ראש בראש: קטניות מול ביצה

ביצה או חצי כוס חומוס: במה יש יותר חלבון, סיבים תזונתיים וברזל ואיפה נמצא פחות כולסטרול או שומן רווי?

04/09/2016
דניאל לוין קבלו עדכונים מדניאל
  • RSS

חומוס מול ביצה סוגת

אמא אולי לימדה אותנו שחלבון יש בביצה, אבל כמות חלבונים גדולה יותר נמצאת דווקא בחומוס. כך גם ברזל חומצה פולית וסיבים תזונתיים.

קטניות הן המקור הצמחי הטוב ביותר לחלבונים, כמעט כמו ערכי החלבון במזונות שמקורם מהחי (בשר, עוף, דגים, ביצים ומוצרי חלב).

בניגוד לחלבון מן החי, חלבון מקטניות אינו חלבון מלא כיון שאינו מכיל את כל החומצות האמיניות. אל תתנו לזה להרתיע אתכם, כל מה שצריך לעשות הוא לשלב דגנים לצד קטניות לאורך היממה – כך מקבלים מנת חלבון מלא.

ולא רק בכמות חלבון הקטניה מביסה את הביצה. בעוד שחלבון מן החי מכיל כמות גדולה יותר של שומן, ואחוז גבוה יותר של שומן רווי, הקטניות כמעט נטולות שומן רווי, והן מכילות סיבים תזונתיים שלא נמצאים כלל במזון שמקורו מהחי.

 

קבלו אותם ראש בראש: חצי כוס גרגרי חומוס מבושלים מול ביצה קשה

ערכים תזונתיים                         גרגרי חומוס מבושלים                ביצה קשה

כמות                                         1/2 כוס                                     1 ביצה

אנרגיה                                     164 קק"ל                                  78 קק"ל

פחמימות                                   27.4 גרם                                  0.6 גרם

סיבים תזונתיים                         6.3 גרם                                            אין

חלבון                                       7.5 גרם                                          6.3 גרם

שומן                                         2.09 גרם מתוכם 0.2 שומן רווי    5.3 גרם, מתוכם 1.6 שומן רווי

כולסטרול                                  אין                                            212 מ"ג

ברזל                                         2.35 מ"ג                                   0.6 מ"ג

חומצה פולית                             141 מק"ג                                  אין

אשלגן                                       279 מ"ג                                    63 מ"ג

202615 logo kitnyot-01




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה