הכי טרייה בשוק

נחבאת אבל מרכזית, פשוטה אבל מושקעת. מסעדת קיטשן מרקט החדשה בשוק המקורה, היא עוד סיבה לאהוב את נמל תל אביב בערב

קינוחים

המקום החדש בנמל תל אביב, הוא גם נחבא וסודי וגם מרכזי. גם מאד מעוצב וגם לא יומרני. מקום נהדר לקחת אליו תיירים שרוצים להכיר את תל אביב ומסעדה שמקרבת את תל אביב לאירופה. חלל נהדר לזוגות שרוצים אווירה לא מחייבת וחיה וגם יעד נעים לחבורות קטנות.

נמל תל אביב היה אתמול בערב מלא במיוחד. גם  שוק האוכל המקורה, שהוא יעד מעניין וכיפי שאסור לשכוח כשמחפשים איזור להסתובב בו בשבת בערב.  ממש בכניסה לשוק האוכל יש דוכן מגרה של מיצי גזר, אשכולית ועוד ב-10 שקלים בלבד לכוס גדולה ומסביב יש דוכנים שמפתים לקחת מהם הביתה, משהו קטן.

עד עכשיו בר הטאפאסים טאפאס בנמל, של האחים ירזין, הבעלים של קפה איטליה, רשת מוזס ועוד, היה המסעדה היחידה שנהנתה מזרימת ההמונים לנמל בקיץ הזה. אבל הם תמיד היו יאפים משהו. לפני כחודש נפתחה בקומה השנייה של השוק מסעדה נוספת "קיטשן מרקט" – וכאן, ניראה שגם קהל פחות נפוח, ירגיש בנוח.

לקיטשן מרקט יש שני חדרים – אחד משקיף לים ובשני יש חלונות זכוכית גדולים שיושבים לידם, אוכלים ומסתכלים על ההמולה האסתטית של השוק המצוחצח שרוחשת מתחת.

המלצרים קלילים והמנות גם. במכוון הן לא גדולות, כדי שייהנו מכמה שיותר מהן.

יש בהן הברקות כמו שתי וריאציות על צ'יפס במנות הפתיחה: מקלות פולנטה קריספיים וצ'יפס כמהין. על הצ'יפס מתפוחי האדמה טיפטפו שמן כמהין יוקרתי שהופך אותם לקצת אחרים. הפולנטה היא מנה זכירה יותר כי לא שכיח לקבל את קמח התירס הצהוב כצ'יפס אלא כממליגה.

ליד הפוקצ'ה יש מטבל עגבניות טעים מאד עם טעמי זעתר.

..

סלט המוצרלה בוהק מרוב טריות והרעננות שלו כובשת.

..

..מנ

מנה של טורטליני גבינות שהזמנו היתה יפה במיוחד. היו בה ארבע קונכיות של פסטה דקה שעטפו מילוי גבינות טעים, ושחו בקרם חציל שרוף מלטף וטעים מאד. קרם שלא שוכחים.
..

השף של "קיטשן מרקט" הוא תומר אגאי שהוביל את המטבח במסעדות "טוטו" והרברט סמואל". בין הבעלים אסף ליס שניהל את אותן מסעדות ורוצה להביא הפעם חווית אירוח אחרת. את הקהל הם רוצים בלילות אבל גם בבוקר, ויש להם תפריט ארוחות בוקר  עם שקשוקה ב- 44 שקלים, ארוחת בוקר ישראלית (64 שקלים) קיש או מאפה (34 -42 שקלים).

על אחד הדלפקים פרושים המתוקים של  הקונדיטור ערן שוורצברד. הטארטלטים שלו יפי תואר ומסוגננים, אבל כמו במקרים רבים, המילוי שלהם עולה על הבצק. במילוי השוקולד למשל הסתתרו טעמי קרמל וטופי שלא הצלחנו לזהות אבל עשו חשק להמשיך ולהעמיק בהם.

חוץ מהם הזמנו קינוח שהתברר כפגיעה מדוייקת: קרם ברולה עם קרם אייריש קרים וקרמו טונקה. המרקם של קרם הברולה לא היה שמנתי וכבד, אלא קליל וממכר. רוטב האייריש קרים האלכוהולי היה נפלא, וכדור מוס השוקולד שלמעלה לא היה מתוק מדי, אלא מאוזן ומשובח. קינוח מומלץ ובפה מלא.

הקיטשן הוא מקום שנותן עוד סיבה להתאהב בנמל תל אביב. היופי פשוט לא נגמר. לא רק שהמסעדה יפהפיה –  גם בחוץ ניכרת הרי טביעת יד של מעצבים בכל ספסל אבן, מעקה ובדק העץ הענק והיפה. עוד לא קם הקהל שהשתלט לגמרי על נמל תל אביב, וטוב שכך. הנמל הוא לא רק מקום של משפחות קולניות למרות המרחבים, לא שייך רק ליאפים למרות חנויות האופנה היקרות, ולא מרוצף רק בזוגות דביקים.

כולם שם – מסתובבים אלה לצד אלה  – האוויר מהים ותנועת הגלים הופכים את כל המיקס הזה לרומנטי, אחר ולגמרי אפשרי.

האנגר 12, נמל תל אביב. ב'-ה' 09:00-24:00,   שישי-שבת 08:00-24:00

צילומים: יח"צ