פסח בא: איך לשרוד את הלחץ שהחגים מייצרים?

החגים ממכניסים אותנו לסטרס: כמה יעלה לנו לארח, מתי נסיים עם הניקיונות, את מי צריך להזמין ומה קונים כמתנות. אז מה אתן יכולות לעשות כדי להירגע או לפחות להפחית את העומס?

02/04/2017
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • RSS

altmancleaning sec1

זה מתחיל קצת אחרי פורים: ההודעות בוואטסאפ המשפחתי, תכניות, התחשבנויות, כתבות על מתנות, מתכונים שאתן "חייבות לנסות". אחריהן מגיעות התובנות על אודות רצף הארוחות המשפחתיות שממתין לכן מעבר לפינה. ואז מגיעה ההצפה: דאגות על התוספת במשקל, הרהורים נוגים אודות מצב החשבון בבנק וההוצאות הגדולות שעומדות בפניכן.  ואז מגיע ליל הסדר ושאר ארוחות החג איתם אתגרים לא פשוטים. כן, זה לא רק אצלכן: ארוחות חג משפחתיות שאמורות להיות שמחה וברכה, יכולות לגרום גם לעומס, ללחץ ולמועקה.

הנה כמה שיטות שיעזרו לכם להתמודד באופן טבעי:

בקשו עזרה: אתן לא צריכות לנקות לבד, ובטח שלא לבשל הכל בעצמכן. אם אין לכן תקציב מיותר להזמין אוכל מוכן או מנקה – חלקו מטלות לבני הבית. אפשר לבקש עזרה מהמשפחה הקרובה, למשל, להשתתף בתקציב, להקדים ולסייע בהכנת  שולחן החג וכדומה.

שופינג בלחיצת מקלדת: אין לכן זמן להסתובב בחנויות ההומות כדי לקנות בגדים ומתנות? תזמינו ברשת. צעצועים, ספרים, יין, עציצים, פרחים. הכל שם. ותמורת עוד כמה עשרות שקלים, תוכלו לקבל הכל באמצעות שליח. ההוצאה כדאית, שכן היא תחסוך לכן דלק, חניה ועצבים.

לנוח, להירגע: אין שום סיבה שבעולם שתפלו מן הרגליים בסוף היום, או תגיעו מותשות לליל הסדר. בתוך סדר היום העמוס שלכן, מצאו זמן להרים רגליים, לכו לישון שעה מוקדם יותר, או פנקו את עצמכן בשנ"צ.  וכמובן, אל תשכחו ללכת לישון – לא משנה כמה אתן צריכות להספיק - אם לא תצברו מספיק שעות שינה לא תצליחו לתפקד.

לישון שינה איכותית: שנת לילה איכותית היא מפתח לבריאות טובה, ולרוגע. כידוע, הסיבה העיקרית לנדודי שינה וקשיי שינה, אינסומניה בלעז, היא מתח נפשי. חוסר שינה אף עלול להגביר את אי השקט והלחץ. ולכן, אם קשה להירדם בלילה, בגלל המתח והעומס, השרירים הכואבים והגב התפוס, אפשר להיעזר אפשר להיעזר בתכשיר הומיאופתי חדש בשם נרוקסן המיועד לשיפור במצב של חוסר מנוחה, מצבי לחץ והפרעות שינה.

altmancleaning sec2

לפני שפותחים את הפה: העייפות, העומס והלחץ יכולים לגרום לנו לומר דברים שאולי נתחרט עליהם לאחר מכן. לכן, כדי לנסות לזהות רגשות שליליים כשהם רק מתחילים להתהוות, כמו כעס, תסכול וטענות, לקחת נשימה ארוכה, לזכור שכולם בלחץ מסביב ושמותר גם להגיד לא!

לא לשכוח לזוז: אתן רגילות לצעוד, ללכת לשיעור פילאטיס או לעשות מדיטציה? אל תוותרו על ההרגלים הללו גם כשאתן עייפות, או כשנדמה לכן שעשיתן מספיק פעילות גופנית בניקיון ובבישול. פעילות גופנית מרגיעה, משפרת את מצב רוח הכללי ואת היכולת להתמודד עם לחצים, מפיגה כאבי שרירים תפוסים, מסייעת בהשבת האיזון, בתחושת רוגע ומציאת זמן פרטי ושפוי שבו אתן יכולות פשוט להיות עם עצמכן.

לנשום, לצחוק ולהתחבק: מרוב עומס, ילדים שמסתובבים בבית חסרי מעשה וריבוי של מטלות, אנחנו שוכחות את הדבר הכי חשוב בחיים: אהבה. חיבוק מהילדים שלנו, חיוך מבן/ת הזוג, שווים יותר מבית מצוחצח. אל תשכחו לקחת רגע כדי להזכיר זאת לעצמכן ולהם. מלבד זאת, הוכח במחקרים כי מגע, חיבוק וצחוק יכולים לתרום להפחתת המתח, אפילו להפחית את לחץ הדם.

altmancleaning sec3

לאכול ולשתות: בתקופות של לחץ, קל להתפתות לקיצורי דרך. לותר על ארוחה מזינה ולהסתפק בחטיף, לדלג על ארוחה, לשכוח לשתות. ובכן, זו טעות.הגוף שלכן ממילא נמצא בעומס, בנוסף, מאחר שאתן מוציאות אנרגיה כפולה לעומת יום רגיל, כדאי להחזיר לגוף קלוריות. הרעבה, כידועה, היא הדיאטה הגרועה ביותר בעולם והימנעות מאוכל לצרכי הפחתת משקל עלולה לגרום בדיוק את ההפך: רעב, אכילה מופרזת ועלייה במשקל. לכן, גם בימים הללו של עומס ומתח, נסו לאכול 5-6 פעמים ביום, מנות קטנות, עשירות בפירות והירקות, בדגנים מלאים ובקטניות, שיעזרו לגוף שלכן לעמוד במשימה. וכמובן, זכרו שהעונה החמה בפתח וכדאי לשתות לפני שאתן מתחילות להרגיש צמא.

להתפנק וליהנות: אל תשכחו ליהנות – אם אתן מארחות, אם בישלתן וטרחתן לפני החג - תנו לאחרים להגיש את ארוחת החג, כשאתן יושבות ליד השולחן כמו שאר האורחים. ולא יזיק עם תקבעו לעצמכן תור לעיסוי, מני-פדי, תספורת או סתם שנ"צ, או סתם היעלמות לכמה שעות של נינוחות. אחרת, בשביל מה כל זה היה שווה?




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך




בחזרה למעלה