקוראים ומה פחות, כי אז מתחיל מרדף אחרי המספרים וזה פוגע באיכות. השיטה שלי מאפשרת לייצר איכות נקיה מאגו. לדעתי, אחת מהמטרות שלנו בפרויקט היא להוביל את הקהל בהתקדמותו ולא לתת לו להוביל אותנו.

הכתיבה אצלנו תמיד מתבססת על עיתונאות במובן של אסכולה הישנה. זה ההבדל בין בלוגרים לעיתונאים - הראשונים לעתים עצלנים מדי כדי לבדוק את הנתונים ועובדות, אך אצלנו זה כלל ראשון ותנאי הכרחי - שום דבר לא יתפרסם סתם, ללא בדיקה ממוקדת. לקחנו את החלק הטוב מהאולד מדיה והקמנו מדיה חדשה שמתפקדת לפי הסטנדרטים הגבוהים של עיתונאות מקצועית של פעם פלוס קצת הומור ויכולת לחשוב מעבר לקופסה. זה הבסיס להצלחתנו בעצם"

קארה סווישר על השראה:

"אני אוהבת אנשים. הם מסקרנים אותי, הסיפורים שלהם - זה מה שעושה לי את זה. אנחנו מנסים לסקר סיפורים שמתרחשים ממש עכשיו. זה הכי מעניין - לדבר עם האנשים שחושבים על הדברים באופן שונה, ורואים בהם משהו שאני אף פעם לא זיהיתי שם. באחד מהכנסים שנערך במסגרת כנסים של All Things Digital, השתתפו סטיב ג'ובס וביל גייטס. לעולם לא אשכח מזה, באמת שהתרגשתי. אני תמיד מתרגשת מהמפגשים עם האנשים שחושבים שונה. שרואים בדברים משהו שונה. מיוחד. כמו שאני התרגשתי בכנס, לראות הרבה אנשים שרוצים לעשות, לשנות ולהשפיע. אני מאוד מאמינה באנשים שהולכים על חדש".

מייגן סמית' על סדר העדיפויות בגוגל:

"אנחנו בגוגל מאמינים ביצירתיות של העובדים. אנחנו מאוד משקיעים בצוות המחקר שלנו, כי זה הבסיס להתקדמותנו - אם אין לך צוות המחקר הטוב ביותר, מאיפה תבוא חדשנות? No research - no innovation. בגלל זה מאוד חשוב לנו שאנשים שמתקבלים למשפחת גוגל יהיו עצמאים במחשבתם. אתם יודעים איך מייסד החברה, סרגיי ברין, מנהל ראיונות עבודה? הוא מציע למועמד ללמד אותו משהו חדש. לקחת על עצמו תפקיד של מורה ולחלוק בידע שלו. כי סרגיי יוצא מנקודת ההנחה שלכל מקצוען יש משהו ללמד את האחרים. וזה הסוד שלנו להצלחה. אם ניקח צוות של גוגל לעומת צוות של יאהו - לנו יש פחות אנשים ויותר מוצרים חדשים ולהם יש צוות ענק, אך התוצאה היא לא מרשימה בכלל. ההחלטות שלנו להעסיק בן אדם מבוססות על חלוקה מאוד מדויקת: שליש ידע מקצועי, שלישי יכולת הנהגה, ושליש חשיבה יצירתית ואסטרטגית. חשוב להיות חכם ופתוח, לא לראות את עצמך כבורג במערכת אלה להביא איתך משהו שאתה מאמין בו, רואה כנכון, כחדש, כמשמעותי לך ולחברה".

היזמיות הישראליות: כרטיסי ביקור

שורה עליונה מימין: דריה שועלי, הילה אוביל ברונר, יעל גבעון, מורן בר; שורה תחתונה מימין: אילת גבע, עינת מצר, תמר שחר, אפרת רומן, שרון שרייבר. צילומים: שלומי מזרחי

עינת מצר, מקימת ארגון "יזמיות" ומנהלת השקעות Gemini, "העסק שלי הוא ההזדמנות לעבוד עם האנשים המוכשרים שקובעים איך העתיד יראה וגורמים לזה לקרות."

אפרת רומן, Cure Diva: "החנות והקהילה נועדו לענות לצרכים של נשים שמתמודדות עם סרטן שד. אנחנו כאן כדי לעשות מהפכה, לעשות מעשה אמיתי למען נשים שנלחמות במחלה, את מה שקרה בשוק ההריון, להבדיל. לקחת קהל של מיליון וחצי נשים חדשות בכל שנה, ולהפוך אותן מקהל שקוף, לקהילה שהצרכים שלה נענים ושחולקת ידע, תמיכה ועצות".

יעל גבעון, mystevie, "סטיבי הוא פרויקט משפחתי שהופך את פייסבוק וטוויטר לתוכניות וערוצי טלויזיה אישיים. זה פרויקט שמחבר בין מדיה חברתית לטכנולוגיות מרתקות של ניתוח תוכן וקונטקסט בפלטפורמות שונות. הוא גם מחבר בין הניסיון והכישורים שלי ושל בעלי ושותפי גיל רימון"

הילה אוביל ברנר, Keydownload: "החברה מפתחת טכנולוגיה מובילה בתחום השיתוף והפלטפורמות החברתיות, הגעתי ליזמות מתוך הרצון לשנות ולהשפיע".

דריה שועלי ותמר שחר, שועלי היא פאונדרית ומנכ״ל Sense of fashion, היום השתיים יוזמות סטארטאפ חדש בתחום ה- mobile commerce: "יש בנו שילוב של דחפים לכיבוש העולם עם העובדה שלהקים סטארטאפ זה הדבר הכי כייפי שאפשר לעשות"

איילת גבע, יוזמת פלטפורמה שתאפשר מונטיזציה ושיווק של ספרים אלקטרוניים: ""הגעתי לרעיון הזה כיוון שאני בעצמי סופרת מתחילה וכיוון שרציתי לאפשר לסופרים לקבל חשיפה ולהרוויח כסף מאמנותם".

שרון שרייבר, מנכ"ל סטארטאפ בתחום העברת קבצים גדולים: "אין ברירה אלא להקים סטארטאפ. אין דרך אחרת להתקדם באמת."

מורן בר, מנכ"ל ניוזגיק, "היזמות בחרה בי, לא אני בה. זה האופי, זו דרך חיים וזו האפשרות היחידה שנותנת לי סיבה לקום בבוקר להמשיך ליצור, לחדש, לעזור ולקדם. אני נהנת מהדרך והכי כיף ליצור דרך משלי בלי לדעת לאן היא תוביל, ככה הכל יותר מעניין".




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה