שינויים בהרגלי הצריכה

הכירו את הדרך הכי חכמה לקנות היום אופנה - חסכונית, ידידותית לסביבה ולא מתפשרת על סטייל, ייחוד ואיכות של מותגי על

19/02/2018
גלי דודזון סגל קבלו עדכונים מגלי דודזון סגל
  • בדואר
  • RSS

פריטים מתוך אתר MINE. צילום: עמית שסטוביץ

כחלק ממגמה ברורה של הגברת המודעות לקיימות ולחשיבות השמירה על איכות הסביבה, אנחנו עדים בתקופה האחרונה לשינויים, איטיים אך משמעותיים, גם בתרבות הצריכה שלנו כיחידים וכחברה.

מחד, אנחנו חיים בעולם של שפע חסר תקדים שבו הכל זמין ונגיש. אנחנו מוצפים בסחורות זולות ונגישות, קונים בלי חשבון היום וזורקים מחר ומאידך, אנחנו מתחילים להפנים שלצרכנות האובססיבית הזו יש מחיר ואותו לא רק אנחנו משלמים, אלא גם (ובעיקר), כדור הארץ והאוכלוסיות המוחלשות שמייצרות עבורנו בתת תנאים את הפריטים שאנחנו קונים.

איכות מעל כמות

את סממני השינוי ניתן לראות, בין היתר, בתחום האופנה. לצד פריחתן של רשתות האופנה המהירה שמציעות פריטים טרנדיים וזולים, מתפתחת תנועה של מעבר לצרכנות נבונה וידידותית לסביבה שעיקרה לקנות פחות ולהשקיע יותר בכל פריט על מנת שיהיה איכותי, ייחודי ועל זמני.

כחלק מהשינוי המבורך ולאור התפתחותה של הכלכלה החדשה – שיתופית, מתקדמת ומשתלמת יותר, פורח גם שוק בגדי יד-שניה בגרסתו העדכנית, דרכו ניתן לקנות בגדי מעצבים איכותיים שנלבשו פעמים ספורות, אם בכלל, וליהנות מפריטים ייחודיים במחיר אטרקטיבי ובלי רגשות אשמה.

מי שזיהו את הנישה החדשה והשכילו לפתח אותה לכדי מומחיות הם שרון שסטוביץ ברק וגיא אקרמן, היזמים והמנכ"לים המשותפים של אתר MINE שמאפשר לצרכנים למכור ולקנות אונליין פריטי אופנה, חדשים או כחדשים, של מעצבי על ומותגים ישראליים ובינלאומיים מובילים במחירי אאוטלט (עד 70% הנחה מהמחיר המקורי של המוצר).

פריטים מתוך אתר MINE. צילום: עמית שסטוביץ

RE-FASHION

שסטוביץ, בעלת תואר M.A בהצטיינות בניהול מותגי אופנה ויוקרה מבית הספר לעיצוב "מרנגוני" בלונדון שבעברה עבדה כקניינית בחברות האופנה המובילות בישראל וביניהן רשת המותגים factory54 ואקרמן, בעל תואר B.A ו-M.B.A במנהל עסקים בהצטיינות מהמרכז הבינתחומי הרצליה וניסיון עשיר בתפקידי שיווק ופרסום של מותגי יוקרה בישראל, חולקים חזון משותף - יצירת קטגוריה צרכנית חדשה בענף האופנה – RE-FASHION ובעברית: אופנה כחדשה, ושאיפה לעשות מהפכה בדרך שבה הישראלים צורכים אופנה ולהפוך את צרכנות "היד השניה" למיינסטרים.

MINE צילום: יח"צ

איך נולד הרעיון להקמת האתר?

"להקמת האתר קדם מחקר צרכני מקיף שערכנו ובו גילינו מידע מעניין, למשל ש-70% מהמלתחה שלנו אינה בשימוש וכ-20% ממנה לא נלבש מעולם. מתוך התובנה הזו, הוקם MINE במטרה לאפשר לצרכנים להפוך את המלתחה שאינה בשימוש לכסף ו/או לשדרג אותה עם פריטים אופנתיים ואיכותיים במחירים הוגנים"

יד שניה – לא מה שחשבתן

באתר שפועל כבר קרוב לשנה תמצאו פריטים חדשים שלא נלבשו מעולם, חלקם עדיין עם תווית מקורית ופריטים שנלבשו מספר מועט של פעמים לחתונה או לאירוע חגיגי ואין בהם יותר שימוש אך מצבם כחדש.

פריטים מתוך אתר MINE. צילום: עמית שסטוביץ

ממשק המשתמש של האתר ידידותי במיוחד, הן למוכרים והן לקונים, ושירות לקוחות מהיר ואדיב עומד בראש סדר העדיפויות של הבעלים. לראיה מספרת שסטוביץ ברק שיש לאתר אחוז גבוה מאוד של לקוחות חוזרות, כאלו שקנו פעם אחת, ראו כי טוב והתמכרו לרעיון ולביצוע. עם זאת המהפכה עדיין בראשיתה בעיקר בגלל התדמית שנוצרה למושג "יד שניה".

מה מבדל אתכם מחנויות או אתרי יד שניה?

"אנחנו מגדירים את הפריטים שלנו באתר כחדשים ולא יד שנייה כי זה כמו לקנות בחנות. ישנם פריטים עם אטיקט שמעולם לא נלבשו וישנם כאלו שנלבשו מספר מועט של פעמים, הסיבה היחידה שהם נקראים יד שניה היא שהם ניקנו במקור ישירות מהחנות על ידי מישהו אחר".

איך אתם שומרים על הסטנדרט הגבוה?

"כל הפריטים אצלנו עוברים בדיקה קפדנית של צוות קניינות מיומן, כל הקנייניות בעלות תואר שני בניהול מותגי אופנה מב"ס מרנגוני בלונדון, ובמהלך הבדיקה אנחנו מוודאים שהפריט עומד בסטנדרטיים המחמירים של האתר. יכול להיות מגף חדש של ברברי עם ניטים ואם חסר ניט אחד הוא לא יתקבל.  בנוסף תמיד נוודא גם את מקוריות הפריט"

פריטים מתוך אתר MINE. צילום: עמית שסטוביץ

אילו מותגים אפשר למצוא אצלכם?

"יש מותגי על בינלאומיים נחשקים אבל גם מותגים עממיים יותר, אבל בין אם מדובר בזארה או שאנל תמיד הפריטים יהיו באיכות מדהימה, כחדשים ובמחירים מעולים ביחס למקור".

"אפשר למצוא אצלנו תיק של פנדי מהקולקציה החדשה ב-3,000 שקל, זה נשמע הרבה אבל מי שמעודכנת יודעת שתיק כזה בחנות עולה 6,000 שקל, לכן זו מציאה. המחירים תמיד יהיו זולים ביחס למחיר המקורי".

למה אתן מחכות?

רוצות לקנות? פשוט הכנסו לאתר https://mineonline.co.il/ בחרו בקטגוריית ה-SHOP והתחילו לחפש. כל אחד מהמוצרים מצולם בצורה מקצועית מכמה כיוונים ולצידו פירוט כל התכונות החשובות. המשלוח יתבצע באמצעות שירות E-POST (בעלות 20 שקל או חינם מעל 349 שקל), או עם שליח עד הבית (בעלות של 25 שקל או חינם מעל רכישה ב-349 שקל).

פריטים מתוך אתר MINE. צילום: עמית שסטוביץ

רוצות למכור? האתר מציע שירות ללא תשלום שבמסגרתו איסוף הפריטים מבית הלקוח (מינימום 4 פריטים למשלוח), צילום מקצועי של הפריטים, תמחורם ושיווקם באתר. במידה והפריטים שנשלחו לא יעמדו בסטנדרטים של האתר הלקוח יוכל לקבל אותם חזרה (במשלוח על חשבונו) או שייתרמו באישורו לעמותת פתחון לב.

ראוי לציין כי באתר קיימת רשימת מותגים, אם ברצונכן למכור שימו לב שרק בגדים מקוריים של מותגים הכלולים ברשימה יתקבלו וייבחנו בהתאם לשאר הקריטריונים הנוקשים של איכות ונקיון. רשימת המותגים נקבעה על פי קריטריונים של אופנתיות, נחשקות ורמת המחיר, בגדול תמצאו שם מ"זארה עד שאנל".

הפריטים הנבחרים יוצגו באתר עד 100 ימים. במידה והפריט יימכר ועד 14 ימים מיום הרכישה הוא לא יוחזר, התשלום עבורו יועבר לחשבון המוכר בניכוי עמלת המכירה שנעה בין 30% ל-70%, ככל שהפריט יקר יותר, העמלה נמוכה יותר. במידה והפריטים לא נמכרו ניתן לקבל אותם חזרה בתשלום דמי משלוח.

*כל הפריטים בתמונות שבכתבה נמכרים באתר MINE

פריטים מתוך אתר MINE. צילום: עמית שסטוביץ

פריטים מתוך אתר MINE. צילום: עמית שסטוביץ

פריטים מתוך אתר MINE. צילום: עמית שסטוביץ

פריטים מתוך אתר MINE. צילום: עמית שסטוביץ

פריטים מתוך אתר MINE. צילום: עמית שסטוביץ

 ***




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה