פרפומריה ומכון שיזוף מדלן

מדלן היימן לא נותנת למשברים עסקיים לעצור אותה, מחדשת כל הזמן ומעניקה ללקוחות שירות חם ואישי. אז מה הפלא שהם חוזרים שוב ושוב לעסק שלה?

21/12/2015
קרי רובינשטיין קבלו עדכונים מקרי
  • RSS

יחס אישי וחם, שירות מעל הכל - מדלן. צילום: מורן קדוש

העולם של היום הוא לא העולם של פעם. לא עבור עסקים, לא עבור הנשים. לפני שלושה עשורים היתה זו מדלן היימן, חלוצה בסביבתה, שידעה לזהות את יתרונות עולם העסקים של אז, ולאמץ בגאווה את הכוח הנשי שמדובר כל כך בשנים האחרונות.

״אחרי 8 שנות שירות קבע כמשקית תחזוקה בחיל אוויר, השתחררתי", היא נזכרת. "לא רק כי התחתנתי ורציתי להקים בית, אלא כי היה לי ברור שאמשיך את דרכם של הוריי ואחי ואפתח עסק משלי״.

היימן לא שקטה על השמרים וחיפשה את כל האלמנטים שיהפכו עסק למצליח, ויאפשרו לה להוסיף את הטאץ' האישי שלה. תחילה הקימה עסק מצלח לקלטות ותקליטים בקרית אתא, שהפך לשם דבר. כשהיתה בחודש השני להריונה, במקום לקחת צעד לאחור, היא קפצה שניים קדימה.

״לקחתי עוד חנות, גדולה יותר, חנות למוצרי קוסמטיקה שבה גם מימשתי כשרונות נוספים שלי. הבנתי שאין מכוני שיזוף בסביבה וישר הבאתי את המיטות הכי חדישות. התחלתי לפתח גם את המחלקה לפירסינג שהיתה אז בעיקר חורים באוזניים. דורות רבים עברו אצלי ועד היום יודעים שאני כמו אמא; לא נותנת להם להגזים, לא עושה דברים שעלולים להיות מסוכנים או לא בריאותיים״.

נסיון רב בפירסינג - פרפומריה מדלן. צילום: מורן קדוש

היימן נהנתה מגן עדן עסקי בתוך מדבר נדל"ני, אבל הכל השתנה כשסניף סופר פארם ראשון וחדשני נפתח בשכונה. ״עדיין מכרתי, אבל ניכר שהיתה ירידה במכירות וכתוצאה מכך הורדתי מחירים״. המצב החדש דרש מהיימן להערך בהתאם. היא צירפה חבר כשותף עסקי, שיתוף פעולה שלא צלח עקב הבדלים בחזון העסקי בין השניים.

כמי שעוד שנים קודם זיהתה את היתרון שלה על פני מתחרים ככזה שטמון ברגש, טבעי היה שבמצב של אי-שקט, כדאי לשנות כיוון. ״עזבתי את העסק אבל לא ראיתי את עצמי עוצרת, סגרתי את הפרטים מול הבנק ופתחתי חנות ששמה ׳פרפומריה מדלן׳״. שם החנות הקודמת עדיין התנוסס בגאווה במקומו, אך היימן מספרת שכולם ידעו היכן מדלן האמיתית.

איך בנית את העסק מחדש בתקופה המאתגרת הזו?

״החלטתי לעשות בוק של תמונות עם כיתוב בעברית וצרפתית, לשים אותן על הדלת, וכך, בהתחשב בכך שזה איזור קטן, ידעו שזו אני. לקח מעט זמן ואנשים הבינו שזו אני. עשיתי גם קידום באינטרנט ופרסום.

מכון שיזוף, פרפומריה, פירסינג - ומה לא? צילום: מורן קדוש

איזה ערך מוסף את נותנת לעסק שלך על פני המתחרים?

אני מתחברת. לקוחות מרגישים שהם מכירים אותי ונעים להם לקנות ממני. כולם יודעים שהשירות אצלי הוא חם ואישי. סלסלאות לחינה, שיזוף במקלחון, צבעי שיער שאני מתאימה ומכינה. בכלל, אני קשובה ללקוחות ונותנת להם תמיד את הכי טוב, מהמוצר ועד השירות.

בנוסף, תמיד חיפשתי רחוק יותר, את הדברים החדישים והאיכותיים ביותר הבאתי לפני כולם. אבל אני חושבת שלקוחות חזרו שוב ושוב כי הם קיבלו יחס אישי, אמהי ומשפחתי. אני לארג׳ית ובאמת רוצה לתת לאנשים מה שהם צריכים, לא מובילה אותם לקנות סתם, גם בזמנים קשים. אני מאמינה שכשאת מוכרת לאנשים דברים, הם מוציאים את כספם כי הם מאמינים לך ומאמינים בך, לכן אני אתן רק את הכי טוב. ככה יוצרים יחסים טובים עם לקוחות ונאמנות״.

איזה טיפים היית נותנת לנשים שמעוניינות לפתוח עסק?

1. ״מי שרוצה לפתוח עסק ושיש לה כשרון, צריכה להאמין שתצליח לסחוף אחריה לקוחות נאמנים דרך האישיות שלה. מי שיש לה יותר מדי אגו, שתוותר. אנשים אוהבים לקבל יחס חם וחווית קנייה מפנקת.
2. עסק כדאי לפתוח עם הון עצמי, אחרת רק משלמים הלוואות.
3. מי שפותחת עסק צריכה להיות נוכחת שעות ארוכות כדי שהוא יתרומם, ממש לישון בעסק.
4. שירות טוב ללקוח הוא ערך ראשון במעלה וגם בעל העסק מרוויח ממנו - הלקוח ידע לבטוח במה שהוא מקבל".

 .

* התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק הנחת  CashBack ללקוחות הבנק.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה