שערות בשלכת: כל השיטות לחיזוק השיער בסתיו

עונת הסתיו גורמת לא פעם, לא רק לעלים לנשור, אלא גם לשערות ראשנו. למה זה קורה ומה אפשר לעשות בנידון? שירלי קטרון, דיאטנית ורוקחת סופר-פארם, ענתה לנו על כל השאלות

18/10/2016
גוני לב ארי קבלו עדכונים מגוני
  • בדואר
  • RSS

נשירת שיער. צילום: שאטרסטוק

הגיע הזמן הזה בשנה שבו חלקנו מזהים יותר שערות על הכרית או על המברשת  מהרגיל. נשירת שיער היא תופעה שכיחה שמטרידה נשים וגברים בטווח רחב של גילאים. הנשירה יכולה להופיע באופן זמני וחולף למשך מספר חודשים, או להתקבע כתופעה שהולכת ומתגברת עם הגיל (בדרך כלל עניין גנטי).

חיי שערה

בסיס השערה נמצא בשכבה העליונה של העור - אליה למעשה מגיעים כלי הדם, שמזינים את השורש ושם נעשה ייצור של תאים חדשים. התאים הבשלים מטפסים מעלה ובונים את השערה שמורכבת בעיקר מחומר חלבוני, קראטין. ברגע שהתאים עולים מהשורש, הם נחשבים לתאים מתים שמאבדים את הקשר עם הבסיס. אורך חיי השערה הוא כשלושה חודשים עד שהיא מתנתקת מהשורש, כלומר, נושרת. במצב טבעי, כ-90 אחוז מהשערות שלנו הם בשלב צמיחה וכ-10 אחוז הם בשלב נשירה - מכאן הטענה הרווחת שנשירה של כמאה שערות ביום היא מצב תקין, בהנחה שיש על ראשנו כמאה אלף שערות בממוצע, תעשו חשבון.

בינינו, אף אחד לא סופר כמה שערות נושרות לו לאורך היום, לכן, לא נוכל לכמת מספרית. התחושה היא המדד שלנו ועליה נתבסס; אם אנשים מזהים שכמות השערות הנושרות גדולה מהרגיל - על הכרית, על המסרק, בעת החפיפה - אז אפשר להגדיר את המצב כנשירה. בשלב מאוחר יותר ניתן לראות הידלדלות של שיער.

למה זה קורה?

נשירת שיער בעונת הסתיו ובכלל בעונות המעבר היא מצב תקין, שנגרם לרוב בגלל השינויים במזג האוויר - כמות הלחות באוויר משתנה, וייתכן כי היובש בקרקפת גורם להיחלשות השיער. קחו בחשבון, שהסיבה המקורית לנשירה התרחשה כשלושה חודשים לפני זמן הנשירה, כשהשיער בעצם הפסיק לצמוח ועבר לשלב המנוחה. הסיבות לנשירה מגוונות - לכן, לא תמיד ניתן לזהות את הגורם העיקרי לנשירה - וביניהן, סטרס, מחלות כמו בלוטת התריס, סוכרת, אנמיה, לאחר לידה (בדרך כלל הנשירה תחלוף מעצמה, יש להתאזר בסבלנות ולהקפיד על תזונה), גנטיקה וגורמים חיצוניים כמו תסרוקות משוכות מדי, או שימוש בחומרים כימיים מזיקים עלולים גם הם לגרום לנשירה.

סיבה נוספת היא חסרים תזונתיים: בדרך כלל מדובר בוויטמיני B ו/או מינרלים כמו, ברזל, אבץ, מגנזיום, כמו גם מרכיב חלבוני - חומצות אמינו. חשוב להקפיד על תזונה מגוונת שכוללת את כל אבות המזון. במקרה הצורך, אפשר להיעזר בתוספים בהתייעצות עם רופא או רוקח.

קיימות גם כמוסות לבליעה לדוגמא - סטרונג הייר של לייף, רוטס של אלטמן. ותכשירים חיצוניים - למשל סוגים שונים של שמפו המכילים תמציות צמחים שיכולים לעזור בזרימת הדם, כמו סרפד, רוזמרין וג'ינקו בילובה. בין ההיצע תוכלו למצוא, שמפו ואמפולות טיפוליות סטרונג הייר של לייף, שמפו ואמפולות של קמילוטרקט, סדרת פיטו, פלנטור סדרה שמבוססת על קומפלקס קופאין. היו סבלניים, יש להמתין לפחות שלושה חודשים על מנת לראות תוצאות. זה פרק הזמן שבו השערות שבשלב הנשירה יחזרו לשלב הצמיחה.

נשירת שיער. צילום: יח"צ

6 פעולות שכדאי לאמץ

1. המנעו ממגע בשיער. השערות גם ככה חלשות בעת נשירה וכל התעסקות יתר בהן מיותרת.

2. לפחות פעם בשבוע עסו לעצמכם את הקרקפת עם שמן אתרי רוזמרין (יש למהול בשמן בסיס כמו שקדים או קוקוס).

3. הקפידו על פעילות גופנית מרגיעה - כמו יוגה או פילאטיס - כזו שכוללת מנח הפוך, שיכול לסייע בזרימת הדם לראש וכמובן, אין כמו נשימות עמוקות להפחתת סטרס.

4. הסתפרו! גשו לספר תכופות יותר, לפחות פעם בחודשיים. היפטרו מקצוות מפוצלים או שרופים, חדשו את שיערכם והעניקו לו תחושת רעננות.

5. השתדלו לא לחפוף את השיער מדי יום, שמרו על ממוצע חפיפה של לא יותר משלוש פעמים בשבוע.

6. נסו להימנע מ-Over Thinking (חשיבת יתר) על הנשירה, הסיטו את מחשבותיכם והשקיעו אותן בנושאים חיוביים, שיחממו את ליבכם.

נשירת שיער. צילום: שאטרסטוק

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה