עסק ידוע מראש

עוד כשהתמחתה בסידור שיער הברביות ועיצוב תספורות של החברות בהפסקות, מירי אלחרר-ברכה ידעה שזה הייעוד שלה. היום כשהיא בעלת עסק משלה לעיצוב שיער, נראה שהדרך הארוכה הייתה שווה את הכל

17/07/2016
קרי רובינשטיין קבלו עדכונים מקרי
  • RSS

מירי אלחרר. התחילה את הקריירה בגיל 13

בגיל 32, למירי אלחרר-ברכה יש ניסיון שלרובנו היו נדרשות שנים רבות כדי לרכוש. היא נולדה וגדלה באור יהודה, עיר בה היא שמחה לחיות עד היום, ועוד כילדה גילתה כשרון אמנותי ותשוקה אמיתית לאסתטיקה. כשחברותיה היו משחקות עם ברבי וקן, מירי סידרה להן עיצוב חדשני בשיערות, וכשהשיער נראה היה לה קצת פחות ממושלם, היא ערכה ניסיונות ליצירת הקרם המושלם. "אני זוכרת שעשיתי כל כך הרבה עם השיער שלהן שלאחת הברביות היו פעם כינים אפילו, וטיפלתי בה. הייתי לוקחת אותן איתי ומתעסקת באהבה עם השיער של הבובות".

בשעות הלימודים בבית הספר מירי חלמה על עיצוב שיער ושלחה פתקים לחברות בהצעה להגיע לשירותים בהפסקה. "החברות ממש אהבו את זה. היינו נפגשות בהפסקות בשירותים ואני הייתי מסדרת לכולן תסרוקות שהתאימו לתלבושת, למראה שלהן ולמה שהן ביקשו. זה היה אתגר שאהבתי מאוד".

  "היחס שאני דואגת להעניק לה לצד ההקשבה וההתמסרות לתוצאות שהיא רוצה לראות הם שהופכים ליתרון של המספרה". מירי אלחררו

מתי התשוקה הטבעית הפכה לעבודה?

"בגיל 13 נכנסתי למספרה בשכונה והצעתי את עצמי לעבודה. התחלתי כחופפת, ושמחתי מכל מה שנתנו לי. מאז ועד היום לא עבדתי בשום מקצוע אחר".

מירי החלה לבחון את אנשי המקצוע שלצידה. היא צברה ידע, ניסיון וגיבשה לאט לאט את הסגנון והקו האיכותי שלה. "עם הזמן נתנו לי את ההזדמנות לעבוד עם ילדים, וככה זה הלך ונהיה מגוון ורחב יותר. עוד הגיל צעיר", היא מציינת, ומוסיפה: "התחלתי לרכוש קהל לקוחות משלי".

מה הוביל אותך לפתוח עסק משלך?

"אחרי הרבה מאוד שנים כשכירה במספרות את יודעת יותר ויותר מה החבילה השלמה שהיית רוצה להעניק ללקוחות שלך. אני רואה בזה אמנות ויצירה וחלק ממנה זה הסיפוק שאני רואה אצל הלקוחה שלי ומה שאני שומעת ממנה על השינוי שהעבודה שלי עשתה בחיים שלה. ברגע שהבנתי שלפתוח עסק זה לא יהיה הימור אלא יש לי קהל לקוחות שעובר איתי כבר שנים לכל מספרה שבה אני עובדת, הבנתי שזה הצעד הבא".

מה היו הצעדים שעשית כדי לפתוח את העסק?

"מצאתי מקום, עיצבתי אותו בהתאם לאווירה שרציתי להשרות על הלקוחות, שיהיה נעים וביתי. ידעתי שבשנה הראשונה יהיה קשה יותר, פרסמתי בעיתון מקומי, הלכתי בעצמי לחלק פלאיירים ועשיתי מבצעים מפנקים כדי להוביל למספרה עוד לקוחות".

"עיצוב שיער מירי", המספרה החדשה מציעה שירותים מגוונים לקהל נשים בלבד. מירי מספרת שבמקום יכולה כל לקוחה לקבל מגוון של עיצובי שיער ושירותים אסתטיים והעובדה שמדובר במתחם השמור לנשים בלבד הופכת את החוויה לייחודית.

"החום והתחושה הביתית שאנחנו נותנים במספרה הם היתרון שלנו". מירי אלחרר והצוות

עד היום נהנית רק מלממש את התשוקה והכשרון שלך. איך זה להפוך גם לבעלת עסק?

"היה חשש. פתאום יש הרבה דברים להתעסק בהם. לשלם ארנונה, שכירות, מיסים. את מגיעה גם כשאת חולה. קשה להיות פתאום בוס: לגבות כסף, להגיד מה מתאים ולא מתאים. את רגילה שאומרים לך. קשה לתת לעובדים הוראות, אבל מהניסיון שלי למדתי להגיד כל דבר בצורה וגישה נכונה כדי שלעובד יהיה נעים וחשוב להדגיש שאף אחד לא פחות ממני. הניסיון שלי בתור שכירה עזר לי הרבה. חוויתי דברים לא נעימים שלא הייתי רוצה להעביר הלאה".

במקום קטן יש תחרות ויש הרגלים. איך הגדרת את היתרון שלך על פני העסקים האחרים באיזור?

"החום והתחושה הביתית שאנחנו נותנים במספרה הם היתרון שלנו. אני יודעת שכל לקוחה צריכה להרגיש כאן נעים. היחס שאני דואגת להעניק לה לצד ההקשבה וההתמסרות לתוצאות שהיא רוצה לראות הם שהופכים ליתרון של המספרה".

יש יתרון או חיסרון בפתיחת עסק בשכונה קטנה יחסית?

"החסרון הוא שאת לא מגיעה ללקוחות הגדולים או למסת לקוחות גדולה,  אבל היתרון הוא שזו מספרה ביתית, משפחתית ולקוחה מרגישה כמו בבית ואני מפנקת וכיף לי והאווירה נעימה".

במה חשוב לדעתך להשקיע בשנה הראשונה של עסק?

"בלקוחות. לתת יחס קרוב יותר לכל לקוח, לתת לכל אחד להרגיש שהוא הכי חשוב. אני מציעה גם להשקיע פרסום מקומי לקהל ממוקד, פלאיירים, פייסבוק, לא השקעה כספית גדולה מדי. ומעבר לכך, להיאזר בסבלנות".

אחרי שפתחת את העסק, מה החלום שלך?

"לגדול, לצמוח, ולהגיע לעסק גדול יותר עם חוג לקוחות גדול יותר".

מתחם השמור לנשים בלבד, שבו יכולה כל לקוחה לקבל מגוון של עיצובי שיער ושירותים אסתטיים באווירה ביתית

.

.

התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק הנחת CashBack ללקוחות הבנק.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה