שלטון הגברים של קריית מלאכי

פרשת מוטי מלכה עשתה לבילי מוסקונה לרמן דז'ה וו למשה קצב: אותה שיטה, אותן הסתרות, אותן נשים מוחלשות כלכלית שנאנסות בידי בעל הכוח. הדבר הזה חייב להיפסק

13/05/2012
בילי מוסקונה-לרמן קבלו עדכונים מבילי
  • RSS
» לא נענש מספיק. מלכה (צילום מסך, you tube)

פרשת מוטי מלכה, שמצולם בעיתון במבט מעורר רחמים, מוזנח ונדהם עם כף יד שמחזיקה את המצח בתנוחה של "איך תפסו אותי, איך?", מחזירה אותנו אחורה לפרשת משה קצב ולויכוח אם ראוי להעניש אותו או כבר נענש דיו ולא צריך היה להכנס לכלא. זוכרים את הויכוח העז הזה שניטש בציבור ורבים צידדו בכך שישב בבית בגלל שנענש די, ואיך אנחנו מתעללים במי שמשרתו היתה כה רמה?

ובכן, פרשת מוטי מלכה מוכיחה באופן סופי, באופן שאסור לייצר בו שנית מחלוקת: חייבים להעניש. אחרי שקצב נתפס והוענש מתברר שיש שרשרת של בכירים שנמצאים אחריו למטה בסולם וכולם נוקטים באותה שיטה. שיטת החונטות שמקובלת בעולם השלישי. שיטה שבה חבורת גברים עבריינית במהותה, מבחינת עולם הערכים שלה, צוברת כוח פוליטי ומתנהלת כיחידה צבאית שבה האחד מגן על הגבוה מעליו בסולם. מדהים היה לקרא את העדיות של הנאנסות במשפטו של קצב לגבי השיטה שבה פעלו הגברים שסבבו את הקצב: תפקידו של הנהג, של המאבטח, של איש הסוד, של החבר. והנה לא עוברת דקה ובקרית מלאכי מתוארת אותה פרקטיקה בדיוק. כולל ההדרה, השיכנועים, האיומים, ההכחשות וחבורת הגברים שמחלקת ביניהם את התפקידים.

היתכן שאין אישה עצמאית אחת בקרית מלאכי?

האם בקריית מלאכי מתקיימת תרבות חונטאית שלצידה שתיקת נשים? האם העובדה שקולה של גילה קצב לא נשמע מעולם גוזרת ומשקפת גם ציבור הנשים של קריית מלאכי? למה אין אף אשה בקרית מלאכי שאנחנו שומעים את קולה, לא בפרשת קצב ולא בפרשת מוטי מלכה? אין שם אשת חינוך, מנהלת בית ספר, מתנ"ס, מנהלת מפעל? היתכן שאין אישה עצמאית אחת בקרית מלאכי? ואם יש נשים עצמאיות כלכלית בקרית מלאכי, מה מונע מהן לדבר? לפתוח את הפה? להסביר מה קורה שם, מאחורי הקלעים של שלטון הגברים?

נשות קריית מלאכי מוחלשות כלכלית. על פי הפרסומים, חלקן ביקשו ממלכה הטבות בכל מיני עיניינים. בארנונות, בתנאי עבודה, בקידום דרגת תעסוקה. את כל הפניות האלה תרגם מלכה לתגמולים מיניים. 'אתן לך הנחה באנונה אם אקבל ממך שרותים מיניים', זאת היתה התשובה הקבועה שלו לכל בקשה מעובדות העירייה. זה הקוד המוסרי שלפיו הוא פעל בעיר. הוא, מלכה, לא מכחיש שהיו יחסים, הוא רק אומר שהכל היה בהסכמה. על יחסי מרות הוא לא שמע. זאת העיר שהוציאה מתוכה את משה קצב שהלך ושיכלל את השיטות שלו ממשרה למשרה מעיר לעיר.

ההוכחה שמדובר באקט עברייני ממש באה מגבר אחר. בעלה של עובדת העירייה שטוענת לאונס באומרו "לא התלוננו כי לא רצינו להתעמת עם ראש העיר". ועוד אמר, אישתי היא הקרבן כאן ואני תומך בה במאה אחוז". אני דואגת לנשים לנשים של קרית מלאכי. אני דואגת להן כי אין להן יכולת כלכלית עצמאית לפתוח את הפה ולדבר. ולהגיד. ולספר. אני דואגת גם לגברים החלשים כלכלית של קרית מלאכי שצריכים לסתום את הפה ולא להסתבך עם ראש העיר ובעלי עמדות כוח אחרות שמנצלים את נשותיהם. האמירה המזעזעת של הגבר שלא רצה להתעמת עם ראש העיר, הוא שיקוף רנטגן על תרבות הקאובויים של המערב הפרוע שנקרא קרית מלאכי. כדאי מאוד שכולנו נתחיל להתעניין מה עוברים שם אזרחים, גברים ונשים, מוחלשים כלכלית.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך