פרזנטורית בת 25 לקרם אנטי אייג'ינג?!

מותג האופנה והקוסמטיקה "דיור" בחר בקארה דלווין להיות הפרזנטורית לסדרת האנטי אייג'ינג החדש שלו, בחירה שהרגיזה גולשות רבות ברשת: "איך הם לוקחים מישהי בת 25 בלי קמטים?"

01/11/2017
יסמין לוי קבלו עדכונים מיסמין לוי
  • בדואר
  • RSS

תעשיית הקוסמטיקה, המגלגלת מיליארדי דולרים בכל העולם, אף פעם לא חשפה אמת בוהקת מתחת לכל הקרמים, הסרומים ומסכות היופי. לרוב מותגי האיפור הגדולים בחרו פרזנטוריות צעירות, יפות ובעלות עור מושלם מלכתחילה. התרגלנו לראות איך פוטושופ הפך למחליק הקמטים היעיל בסביבה אבל לאחרונה יותר ויותר נשים חוטפןת עצבים מול האשליות המצולמות והבחירות התמוהות של מותגי ענק ובימים אלה "דיור" חוטפת תגובות זעמות ברשת לאחר שליהקה את קארה דלווין הצעירה לפרזנטורית של סדרת הקרמים "Dior Capture".

מה לדוגמנית והשחקנית בת 25 ולאנטי אייג'ינג? כלום. אה, רק כסף - והרבה ממנו. אין זה סוד שהדובדבן בקצפת עבור כל סלבריטאית מובילה הוא חוזה עם חברת קוסמטיקה יוקרתית. לא מדובר רק בתהילה אדירה וחשיפה גלובלית אלא בבטחון כלכלי לכמה שנים. ועדיין, למרות הפיתוי, דלווין היתה אמורה להגיד "לא". לא כי "דיור" אינה חברה מצוינת אלא כי האינטגריטי של מי שאין לה קמט אחד על פניה (ועדיין סוחבת שומן תינוקות בלחייה) אמור להוביל אותה לבחירות יותר אמינות מאשר לעמוד מאחורי המשפט "הסדרה מתקנת את כל סימני הגיל וחושפת יופי צעיר ובוהק".

קארה דלווין

כאמור, הרשת לא עברה על הבחירה בשתיקה וגולשים רבים הציפו את העמוד של "דיור" עם טענות ("לא אקנה את המוצרים שלכם!", "אני בת 51 והיא בת 25. אני קהל היעד שלכם. לא היא", "איך דוגמנית בת 25 יכולה לקדם אנטי אייג'ינג?") ואפילו הוסיפו את ההאשטאג thatsnotme#. אפשר בהחלט להבין את הזעם המופנה כלפי החברה שעושה מנשים צחוק.

נדמה, שאין לדיור כמו לאף חברה אחרת עניין אמיתי באותנטיות אלא רק בגיוס שמות חמים כדי לקדם מוצר שאולי אפילו הם אולי לא מאמינים בו. הבחירה בדלווין מעבירה את המסר: "אין לנו מושג אם הקרם עובד. מזל שקארה צעירה". מצד שני, לפחות חסכו בפוטושופ.

קארה דלווין קצר

הסיפור הזה מעלה תהיות רבות, בכל הנוגע למונח אנטי אייג'ינג, צמד מילים שגרם לאושיות נכבדות כגון הלן מירן להצהיר על שער "אלור" שהגיע הזמן להוציא את הביטוי משימוש. אנחנו חיים בחברה קונפליקטיבית ומלאת סתירות, מצד אחד מפמפמים לנו במוח שעלינו להיראות צעירות ורעננות ולעשות הכל כדי להחזיר את הנעורים האבודים שלנו ומצד שני, חברות מנסות לשכנע אותנו "לאהוב ולקבל את עצמנו כפי שאנחנו".

הדיסוננס הזה גורם לבלבול והיה מוטב שמותגים חזקים, כגון ''דיור'', יקדמו מסר חיובי יותר ולא ידחפו לנו לפנים דוגמנית בשנות העשרים לחייה כדי לקדם קרם מונע קמטים. אם כבר, שילהקו נשים כמו הלן מירן או ג'ודי דנץ, שלפחות נוכל לשמוע מהן עד כמה זה באמת עובד - אם בכלל בא להן לנסות. ואולי היה עדיף אם בכלל יעיפו את כל הקרמים האלה מהמדפים, שספק רב אם יעצרו את הזיקנה אי פעם ובמקום זה פשוט יקחו דוגמניות בנות שישים לכל מוצר אחר שלא קשור באנטי אייג'ינג. בכך הם יעניקו לגיטימציה למסר שליופי אין באמת גיל.

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה