עולם של לייף סטייל לילדים

אורלי עזבה משרה בטוחה בהייטק והקימה בעשר אצבעות אתר לייף סטייל בוטיק קסום לילדים, שלא מתפשר על איכות. איך היא עשתה את זה?

07/03/2016
גלי דודזון סגל קבלו עדכונים מגלי דודזון סגל
  • בדואר
  • RSS

עזבה את ההיי-טק לטובת החלום - אורלי לוי אלבוים. צילום: יעל ונעמי צלמות

אורלי לוי אלבוים, נשואה לשלומי ואמא של יהלי (9) ואורי (5.5), עזבה משרה בחברת הייטק בינלאומית כדי להגשים חלום ולצאת לדרך עצמאית. לפני פחות מארבעה חודשים פתחה את אתר OLILINE  שמציע עולם שלם של אופנה ולייף סטייל לילדים.

את פריטי הבוטיק שמציעה אורלי, רובם של מותגים ידועים באירופה, היא בוחרת בתערוכות בחו"ל, וכדי לשמור על הייחוד, הקולקציות מיובאות בכמויות קטנות. המבחר המוצג באתר כולל בגדי קז'ואל ובגדים לאירועים לבנות ולבנים (מידות 0-10) ואקססוריז מיוחדים שלא תמצאו במקומות אחרים בארץ. למשל דובי FLATOUT, רך ושטוח שעשוי 100% צמר כבשים אוסטרלי וכבש את ליבם של סלבריטאים דוגמת טום קרוז, שרה ג'סיקה פרקר, פריס הילטון ועוד. שקי אחסון של TELLKIDDO ותיקים של SANTORO-LONDON, מותג מאד ידוע בכל אירופה שחביב על בנות ונשים בכל הגילאים.

תיקים וארנקים של סנטורו. צילום: יעל ונעמי צלמות

כמה זמן חלמת על העסק לפני שהרעיון הבשיל לכדי מעשה?

אני עובדת במכירות למעלה מ- 10 שנים, מאד אוהבת את הקשר עם הלקוחות ואוהבת למכור, אבל במשך תקופה ארוכה היתה לי תחושה שאני לא ממצה את הפוטנציאל שלי, ושאני רוצה לעשות משהו לנשמה. הרבה מאד זמן לא ידעתי מה אני רוצה ומצד שני היה לי טוב בעבודה אז לא מיהרתי באמת לחפש. בסוף נפל לי האסימון שאני רוצה לעבוד בתחום של ילדים שמשלב אופנה ולייף סטייל, תחום שימלא אותי, יאתגר אותי ושיהיה דינמי.

באתי מחברה שהעבודה היתה מסביב לשעון, מלווה בלחץ גדול ואינטנסיביות ולכן המעבר לעסק משלי, עם תחומים לא מוכרים והרבה מאד אחריות, נותנת לי דרייב להמשיך בכל הכח. היום אני יכולה להגיד שאני מגשימה חלום של הרבה שנים ולקח לי לא מעט זמן להכיר בעובדה שהוא נמצא שם, מתחבא טוב טוב.

אוליליין הוא השם בה נהגה סבתא של אורלי לכנות אותה ומתוך געגוע לכל מה שהיתה בשבילה הרגישה שזה השם הכי טבעי ונכון לעסק. הבונוס הוא המשמעות שהשם מקבל באנגלית - OLILINE - הקו של אולי.

דובי פלטאוט שכבשו את הסלבס. צילום: יח''צ

לעזוב משרה בטוחה בהייטק זו לא החלטה פשוטה, איך קופצים למים?

ההחלטה ללכת על זה הגיעה אחרי שהבנתי שאני חייבת שינוי, וזה היה תזמון מצוין לסיים את העבודה במקום הקודם. לאורך כל הדרך בעלי, שהוא גם השותף שלי, תמך בי בכל דרך אפשרית, חיזק אותי וידע להגיד לי את המשפט הנכון בזמן הנכון, מה שגרם לי להאמין בעצמי ולרוץ קדימה.

ההחלטה הכניסה בי אנרגיות חדשות ופתאום, ברגע אחד, כל הפאזל התחבר לתמונה מאוד ברורה של עשייה מיידית. הייתי קמה בבוקר עם רשימת מטלות מאוד מסודרת. כל מטלה שמחקתי הולידה עוד 2-3 מטלות חדשות. כל יום למדתי המון דברים חדשים והבנתי שיש המון דברים שאני בכלל לא יודעת וצריכה להתחיל ללמוד מההתחלה.

מכוונת לאוכלוסיה שיודעת להעריך איכות. צילום: יח''צ

הכניסה לתחום חדש מלווה לא אחת בקשיים, בוודאי כשפונים לעצמאות. באיזה קשיים נתקלת?

הקושי הכי גדול שלי הוא שאני לא באה מהתעשייה. אני לומדת הכל לבד. זה מצד אחד קושי שמלווה כל צעד, אבל מצד שני זו דרך נהדרת ללמוד ולהבין, לבנות ולהתנסות. קרו גם הרבה דברים בדרך, הפתעות טובות - המשפחה שלי עומדת לצדי; אמא שלי מפרגנת המון, בעלי תומך בי ומאמין בי, הילדים הופכים להיות חלק מהעסק. החברים שלי שבהתחלה לא כל כך הבינו מה עובר עלי, אבל מיד נרתמו לפרגון ולעזרה.

איך את מפרסמת ומשווקת את העסק?

אני מפרסמת בפייסבוק, באינסטגרם, התחלתי לפני חודשיים לעשות פופ-אפ אחת בחודש, כל פעם בעיר אחרת. אני מאד נהנית לפגוש את הקהל שלי והאפשרות לתת ללקוחות שלי לראות את המוצרים ולגעת בהם, מדברת בעד עצמה. היו כבר כמה אייטמים בעיתונים ובאתרי אינטרנט ואנחנו מקווים שימשיכו לפרגן לנו.

בגדים יפים ונוחים שמגיעים בכמויות קטנות. צילום: יח''צ

המחירים באתר לא זולים, מי קהל הלקוחות?  

הבגדים באתר לא זולים מכיוון שאינם מיוצרים בסין, אני עובדת עם מותגים מוכרים באירופה שחלקם זכו בפרסי עיצוב (ilovegorgeous). כאמא אני מחפשת לילדים שלי בגדים נוחים, יפים, ייחודיים שמיוצרים בכמויות קטנות, בדיוק כמו שאני רוצה לשמור על הייחודיות שלי.

אני מכוונת לאוכלוסיה שיודעת להעריך איכות, שרוצה להיות מיוחדת ומוכנה להשקיע עוד קצת בעבור זה.

בשנתיים האחרונות נפתחים המון אתרי אופנה, רבים גם לילדים, איך את מבדלת את האתר שלך? 

אתרים חדשים לילדים קמים כל חודש, זה מקסים בעיני שהמגוון גדל וסוף סוף האפשרויות של ההורים רחבות יותר. ההיצע ברשת גדול מאוד, מבגדים לגן ועד בגדים לאירועים, אבל אני חושבת שלכל אתר יש את הקהל שלו. השקעתי הרבה משאבים בבניית אתר מאד ידידותי לגולש/ת, הוא בנוי כמו האתרים הגדולים בחו"ל, מפרט מאיפה כל מותג, מה הייחוד שלו, היכן מייצרים את המוצרים. קיבלתי הרבה מאד מחמאות על האתר ואני עדיין ממשיכה לשפר ולייעל אותו.

אני חושבת שהלקוחות היום מחפשים מוצר מיוחד, במחיר הוגן, עם שירות שליחים יעיל. היתרון שלי הוא שאני בוחרת קולקציות מתערוכות בעולם, בכמויות קטנות, מספקת מידע רב באתר, תומכת בשירות לקוחות בטלפון במייל ואפילו בוואטסאפ, עובדת עם חברת שליחויות שלרוב מגיעה יום אחד לאחר ביצוע ההזמנה, ובנוסף השקענו מאוד באריזות כדי לספק חווית קנייה חיובית עד הסוף.

שקי אחסון של טלקידו. צילום: יח''צ

איזה עצות תתני למי שרוצה להקים אתר?

אני חושבת שכשיוצאים להרפתקה חשוב תמיד לשמור על ראש פתוח, להיות דינמיים, להקשיב, לשאול הרבה שאלות, להתייעץ ולעשות סקר שוק.

>> לאתר אוליליין

 

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה