עולם הוידאו: מה הוידאו מציע לעסק שלך?

הוידאו הופך לתוכן המועדף על מנועי הקידום וגם על הגולשים, כך שאם את עדיין לא שם כדאי להתחיל להכיר את האזור החדש הזה ברשת

14/05/2017
מורן מישל קבלו עדכונים ממורן
  • בדואר
  • RSS

שאטרסטוק

זוכרת את הימים שבהם מצלמה היתה מצלמה ומצלמת וידאו היתה מצלמת וידאו? ובכן, עידן הטלפונים החכמים איחד את הטכנולוגיות האלה, והיום לכל אחד יש מצלמת וידאו איכותית בכף היד. ולא רק מצלמה אלא סטודיו שלם.

המהפכה הבלתי פוסקת של הדיגיטל ברשתות החברתיות הפכה את הוידאו לכלי להעברת תוכן נגיש, ברור מאוד ובעיקר - מיידי. ומרגע שאנחנו מדברים על מיידיות, כל נושא ההפקה והעריכה המורכבת הופך ללא רלוונטי, ולכן היום כל אחד יכול לעשות וידאו.

אז מה, למה ואיפה, וגם על יתרונות וחסרונות - הנה לפניך סקירת פלטפורמות הוידאו הנפוצות ברשת

YouTube
יוטיוב היא ללא ספק מלכת הוידאו הבלתי מעורערעת, אם בוחנים את כמויות התוכן המצויות בה. זוהי פלטפורמה שמאחסנת בחינם תכני וידאו בערוצים אישיים של לקוחותיה, אשר יושבים על אותו שם המשתמש של הלקוח בגוגל (הג׳ימייל שלו), ומאפשרת לו להעלות סרטונים באיכות גבוהה, ואף לערוך דרכה את הסרטונים.

בשנים האחרונות עם גדילתה, הפכה יוטיוב למעשה לרשת חברתית מוכוונת וידאו, והיא גם מאפשרת קידום תכנים באופן ממומן.
כמותה יש עוד כמה פלטפורמות, רובן מכוונות יותר לצלמים מקצועיים, אך היא בלי ספק הוותיקה והבולטת שבהן, במיוחד במדד כמות המשתמשים.

ערוצי יוטיוב שמגיעים לכמות צפיות גדולה מאוד, ושבהם מוקרנות פרסומות לצופים, גם מהווים מקור הכנסה לבעליהם, שכן בבסיס המודל יוטיוב מתגמלת בעלי ערוצים על חשיפה.

לאחרונה מאפשרת גם סטרימיניג לייב, פיצ׳ר שעדיין לא תפס חזק בארץ.

יתרונות:
1. פלטפורמה ותיקה, מהימנה ומוערכת
2. כלי ניתוח טראפיק מתקדמים
3. יכולת להכיל ביטויי מפתח בתיאור הסרטונים משפרת קידום בגוגל
4. אפשרות להטמיע סרטונים בכל פלטפורמה אחרת דרכה
5. אחסון תוכן וידאו באיכות גבוהה
6. מאפשרת רישום חברים לערוץ, מה שמבטיח חזרת צופים שבחרו להירשם
7. חינמית
8. יכולה להוות מקור הכנסה

שאטרסטוק

חסרונות:
1. תוכן בעברית זוכה לחשיפה פחותה, מכיוון שהרשת מפותחת בעיקר בשפה האנגלית כך מתבצעים בה מרבית החיפושים
2. דורשת הפצה ברשתות אחרות
3. ריבוי תכנים
4. פייסבוק לא אוהבת שיתוף לינקים מיוטיוב ומעניקה להם חשיפה מינימלית

 Webinar/ וובינר
סמינר רשת - וובינר הוא כלי שמשרת בעיקר בעלי עסקים שהמוצר שלהם הוא תוכן או ידע שעליהם להעביר בווידאו חי - סדנאות, הרצאות, פורומים כאלה או אחרים - לקהלים שצופים מהבית במקום להגיע למקום אחד פיזי.

מרבית הוובינארים מועברים דרך מערכות מובנות שמאפשרות הקמת ״חדר״ או ״כיתה״ פרטיים, אליהם מוזמנים המשתתפים באמצעות מייל או פניה אישית אחרת. ואת הזכות להשתמש במערכת למעשה רוכש המרצה מבעלי המערכת לתקופה הדרושה לו.

ניתן להעביר מצגות או צילום חי של המרצה - לבחירתכם. ניתן לאפשר תגובות או שאלות תוך כדי העברת ההרצאה.
לרוב ניתן לקבל קבצים וידאו מוקלטים לשימושכם.

שאטרסטוק

יתרונות
1. מאוד נוח לרכז קהלים באופן הזה מבלי להוציא אנשים מהבית
2. אינטראקטיבי
3. מוזיל עלויות הפקה להרצאות וכנסים
4. מאריך את חיי המוצר
5. משאיר את התוכן זמין למשתתפים לאורך זמן

חסרונות
1. דורש שיווק מסיבי לצורך חשיפה
2. יושב על פלטפורמה פרטית, לרוב יחסית קטנה
3. לא חינמי

פייסבוק וידאו
פייסבוק, הרשת החברתית המובילה, התחילה לאפשר שימוש בתוכן וידאו כבר די מזמן, מתוםך הבנה שהקשב של הגולשים מפוזר מאוד ושיותר מאשר תמונה, תמונה שזזה, מושכת את תשומת הלב.

מה שהתחיל בתור פיצ׳ר חביב לשיתוף סרטונים מצחיקים ותיעוד שלבי ההתפתחות של הילדים, הפך כמובן מהר מאוד לכלי עסקי רב ערך, שמאפשר חשיפת תוכן וידאו מסחרי, איכותי מוקפד והחיה את עולם סרטוני התדמית והתוכן השיווקי המוסרט.

בשלב הבא למדו גם בעלי עסקים קטנים להשתמש בפלטפורמה זו למיקסום החשיפה והגדלת העניין בקרב לקוחותיהם, גם בהפקה עצתמאית וזולה.
העלאת וידאו יכולה לקחת מעט זמן, חשוב לוודא שקיבלתם אישור על סיום העלאתו של הסרטון שלכם כדי לדעת שהוא אכן באוויר.

יתרונות
1. חשיפה נרחבת ביחס לכל סוג תוכן אחר שמועלה ברשת זו
2. גיוון והגדלת העניין בדף
3. פוטנציאל מוגדל להפצה ויראלית

חסרונות
1. חיי מדף קצרים כמו לכל תוכן בפיד הפייסבוק
2. לחשיפה משמעותית נדרש לעתים קידום ממומן

פייסבוק לייב
פיצ׳ר הוידאו הכי עדכני והכי חזק נכון להיום ברשת.
פייסבוק מאפשרת העלאת תוכן וידאו בזמן אמת, מה שהוא נכון להיום הדבר הכי נכין לכנותו ׳שידור ישיר׳. מה שהיה שמור פעם לחברות החדשות היום הופך כל אחד מאיתנו לסוכנות חדשות קטנה בפני עצמו.

השימושים לפיצ׳ר זה רבים, וחלקם שנויים במחלוקות. מההיבט של בעלי עסקים קטנים זהו כלי רב עוצמה לעורר עניין בזמן אמת בקרב הגולשים, ללא פילטרים, ללא עריכה - תוכן שנתפס מאוד אותנטי.

שימושים רלוונטיים יכולים להיות עדכון מעניין, חדשות, מאחורי הקלעים - כסרטונים קצרים, או בהשקעה מעט גדולה יותר - העברת הרצאות שלמות ואפילו יצירת וובינר עצמאי אם תבחרו למשל להעביר וידאו לייב  בקבוצת פייסבוק סגורה שבניהולכם.

שאטרסטוק

יתרונות
1. זוכה לחשיפה משמעותית
2. אותנטי
3. מרגש
4. מאפשר תגובות ופידבקים בזמן אמת
5. מאפשר בחירה של שמירת של הוידאו להצגתו גם לאחר שידור הלייב

חסרונות
1. לא מאפשר עריכה
2. ללא שימוש במערכת חיצונית לא ניתן לשמור את התוכן מחוץ לפייסבוק
3. תלוי איכות החיבור לרשת/ wifi

אינסטגרם וידאו
כמו פייסבוק גם אינסטגרם מאפשרת שיתוף תכני וידאו, אולם רשת זו מגבילה לתכנים קצרים של עד כ-15 שניות (נכון לכעת).
השימוש העיקרי לוידאו באינסטגרם עד כה הוא להעברת תכנים חווייתיים, משעשעים, בעלי אופי ויזואלי שמתכתב עם אופי התמונות בחשבון, וגם להעברת חוויות ׳מאחורי הקלעים׳.

אינסטגרם, כמו פייסבוק, מאפשר חשיפת תוכן וידאו גם בקידום ממומן, וגם בפיצ׳ר הסטורי - תוכן שנשמר ל-24 שעות בלבד.

יתרונות
1. מיידי
2. מגניב
3. קליל
4. מאפשר קידום ושיתוף אפקטיבי גם בפייסבוק

חסרונות
1. לא מעמיק
2. מוגבל לפורמט ריבועי




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה