תזונה נכונה לכל המשפחה ב-5 צעדים

המודעות, העלייה באחוז הילדים הסובלים מהשמנה וכמובן הרצון לשמור על אורח חיים בריא הביאו משפחות רבות לנסות לשנות הרגלים, ולעבור לתזונה מאוזנת. איך עושים את זה נכון?

20/03/2016
שני רז קבלו עדכונים משני
  • בדואר
  • RSS

שומרי משקל תזונה מאוזנת לכל המשפחה

אם עד לפני שני עשורים או פחות, ילדים שתו שוקו מדי בוקר, קינחו כל ארוחה במיץ פטל ונהנו מארון ממתקים וחטיפים מלא כל טוב, הרי שהיום המציאות מראה שיותר ויותר משפחות בוחרות לעבור לאורח חיים בריא ומאוזן יותר.

מגפת ההשמנה של העולם המערבי לא פסחה על ילדינו והמספרים מראים עלייה מתמדת בכמות הילדים בעלי עודף משקל. אבל גם ללא טריגר של ממש, רובנו הפכנו למודעים יותר לאיכות ולטיב המזון שאנחנו אוכלים. חטיפים, מזון מעובד וג’אנק פוד הם כבר לא ארוחת ערב לגיטימית, ורובנו מנסים להנחיל את התורה גם לילדים שלנו. אז איך אפשר להטמיע הרגלי אכילה נכונים למשפחה? חמישה טיפים להתחלה טובה.

1. דוגמא אישית

הדבר החשוב ביותר הוא להעניק לילדים דוגמה אישית, “אי אפשר לדרוש מהילדים לשנות הרגלים כשאנחנו לא מקפידים גם על שינוי אישי”, מחדדת טופז דרזנר ומוסיפה, “בתור ההורים אתם אחראים על הקניות לבית – מה שיש זה מה שאוכלים”.

2. הכירו את המזון שאתם מכניסים הביתה

ברור לכולם שלהזמין פיצה זה לא פיתרון יומיומי לארוחת הערב, אבל מה לגבי מזונות שנמצאים בבית ואנחנו לא תמיד מכירים עד הסוף את תמהיל הרכיבים שלהם. “כל הקפואים כמו בורקסים, מלוואח וכו’ נחשבים לג’אנק פוד לכל דבר, למרות שהיום מנסים לשפר את הערך התזונתי שלהם,” מפרטת דרזנר. “עוד דבר שאני נתקלת בו זה כמויות גדולות של פחמימות. בעיקר אצל ילדים בררנים או ילדים שמבשלים לעצמם את ארוחת הצהריים”.

שומרי משקל תזונה מאוזנת

3. השינוי הוא לכולם

במשפחות רבות יכול להיות מצב שבו רק ילד אחד, או חלק מבני המשפחה נמצאים בעודף משקל, שינוי בהרגלי התזונה יכול להביא לירידה במשקל אצל ילדים עם משקל עודף גם בלי להכניס אותם לעולם הדיאטות, “השינוי צריך להיות הוליסטי. עם מחליטים שאין חטיפים בבית ושתייה ממותקת אז כולם לא אוכלים חטיפים, ולא רק הילדים עם עודף משקל ולהיפך, אם מחליטים להתפנק כולם מתפנקים במשהו טעים”. יתרונות התזונה המאוזנת תורמים לא רק לילדים במשקל עודף, “גם ילדים ומבוגרים במשקל תקין לא משפרים את תזונתם משתייה ממותקת”.

4. הימנעו משיח של ‘משמין לא משמין’

כמבוגרים אנחנו מבינים שמאכלים שנחשבים “משמינים” אינם בהכרח כאלה כאשר אנחנו משלבים אותם בתבונה בתפריט שלנו, אבל אצל ילדים, ובוודאי ילדים בגיל הרך אין טעם להכניס אותם לשיח מגביל שכזה, “רק בגיל 10 פחות או יותר מתפתחת אצל ילדים אחריות חלקית ויכולת להיות יותר מודעים לתזונה שלהם בהיבט דיאטטי. עד הגיל הזה השיח צריך להיות יותר בכיוון של אוכל בריא לעומת אוכל פחות בריא”.

5. ארוחה משפחתית: לפחות פעמיים בשבוע

במציאות העמוסה של החיים קשה להקפיד על ארוחות משותפות, אבל דווקא ארוחות אלה הן הזדמנות מצוינת לדוגמה אישית, לפקח על הרגלי האכילה של המשפחה וכמובן זה גם זמן נפלא לשמירה על הקשר המשפחתי. כדאי להשתדל ולהקפיד על לפחות שתי ארוחות משפחתיות בשבוע, אבל גם ארוחה משפחתית אחת היא מסורת חשובה שכדאי להקפיד עליה.

>> קבוצות הילדים ונוער בשומרי משקל מלוות ילדים מגיל 10 להרזייה בטוחה ולתזונה נכונה




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה