עצמאית, אבל לא לבד

יותר ויותר נשים פונות לקריירה יזמית. האם זה אומר שהן לבד בג'ונגל? ממש לא. עדי בקשי מספרת איך למדה להעלות את עסק האופנה שלה על המסלול, בעזרת עצות נכונות והכוונה

28/02/2016
דניאל לוין קבלו עדכונים מדניאל
  • בדואר
  • RSS

עדי בקשי בסטודיו שלה (צילום יחצ)

עדי בקשי בסטודיו: עבודה 24/7

ההחלטה על פתיחת עסק עצמאי אינה פשוטה- רווחיות, צמיחה, מימון ותנאי שוק הופכים את החלום לקרב הישרדות. לא תופתעי לגלות שלנשים יש עוד מכשולים בדרך, זאת באין מדיניות לעידוד יזמות וללא תמריצים כמו הכרה בהוצאות מטפלת, ימי חופשה/מחלה ואפילו דמי לידה. למרות האתגרים, דו"ח הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה מצביע על עליה של כ- 0.5% בשנה באחוז העצמאיות, אך רק 14% מהעסקים בבעלות מלאה של נשים. זה אומר דבר אחד – יש מקום, הרבה מקום, ליזמות נשית. העצמאות קורצת – היא מאפשרת התקדמות בקצב שלך והיא מעניקה תחושת הצלחה אישית גבוהה. אלא שלא תמיד יש לנו את כל הכלים ולכן חשוב להיעזר במערך תמיכה הכולל ליווי וייעוץ, הכוונה, סדנאות, קורסים וכנסים שנועד לסייע להצלחה.

ליצור בסיס לצמיחה מתמדת

"העומס בפתיחת עסק עצום, מהר מאוד את מבינה שכישרון ומוצר יביאו אותך עד גבול מסוים ושמעבר לו את מוכרחה עזרה," אומרת עדי בקשי, בת 28 מתל אביב, האישה מאחורי המותג העולה 'עדי בקשי צעיפים'. אפילו עם מוצר נהדר, כישרון ואמביציה שמספיקה לכמה נשים, צריך כמה צעדים בסיסיים כדי לעלות על המסלול הנכון (טפו, טפו, טפו).

לפעמים הרצון לקדם את החלום אינו מתגשם למרות השקעת האנרגיה, פשוט כי צריך כלים אחרים, כלים שאנו לא תמיד רואות לבד. עסקים קטנים ובינוניים רבים מתקשים להחזיק את הראש מעל המים, בעיקר בשל בעיות רווחיות, שיווק ותחרות. כדי להצליח יש צורך בבחינה מתמדת של הפעילות, בניית תוכנית עסקית, הצבת יעדים, יצירת מודלים של שיווק, בידול המותג ועוד. כל אלה מהווים חלק מתבנית הפעילות של עסק עצמאי.

מפוטנציאל למסלול להצלחה

העצמאות היתה ברורה לעדי מההתחלה, עם שחרורה מהצבא, היא מכרה צעיפים מעשה ידיה בדוכן בקניון. את הכלים המקצועיים רכשה בשנקר ובהתמחות שעשתה בלונדון בחברת האופנה River Islands. כשחזרה המשיכה לפתח את העסק, אלא שבניסיון הכמעט סיזיפי להצליח מתעוררים באופן טבעי תיסכולים וחששות, אפילו בבחורה נחושה כמו עדי.

"מגיע שלב שבו את מבינה שאת צריכה כלים כדי להיות ממוקדת בהצלחה. אבל העבודה 24/7 וקשה, את מכבה שריפות ומבזבזת אנרגיה ובעצם צריך סדר בבלאגן - פוקוס", מסבירה עדי. "צריך להסתכל מלמעלה כדי להבין מה נכון, מה פחות נכון ואיך עושים שזה יעבוד". "פניתי למעוף, שזה מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה ובסניפם בתל אביב פגשתי את מיה בלנק המלווה העסקית שלי. קיבלתי ממנה הכוונה וסיוע צמוד. מיה הסבירה לי בכלל מאיפה להתחיל ומה בעצם אני צריכה בעיקר בתחום של תכנון פיננסי ואסטרטגי, מה שיצר ארגון נכון וסדר.

בעקבות ההכוונה של מיה, עדי מקיימת פגישה שבועית עם יועצת עסקית ועבורה מדובר בשעתיים הכי פרודוקטיביות בשבוע וכזכור האישה בפעילות מתמדת. "ההפסקה של שעה-שעתיים, בה את מוציאה את מה שמטריד אותך, מה שאת רוצה שיקרה, חיונית. כשאת שכירה הכל מסודר, יש נהלים ומנהלים, אין את זה כשאת עצמאית. תהליך הייעוץ הכניס אותי למסגרת - דד ליין, יעדים, מחוייבות. ההכנה לפגישה יוצרת בחינה מתמדת, עמידה בדו"חות - זה יוצר סדר. אם אני יכולה לחלוק מניסיוני עם אחרים, אז ניהול נכון חיוני כדי לשרוד ועוד יותר להצליח". עושים סדר לעצמאיות (שאטרסטוק) "כשהתחלנו לעבוד עיקר העבודה היה להחזיר אותי לקרקע. להתפקס על מדדים: יעדים, מחירים, כמויות, שיווק, קולקציה ולקבוע יעדי צמיחה. ההמלצה שלי לכל בעל עסק היא להגדיר מדדים ואמצעים להגשימם – כך הגדירו לי למשל כי הגברת הנוכחות אונליין נועדה לקדם לנצל את הפוטנציאל בשוק הבינ"ל."

"אני חושבת שאחד הדברים היפים שקרו בתהליך עם עדי היה שהיא בעצם ניצלה את העובדה שהמלווה העסקי הוא גורם מקצועי בפני עצמו שיכול לסייע לה בקידום העסק. היא הייתה לאורך כל התהליך בקשר רציף איתי, לעדכון והתייעצות" מסבירה מיה בלנק, "יש פה מחויבות גדולה לתהליך ועדי לקחה עליו אחריות וגם השתמשה במגוון השירותים שלנו – גם בייעוץ וגם בהדרכה כדי לקבל את המעטפת המקסימלית לקידום העסק שלה. צריך ללמוד כל הזמן וללמוד בצמא כמו עדי. אני מתרגשת כל פעם מחדש לראות את השינויים שהיא עושה ואת ההתפתחות שלה ושל העסק. הטיפ הכי טוב שלי למי שחושב בכיוון של יוזמה כזו היא לבוא לקבל ייעוץ מקצועי עסקי, לא צריך לעשות את הדברים לבד. התפקיד שלנו הוא לראות את הייחודיות של כל עסק ולתפור לו את החליפה המתאימה והמענה המקצועי המותאם עבורו".

צעיף מילה של עדי בקשי (יחצ)

צעיף מילה מהקולקציה של עדי בקשי צעיפים

"אם יש משהו שאני יכולה לחתום עליו", אומרת עדי, "זה אינטואיציה. אם את מרגישה שיש לך את זה, אז כנראה זה נכון. חשוב לחפש את הייעוץ הנכון ואת הכלים להצלחה שמתאימים לך. הסיפור שלי זה אמונה בעצמי ובמוצר, נכונות לעבוד קשה ולדעת לקבל את זה שאני צריכה רגליים על הקרקע, גם אם צריך כנפיים בשביל לעוף. זה לא פשוט, ואפשר גם להשתמש במורה דרך". אם לשפוט לפי הקצב בה העסק שלה מתנהל, היא לגמרי מבינה על מה היא מדברת.

רוצים גם לקבל כנפיים להצלחה ממעוף? מיה וצוות מעוף מחכים גם לכם

היכנסו לעמוד הפייסבוק של הסוכנות לעסקים קטנים ונשמח לסייע




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה