קסם של צימרים

עם ילד קטן, תינוק בבטן ובעל שהתגייס למבצע "צוק איתן", השיקה עינב שושן את העסק שלה, מתחם צימרים בגליל, והתמודדה לבד עם העומס, המתח והלקוחות התובעניים. היום היא מנהלת אותו עם בעלה בהצלחה רבה

14/12/2015
שגית פסטמן קבלו עדכונים משגית
  • בדואר
  • RSS

שקט ושלווה בלב הגליל המערבי. צילום: אמנון אוזן

בלב נוף ירוק בגליל המערבי, כשמסביב המון שלווה ושקט, נמצא מתחם הצימרים קסם הקשת. במתחם, שנפתח רק לפני שנה וחצי, שלוש סוויטות אירוח מרווחות ומפנקות ומי שמנהלת את המקום בעזרת בעלה, היא עינב שושן (27), אימא לשני קטנטנים ועוד אחד בדרך.

הסיפור של עינב מוכיח שלא תמיד עסק עצמאי הוא תוצאה של חלום שהתגשם, ולפעמים צריך לעבוד עם מה שיש: "זה נכון שתמיד רציתי להיות עצמאית", היא מודה. "אבל בתכל'ס המון שנים עבדתי כמנהלת חנות נעלי ילדים בנהריה. אני מאוד אוהבת ילדים לכן תמיד חלמתי לפתוח עסק בתחום בגדי הילדים, אלא שכבני המושב קיבלנו שטח מאוד גדול והיינו צריכים להחליט מה לעשות איתו. בסופו של דבר, מכיוון שיש לנו הרבה מכרים שעוסקים בתחום, החלטנו לבנות עליו צימרים כי זה עסק עם המון פוטנציאל".

הריצה את העסק לבד - עינב שושן. צילום מהאלבום הפרטי

בהמשך, כמו שמאד אופייני למדינה שלנו, ההשקה של המתחם ממש לא התרחשה בצורה רגועה ומושכלת. שיווק הצימרים נקבע לקיץ 2014 הסוער, בעלה של עינב גויס למילואים ביום הראשון למבצע "צוק איתן" והיא נשארה להתמודד לבד עם הלקוחות: "זו היתה תקופה לא קלה", היא נזכרת. " נשארתי בבית עם ילד קטן, תינוק ועסק חדש לגמרי בהרצה ועם המון לקוחות. ממש נזרקתי לתוך מים סוערים לגמרי לבד, אבל מה? למדתי שכשהעסק שלך, את נותנת כל מה שיש לך".

איך היית מתארת את חווית הניהול עכשיו, אחרי תקופת ההסתגלות?

"מהעיסוק הקודם שלי אני יודעת שעבודה מול לקוחות היא תמיד קשה. יש אנשים שיותר קל לארח אותם ויש אנשים שיותר קשה. לי יש אופי כזה שתמיד מנסה לפנק. אם בא זוג וחוגג משהו רומנטי, אני אדאג שיהיו פרחים או בלונים. אם מגיעה משפחה בקיץ, אני מעמיסה ארטיקים לכולם.

אני מאמינה שלקוחות שמגיעים אלינו צריכים לצאת מרוצים ומה שבאמת עושה את ההבדל זה הדברים הקטנים. אני עושה את החשבון שאם מישהו משלם לי 800 שקל ללילה ואני מתוכם מוציאה 100 שקל כדי לפנק אותו באיזשהו אופן, לא הפסדתי אותם, אלא להפך. עד עכשיו הטקטיקה הזאת מוכיחה את עצמה".

לא מוותרת על תיאום ציפיות עם הלקוח. צילום: אמנון אוזן

הלקוח הישראלי תובעני?

עינב צוחקת. "כן, לגמרי. היו לי לקוחות מאנגליה ומצרפת, זו התעסקות שונה לגמרי. הקטע עם הישראלים הוא שהם מנצלים עד הסוף".

איך את מתמודדת עם הקושי?

"לפני שלקוח מגיע אני ממלאת איתו טופס הזמנה כדי לעשות תיאום ציפיות: מה אני מצפה ממנו ומה הוא יכול לצפות ממני אבל בשורה התחתונה כל בוקינג הוא הימור. היו לי פה משפחות שממש לכלכו והשחיתו לי את המקום. זה היה הלם וזה מאוד מעציב אותי כשזה קורה אבל אין ביטוח לדברים האלה.

שוק רווי של צימרים באזור. צילום: אמנון אוזן

נראה שעל כל מ"ר רבוע בצפון יש צימר. איך את דואגת לשווק את העסק שלך בתחום רווי כל כך?

"קודם כל יש לי דף עסקי בפייסבוק שאני דואגת שתמיד יהיה מעודכן. כמובן שיש גם פרסומים בכל האתרים הרלוונטיים שמקדמים תיירות באזור אבל מהנסיון שלי רוב הלקוחות מגיעים, כמו שאומרים, מהפה לאוזן. אני מאמינה שזה נכון תמיד, לכל עסק. אם יש מישהו שמפרגן לך באופן בלתי אמצעי, זה הכי מוכר".

הפינוקים הקטנים עושים את ההבדל - קסם הקשת. צילום: יח''צ

איזה טיפ עסקי את יכולה לתת מהנסיון שלך?

"אני רוצה לתת טיפ דווקא מהתחום הפיננסי. מאוד חשוב לעשות הפרדת כוחות ולשמחתי, אני אחת שממש לא מתפזרת עם כסף. מרגע שפתחנו את העסק דאגתי שכל ההכנסות יעברו לחשבון עסקי, כשבאותה נשימה אני כל הזמן דואגת לשים כסף בצד כדי לשדרג את העסק. למשל, אני לוקחת חלק מהרווחים וקונה שולחן סנוקר או חוסכת כמה חודשים כדי להוסיף ג'קוזי. אני מציבה מטרה ודבקה בה ולמדתי שזאת דרך מעולה להתקדם בעסק ובחיים בכלל. עובדה שהצימרים שלנו יחסית חדשים ומגיעה אלי יותר עבודה מאשר לצימרים ותיקים יותר באזור".

 .

התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק הנחת  CashBack ללקוחות הבנק.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה