פסק זמן משטראוס?

הצרכן הישראלי עצל ומפונק מידי מכדי לחנך את התאגידים, לצרוח בפייסבוק ולאיים, הוא יודע היטב. על מחאת הצרכנים החדשה נגד שטראוס

20/02/2012
ריקי כהן קבלו עדכונים מריקי
  • RSS
»

זה כיומיים סוערת הרשת סביב מחאה חדשה נגד חברת שטראוס, לאחר שהתגלה על ידי ישראלי בשם יואב רוקח, שביקר בניו ג'רזי כי חטיפי השוקולד שלה נמכרים שם בחצי מחיר ממה שתשלמו עליהם כאן. מכאן הויראליות של המידע המקומם התפרצה בפייסבוק והובילה לתגובות שרשרת. קבוצת המחאה "שטראוס - עלית לנו ביוקר", מונה כבר 9500 חברים בקירוב, קבוצת "ישראל יקרה לנו" המונה כ7400 חברים יצאה ביוזמה להחרים את החברה, ואחת ממנהיגות הקבוצה הכריזה בה: "שטראוס עוד לא הבינה עם מי היא מתעסקת. היא מתעסקת עם "ישראל יקרה לנו" קבוצה ששמה לה מטרה להוריד את יוקר המחיה. קבוצה שאפילו הגשם והקור לא עצרה אותה מלומר את דברה. אבל כנראה שנגמר הזמן שהוקצב לדיבורים ועוברים למעשים. אז זהו שטראוס יוצאת מהסל שלנו עד שנראה מעשים גם מהצד של שטראוס דהיינו הורדה רוחבית של מחירים. מה ששטראוס לא מבינה עדיין זה שברגע שהחרם יתפשט היא תאבד לקוחות לא רק לזמן החרם. ולא יעזור לה שום פרסום מסיבי כשהאזרחים יגלו כמה הטעיה וכמה עושק היא עשתה לנו חלקם יחרימו אותה לעד. אז שטראוס תתעוררי ויפה שעה אחת קודם".

במקביל, התארגנה קבוצת מחאה של אמהות, וכתבה מכתב מחאה אישי לעופרה שטראוס, הגיעה למשרדי החברה כדי להיפגש עם נציגיה ולמסור לה אותו, וכמובן הפיצה אותו לתקשורת: "עופרה. אני מבינה מתי עובדים עלי. אל תגידי לי שיש לכם עלויות גבוהות יותר. בחו"ל משלמים יותר על חשמל, יותר על דלק, והשכר עבור עבודתם גבוה יותר מאשר בישראל".... "עד כאן. חשוב לנו להבהיר: זה לא רק פסק זמן או חטיפים, הגיע הזמן לכללי משחק חדשים בין חברות המזון לאזרחי מדינת ישראל. אנו האמהות לא ניתן שיגדל כאן דור נוסף של פראיירים, עפרה, את מדברת על אחריות תאגידית ואנו דורשות ממך אחריות אישית - השם "שטראוס" אינו רק שם של חברה. אנו מצפות שמחירי מוצרים המיוצרים בישראל ימכרו כאן במחירים הזולים ביותר - בלי תרוצים".

ואכן, תגובותיה של שטראוס, שמניותיה בבורסה יורדות בעקבות השערוריה, נשמעות כתירוצים לא משכנעים. הם הודיעו שמדובר במבצע מיוחד לקראת פורים שבו הוזל החטיף, וכי עשו ככל שניתן להורדת המחירים גם כאן. מארגני מחאת הקוטג', בהם איציק אלרוב הודיעו כי הנימוקים לא משכנעים.

העמודים הרשמיים של שטראוס ושל פסק זמן סופגים מתקפה חריפה של הגולשים בפייסבוק, נתן רובין כתב: "שטראוס, זה נגמר בינינו". ודליה גלאמין הוסיפה: "הייתי נותנת המון כדי לשבת בישיבת הנהלה שלכם היום". שטראוס התעשתה אחרי כיממה של מחאה והגיבה בעמוד שלה: "אנו רוצים להדגיש שהקשבנו לפניותיכם וקראנו את הדברים שרשמתם בתשומת לב.שטראוס, כיצרנית, אינה אחראית על קביעת המחיר הסופי לצרכן, ומחיר זה אינו נמצא בשליטתה אלא בשליטתו של הקמעונאי, בארץ ובעולם.

מבירור שערכנו בשעות האחרונות, עולה כי החטיף שנמכר בחנות SHOP RITE בניו ג'רזי נמכר במחיר מבצע של 2.70 ₪ (כולל מע"מ), עליו החליט הקמעונאי המקומי בשל עודף מלאי.המחיר אינו מאפיין את המחיר המקובל לחטיף זה. כמו שרבים מכם כתבו, גם בארץ ניתן למצוא מבצעים נקודתיים דומים אצל מגוון קמעונאים כגון:

3 ב- 10 ₪ (3.33 ₪ לבודדת) ברשת יש,

3 ב- 12 ₪ (4 ₪ בבודדת) במיני מרקטים וברשת ניו-פארם,

ובשבוע הבא 7 ב- 20 ₪ (2.85 ₪ לבודדת) בזול ושפע".

התקפה מאורגנת?

יועץ המדיה החברתית עמית לביא, בעל קבוצה שהפכה פופולארית מאוד ליועצי מדיה חברתית העלה סברה בקבוצה שמדובר במתקפה מאורגנת: "אני חושב שיש פה משהו מאוד מאורגן - למי שחי את הרשת ומשברים כאלו - זה די ברור מתי משהו הוא מוכוון - רק תהיתי אם מישהו יודע מי התחיל את זה". גם מגיבים אחרים בקבוצה סברו כי מדובר במחאה מאורגנת מטעם גורם עלום.

זהו אם כן, חטיף השעה, במקום לצלול לתוך מדמנת הפער החברתי כלכלי, לעיוות המתמשך של גזל התקציב הציבורי, ואי השפעתה בפועל של המחאה החברתית בקיץ על מרקם החיים שלנו, מעדיף ההמון בפייסבוק לצווח על מחירו של חטיף שוקולד. סביר להניח שזה ייגמר באיזה הורדת מחירים זמנית מתוקשרת, הודעות שבעות רצון למדיה על הצלחה של כל הצדדים וכו'. הצרכן הישראלי מפונק ועצל מידי.

שימו לב לדברים שכתב הבלוגר זיו טרנר בבלוג שלו: "אני נגד", תחת הכותרת "אתם מסוגלים לעשות חרם אמיתי, צרכנים מטומטמים שכמוכם"?  "נשבר לי לשמוע את הזעזוע הגדול, השבר הבלי נתפס של עוונות חיינו כי הפסק זמן יקר. אי אפשר לקרוא יותר את הסטטוסים המפגרים על מחיר הטוויסט והעונש שצריך לתת לשטראוס. אי אפשר!!!!! דדדדייייייי!!! לא תלמדו כלום ממחאת הקוטג'? היא נ-כ-ש-ל-ה!!! היצרנים לא משתינים עלינו. סליחה, הם כן משתינים עלינו. כל רגע נתון, בכל מוצר קיים, בכל מדף בסופר, בכל מבצע 2+2+1+4 בחינם, השני 50% על השלישי אם קונים רביעייה בזוגות. מרמים אותנו כל יום. משקרים לנו כל יום. גונבים לנו מהכיס בכל חשבון בכל סופר. כל חשבון בכל סופר. כל חשבון. גונבים לנו תמיד, אבל ה-פסק זמן מערער את אושיות עגלת הקניות שלנו, עם הגלגלים העקומים והנטייה ללכת שמאלה דווקא במעבר של הדגים הטריים. אתם צרכנים מטומטמים, צרכנים כושלים, צרכנים עצלנים, צרכנים טיפשים ללא מודעות בצרכנות. כלום. נאדה. גורנישט זה גדול עליכם".




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה