עצמאית בשטח

מיכל בן צבי זומר רק הגיעה לארץ אחרי שהייה ממושכת בארה"ב, והבינה שכדי להצליח עסקית וכלכלית, היא חייבת להקים עסק ולשווק אותו ברשת. וכך היא עשתה

28/02/2011
מערכת סלונה קבלו עדכונים ממערכת
  • RSS
» הבינה ששיווק ברשת הוא חובה. צילום: שירן כרמל

לפני כשלושה שבועות עשרות אנשים קיבלו את המייל הנרגש הבא: "חברים, קולגות ובני משפחה יקרים, בהתרגשות, רציתי לשתף אתכם בעלייתו של האתר החדש שלי לרשת. כל מי שהיה מעורב, יודע על כמה מחסומים, התלבטויות וחרדות נאלצתי להתגבר בכדי לגרום לזה לקרות. אשמח לכל תגובה לגבי האתר. הוא עוד לא מושלם, אבל מי כן? והלינק הוא: www.michalbenzvisommer.com". על החתום - ד"ר מיכל בן צבי זומר, פסיכולוגית קלינית מומחית.

בישראל המוחצנת, בעידן שבו אנשים הם בעיקר נרקומנים של פייסבוק ו"האח הגדול", מי עוד יכול להתרגש כל-כך מהקמת אתר באינטרנט עד לרמה של חרדות ומחסומים? מיכל מודה, שאולי מכיוון ששבה לפני חודשים ספורים לארץ לאחר שנים ארוכות בארה"ב, היא מרגישה אאוטסיידרית וחשופה ביחס לישראלים, שחושפים את עצמם ברשת בלי למצמץ. "לשים את עצמי בחוץ בצורה כזאת היה מסובך", היא מבהירה, "כי אני מכירה פה פחות אנשים. הרגשתי כמו אימא שמראה בפעם הראשונה את התינוק שלה לאנשים אחרים ורק מחכה לקבל אישור שהוא נהדר ומקסים. כל מילה נחשבת. זה היה מאוד מלחיץ".

מה היה הטריגר להקמת האתר?

"עד לפני כמה חודשים חלקתי קליניקה עם אישה נוספת וראיתי שהרבה לקוחות גברים מגיעים אליה, בניגוד אלי. חקרתי אותה קצת והתברר לי שגברים מחפשים מטפלים באינטרנט, ולא בשיטת חבר מביא חבר כמו נשים. התובנה הזאת מאוד הפתיעה אותי כי בתחום שלנו פסיכולוגים גברים הבינו מהר מאוד את היתרונות של הרשת, בעוד שהפסיכולוגיות עדיין מקרטעות מאחור בכל מה קשור לשיווק און ליין".

השקת האתר דווקא עברה על מי מנוחות אבל, מסביב העולם גועש. מיכל (נשואה + 3), בסך הכל חמישה חודשים ארץ אבל כבר למדה על בשרה שלגבש את העסק מחדש בארץ אחרת זה עניין מסובך, ופועל לעתים על עקרונות שונים. "שבועיים אחרי שנחתנו בארץ, כבר פתחתי קליניקה משלי", היא משחזרת, ומיד מסבירה את הסיבה. "בישראל, הקמת קליניקה פרטית היא הכי משתלמת לפסיכולוגים אבל בארה"ב נהוג לשלב בין עבודה במגזר הציבורי – שם אפשר להתפרנס בכבוד - לעבודה במגזר הפרטי. זה הכי נכון ומכובד מבחינה מקצועית, וזה גם מה שהתכוונתי לעשות בארץ".

וזה לא יקרה?

מיכל משחררת אנחת ייאוש: "שלשום הייתי בראיון עבודה במקום שמאוד נראה לי, וכששמעתי את המשכורת שהם מציעים, האופציה הזאת ירדה מסדר היום. האמת, יצאתי משם זועמת כי אני חושבת שמקום שהוא פמיניסטי באוריינטציה שלו, לא יכול להציע הצעה כספית כל כך משפילה לעובדת שהוא מעוניין בה. גם אני וגם בעלי השקענו בדוקטורטים שלנו, וזה לגיטימי מצידי לרצות להביא הביתה את אותה המשכורת כמוהו. אחרי השהות הארוכה בארה"ב, זה ממש לא מובן לי".

בכל זאת, העסק של מיכל רחוק מלהיות במקום קשה. למיכל יש שתי המלצות לנשים שכמוה מתחילות במלאכה העדינה אך הקשה של הקמת עסק עצמאי. "מכיוון שהעניין של הקמת האתר הוא מאוד טרי אצלי, אני רוצה להמליץ לכל מי שמתחילה את התהליך הזה שלא תתפשר על מעצב או מעצבת שהם פחות מטובים, ובעיקר כאלה שאתם מרגישים קרובים אליהם. האתר הוא הבבואה שלנו במובן מסוים, ולא צריך לחשוש מכך שזאת מחשבה שטחית. הקטע של האסתטיקה הוא חלק חשוב מאיתנו ואמור להיות חשוב לנו. בפן אחר", היא מוסיפה, "נקודה חשובה נוספת שצריך לשים עליה דגש היא הטקסטים של האתר. זה המקום שבו את צריכה לשבת עם עצמך ולהחליט מי ומה את. צריך לעשות כאן עבודת חשיבה חשובה וצריך מיקוד. פני לעצמך זמן עבור המשימה הזאת, שחשוב להצטיין בה".




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה