שש המסעדות הכי רומנטיות בארץ

לכבוד יום האהבה שחל השבוע: רוני מנדלמן פרת ממליצה על המסעדות הכי טובות לאוהבים ברחבי הארץ, להצעות נישואים או לדייטים בלתי נשכחים

ארוחה רומנטית במסעדה

לרגל חג האהבה שחל השבוע, רצינו להזכיר שתמיד יש זמן לרומנטיקה – וגם לאוכל טוב. בכל פגישה רומנטית, בדייט ראשון או שלישי, כשהלב דופק ואי הוודאות  נחה מעל הראש, אין כמו מקום נעים  ומרגיע ,לא רועש ולא עצבני, שאפשר  לאכול בו  בלי  שהלחם  ייתקע בגרון. אפילו זוגות נשואים שהשגרה מכרסמת בהם, זקוקים לפעמים למסעדה שתשכיח את הילדים והמשכנתה ותשיב את הסומק לזוגיות החיוורת.

לצורך העניין, ויתרנו על הציניות וגייסנו את הרומנטיקה כדי להגיש לכם את המסעדות הרומנטיות שיש לישראל להציע:

מוסקט: הצעת נישואין בגן עדן כפרי


הדרך למלון מצפה הימים כוללת עלייה תלולה ומפותלת שבסיומה מגיעים לגן עדן כפרי. בלב יער ניצבת אחוזה גלילית נהדרת שכוללת  מסעדה בשרית בניצוחו של השף חיים טיבי. המשק האוטרקי של המלון מספק ירקות וגבינות מעדר העזים הגדול שחי במקום. המסעדה רחבת הידיים, חלונות פעורים בה בכל עבר, המרפסת פונה לנוף ירוק ורומנטי והעיצוב החם מזמין סעידה רומנטית ומקרבת לבבות. להשלמת החוויה מומלץ לצאת לטיול במתחם המלון, לבקר את הפרות, הצאן והתרנגולות, לדרוש בשלום החצילים, לדלג מעל מפלי המים הקטנים ואז להציע נישואין.

מוסקט, מלון מצפה הימים, 04-6994523

.

אדמה: יין וזכרונות


אחת הערים הרומנטיות בישראל, זיכרון יעקב, מארחת על גבעת זמארין בבית אבן עתיק ומעוצב את מסעדת אדמה. המקום  מוקף פרחים וצמחי תבלין וכולל תאורה מעומעמת ואוירה היסטורית. המסעדה מציעה אוכל של ביסטרו – טעים, פשוט ולא מתיימר, ושפע של יינות מיקבים מקומיים. בין המנות אפשר למצוא בתפריט, אוסבוקו שוק טלה עם ירקות שורש, קדירת פירות ים ברוטב עגבניות וציר סרטנים וניוקי מרטיני עם נענע ואספרגוס. אחרי האוכל אפשר לצאת למסע רגלי קסום בין סמטאות זיכרון יעקב, לבקר בבית הכנסת העתיק, לטייל בדרך היין, ולעצור בנקודת תצפית שפורשת את וואדי מילק במלוא הדרו ולהיזכר בסיפור האהבה בין שרה אהרונסון ואבשלום פיינברג  מזיכרון יעקב.

אדמה, מעלה ראשונים 8, זכרון יעקב

.

קיטשן מרקט: ברצלונה בתל אביב

ים סוער או  שקיעה הם תפאורה כמעט מושלמת לארוחה רומנטית. בקיטשן מרקט מספקים לא רק נוף לים כחול ושקיעה, אלא גם לטיילת של נמל תל אביב ולשוק אוכל צבעוני. המסעדה הממוקמת בקומה שנייה של האנגר בנמל תל אביב, מעוצבת במינימליזם, החלונות הגדולים נותנים תחושה של  של מרחבים והאוכל המצוין של שף יוסי שטרית משכר ומרכך גם את הנפש הצינית ביותר. התחושה מזכירה חופשה בברצלונה או פריז. סיבוב ברחבי הנמל, הליכה לאורך הטיילת, ישיבה מול שובר הגלים  הם מתכון לשבירת עכבות והתאהבויות ברגע.

קיטשן מרקט, האנגר 12, נמל תל אביב
.

דלאל: קרם פטיסייר וטיול בסמטה


נווה צדק  עדיין נחשבת לאחת השכונות הרומנטיות והטרנדיות ביותר בתל אביב. הבתים המשומרים, הגלריות, מרכז סוזן דלאל והאווירה התרבותית, הקרבה לחוף הים  והפנינים הקולינריות המפוזרות ברחובות הופכות את השכונה העתיקה לאטרקציה רומנטית, ולא רק לזוגות.
במתחם דלאל, הממוקם ברחוב שבזי, נמצאת המסעדה עליה מנצח השף גולן גורפינקל, ובצמוד אליה שוכנת קונדיטוריה מהמשובחות בעיר. הפאטיו הפנימי והמואר, המרפסת המעוצבת ושלל פינות הישיבה המעוצבות בניחוח צרפתי אקלקטי, יוצרים אווירה מחברת שגורמת למבקרים לרצות להישאר עד שיגרשו אותם.

אחרי שתאכלו ארטישוקים צלויים, טרטר דג עם ירקות מוחמצים ולינגוויני פירות ים שישחיר את השפתיים והשיניים, בדקו את השירותים המעוצבים ובקשו מהמלצר/ית שתדאג לכם לפאי תות ופטיסייר חושני מהקונדיטוריה הסמוכה.בהמשך מומלץ לצעוד קלות למתחם סוזן דלאל ולשוטט ברחבה הפתוחה והמוארת, המזכירה פיאצה איטלקית. להשלמת החוויה הרומנטית, מומלץ ללכת לאיבוד בין סמטאות השכונה או  ללכת בקו ישר עד הטיילת, שם בוודאי לבכם כבר יתמלא אהבה. אם לא לבן זוגכם, בוודאי לתל אביב.

מסעדת דלאל, שבזי 10, נווה צדק, תל אביב

.

סרדיניה: זוהי יפו, ילדה



כיכר קדומים בלב יפו, היא לוקיישן חלומי למסעדה: הכרך הגדול  נשקף מהחלון, בעוד כפות הרגליים מונחות על אבני ריצוף  עתיקות שמדגישות את הפער בין יפו לתל-אביב ואת התחושה הרומנטית של ניתוק מהציוויליזציה. שם, פתח השף רועי סופר את סרדיניה שלו, המסעדה שמשיבה אותו  לסצינה הקולינרית ומביאה לפודיס  טרטוריה  קטנה, אינטימית ומלאת טעמים וארומה דרום איטלקית. ליד השולחנות העגולים מקושטי המפות המשובצות, באוויר הפתוח (או על הבר האינטימי בפנים) ולניחוח הצמחייה שעוטפת את המקום, אפשר לחלוק עם האהוב פיצה פורצ'יני, פפאדרלה ראגו וקינוח תאנים ופיסטוקים אפרודיזיאקי. מומלץ להוריד לאט את האוכל עם יין אדום משובח. אחר כך, מבושמים מהטעמים והיין, התהלכו ברחבי הכיכר, בדקו את הסמטאות שיוצאות ממנה, בקרו בגלריות קטנות, נשמו את הריח המיוחד של יפו  (לא כולה..) וממשו את אהבתכם. התאהבות מובטחת.

סרדיניה, כיכר קדומים 8, יפו

.

רופטופ: אהבה ירושלמית


מיקומה עוצר הנשימה של מסעדת רופטופ על גג מלון ממילא, אחד היפים והמפוארים בארץ, מעניקה לחוויה הקולינרית ערך מוסף ענק. פינות ישיבה מעוצבות וצבעוניות, בר עץ  מינימליסטי, ורוח ירושלמית שתקרר שתאלץ אתכם להתחבק כדי להתחמם, תוך  צפייה בתפאורה של עיר חומה בת 3000 שנה. אפילו הטירות באירופה לא עתיקות משדרות אווירה שכזאת. עם תפאורה כזאת, מנת כבד עם בריוש תפתח לכם את התיאבון, צלעות טלה ימלאו את הבטן ויחממו את הלב. סלט פטוש ירגיע את המצפון ופונדנט שוקולד מעורר חושים יעשו לכם חשק  לסייר במתחם  ממילא, שאחריו רק תרצו לקחת חדר במלון ולהתבודד מהעולם.

רופטופ, על גג מלון ממילא, רחוב המלך שלמה 11, ירושלים