ריקוד מושחז

הילה אלפרט, סטריפ דאנס? כן! היא הלכה ללמוד אצל אלכסיי סמסונוב, שלימד אותה מאיפה התנועות בגוף באות, והצית לה דמיון פרוע

06/06/2011
הילה אלפרט קבלו עדכונים מהילה
  • RSS
» הילה והעמוד

אלכסיי סמסונוב אמר לי שאם מתפשטים בזמן ריקוד הורה או "סלינו על כתפנו", אז גם הם יכולים להיות מוגדרים כריקוד "סטריפ", ש"פול דאנס", ריקוד על עמוד, מצריך הרבה מאוד אקרובטיקה ושריקוד אירוטי, שלשמו התכנסנו, הוא כבר משהו אחר. "בארץ מבלבלים בין השלושה" אמר ושוב נגע לי בעצם הבריח, להסביר לי מאיפה אני צריכה להוציא את תנועת הבסיס. להוציא חזה, אחורה ולצדדים עד שפיתול נחשי משתלט על הגוף.

עמדתי איתו על רצפת העץ של חדר 3 בסטודיו B והגוף שלי ניסה להבין, להרגיש את הנקודה אליה לא נדרש קודם מימיו, אבל אצלי בראש השתוללה הבאת ביכורים אלטנרנטיבית, והפריעה לו להתרכז.

דמיינתי את עובדי המטע והלול עולים על הבמה ומעיפים את החולצות הכחולות לעבר הקהל וריחות זיעה חמוצה ממלאים את שמי התנועה הקיבוצית. בצד עמדו רפתנים עירומים בתוך כלובי העגלים שהומלטו באותו שבוע, כשרק מטפחות קשורות לצווארם, סובבו את האגן באקסטזה והניקו אותם מבקבוק גדול של חלב, ואני לא הצלחתי לבודד את החזה מהכתפיים והאגן, ושום תנועה פיתולית לא יצאה מגופי הסרבן.

רקדן אירוטי ראוי הוא קודם כל זה שיודע לפרק את הגוף לחלקים, להזיז כל אחד מהם בנפרד ולחבר מחדש לסיפור סקסי. במועדון GOGO באלנבי, ראה סמסונוב רקדנית מצוינת אחת, השאר לא משהו. בפטרסבורג, ממנה חזר לישראל לפני כמה חודשים, הרמה הרבה יותר גבוהה, ואפשר למצוא רקדנים ורקדניות מעולים. סמסונוב, יפה כמו נסיך שעוד לא נכתבה לכבודו אגדה, הוא מורה חמור סבר, חף מפלירטוט, שלוקח את השיעור ברצינות מוחלטת, תובע מעצמו וממי שמולו. הוא מדבר על הריקוד בו בחר באותה שפה בה כוריאוגרפים מדברים על בלט מודרני או קלאסי. בפטרסבורג היו לו שתי להקות ואינספור תלמידים. רוב האולמות בהם הופיעו היו מועדוני חשפנות, אבל הקהל, לצד חרמנותו ויצריו המתלהטים, ידע גם לשים לב לצעדים, להחמיא.

ישראל רוקדת. רומבה, זומבה, צ'ה-צ'ה. בשנים האחרונות ריקודי העמוד וריקוד האירוטי יצאו ממועדוני החשפנות ונכנסו חזק לאגן הים התיכון אף אחד לא בא להתפשט ולא חולם על הסבה מקצועית, "אני רק רוצה לפגוש את עצמי בעוד מקום", אומרת אורה, בת 45, מנהלת חשבונות ורקדנית סדרתית. שנתיים היא למדה טנגו, עברה לריקודי בטן ועכשיו היא בריקוד האירוטי. "כל אחד מהם נולד ממקום בו הוא נחשב לטאבו. הטנגו נתפס כריקוד מושחת ובמאה ה-19 רקדו אותו בבתי הבושת של בואנוס איירס, ולא היה שום סיכוי שבת ערב מבית טוב תלך ללמוד ריקודי בטן. יש בריקוד האירוטי איזו תנועה נחשית שלא ראיתי בשום ריקוד אחר ורציתי אותה לעצמי".

גם אני רציתי אבל אם לא מתחזקים את הגוף סופו שלא ייתן כשמבקשים ממנו, ואצלי שום נחש לא התפתל. עצם הבריח לא הבינה מה רוצים ממנה, הכתפיים והאגן לא הפסיקו להתערב אז ביקשתי ממנו שיראה לי כמה תנועות על עמוד.

הפול דאנס צמח במועדוני החשפנות של ארה"ב, הקולנוע הפיץ אותו חזק  והאירוטיקה הפשטנית והאפקטיבית של עמוד בין רגלי אישה, הצמיחה ריקוד שמצריך הרבה כוח בידיים, שיווי משקל ואומץ לבצע שורה של היפוכים מגובה העמוד שמחובר בין רצפה לתקרה. סמסונוב עדיין לא מלמד את הדבר עצמו. הוא מלמד ריקוד על יד עמוד. ההליכה סביבו,  ההתקרבות וההתרחקות אליו וממנו, מעשיי התגפפות והאהבה עם המתכת. "תרגישי איך כל תנועה הולכת עד האינסוף. תנועה תמיד צריכה להרגיש כאילו יכלה להמשיך עוד ועוד" הוא אמר שלח יד ארוכה, אחריה הניף רגל באוויר ובמהירות ליפף אותה סביב העמוד. זרק את הראש אחורה והחזיר. "מאיפה התנועות באות עכשיו?", שאלתי כשניסיתי לחזור אחריו. "מהמקום הכי חזק אצלך בגוף, הכי למטה והכי עליון", "הבנתי אותך" אמרתי והדקתי את המוט בין הירכיים, מחפשת נקודת אחיזה לצאת ממנה לתנועת אינסוף מושלמת. " זה לא שם" אמר המורה וחייך. "אני התכוונתי לראש".

הוא מלמד בסטודיו B, אקדמיה לריקודי פול דאנס ודאנס רום בהרצליה, טלפון, 0548098626.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה