סקס בגיל המעבר, מיתוסים מול מציאות

אם חשבתם שבמקביל להפסקת המחזור ירד המסך על חיי המין, טעיתם בגדול. יש סקס בגיל המעבר והוא אפילו מסעיר יותר מבעבר. שלי ורוד, יועצת מינית וזוגית, עושה סדר ומנפצת מיתוסים

מיתוסים ושקרים על סקס בגיל המעבר (צילום: שאטרסטוק Olena Yakobchuk)

מאת: שלי ורוד, יועצת מינית וזוגית

אומרים שלמיניות אין גיל וזה נכון, אך ישנם מיתוסים רבים הקשורים למין ולמיניות האישה, שהם פשוט לא נכונים, וגורמים לנו לחשוב שבתקופת בגיל המעבר או אחריה לא נישאר פעילות מינית. אני מקבלת מנשים רבות שאלות בהקשר למין, חשק וגם לגבי טיפולים או דרכים לשיפור הסקס. האם כל הנשים חשות ירידה בחשק המיני, האם החדירה הופכת להיות כואבת תמיד, והאם קיימת אלטרנטיבה טבעית לטיפול ההורמונלי ? על כל אלו ועוד אענה כאן בבלוג, ואעשה סדר בין מיתוס לאמת, בואו נתחיל

המיתוסים שתשמחו לנפץ- סקס בגיל המעבר (צילום: shutterstock By Olena Yakobchuk)

החשק המיני של כל הנשים יורד בגיל המעבר. מיתוס או אמת?

הירידה בייצור האסטרוגן והטסטוסטרון בתקופת בגיל המעבר המתחילה עם ההפסקה ההדרגתית של המחזור, עלולה להוביל לשינויים בחשק המיני של האישה ואפילו להקשות על העוררות המינית שלה.  נשים מדווחות כי הן מרגישות שהזמן שלקח להן להרגיש מגורות בעבר לא זהה למה שקורה להן הגיל המעבר. בתקופת גיל המעבר ואחריה אכן עלולה להיות פחות רגישות למגע וליטופים. למעשה יש נשים שמרגישות בדיוק את ההפך, החשק המיני שלהן עולה ועולה.

ההסבר טמון ביתרונות שיש לנו הנשים לאחר גיל המעבר, אותן היתרונות שמשפרים את חיי המין ובגדול, תחושות של שחרור וחופש מיני המגיעות מהעובדה כי אין חשש מהריונות יותר, אין צורך באמצעי מניעה לאחר הפסקתו של המחזור,  ויש יותר זמן לאינטימיות בבית. אין רעש של ילדים קטנים,  והשקט והחופש מאפשרים להתמסר זה לזו במהלך הסקס וגם להיות קולניים.

שחרור וחופש מיני בגיל המעבר (צילום :shutterstock By Robert Kneschk )

זהו מהיום החדירה הופכת להיות כואבת. מיתוס או אמת?

חדירה לא צריכה להיות כואבת וגם לא מגע במהלך קיום יחסי מין. בתקופת גיל המעבר בגלל הירידה בייצור האסטרוגן, חלה גם ירידה ברמת ייצור חומר הסיכוך הטבעי שלנו המשתחרר בנרתיק, מה שעלול להוביל לחדירה כואבת גם אם אנו חשות מגורות.  מעבר לכך, גמישות העור בנרתיק נפגעת והחדירה עלולה להוביל לכאבים.

אבל, וזה אבל גדול, אין שום סיבה לאפשר לגבר להתחיל לחדור במצב של יובש או כאב.  בעיקר כי יש כל כך הרבה חומרי סיכוך מעולים ונהדרים שיאפשרו חדירה נעימה וחלקה.

בעיני זו המלצה טובה לכל אישה שהחלה להיות פעילה מינית, הסיכוך מעצים את ההנאה ומאוד עוזר כאשר אין משחק מקדים ומתחילים ישר עם חדירה. חומר סיכוך תמיד צריך להיות בהישג יד ואפשר למרוח גם עליך וגם על הגבר, כמובן שזה יכול להיעשות באופן מאוד חושני, משחקי ומענג. חומרי סיכוך על בסיס מים או סיליקון נמצאים על המדפים של בתי המרקחת וקלים להשגה.

בתקופה זו עדיף להימנע ממגע. מיתוס או אמת?

ממש לא, בדיוק ליהפך: חשוב לשמור על המגע המיני,  כמו שציינתי קודם חשוב לדעת כי ניתן להקל על החדירה ולקיים יחסי מין. מיניות טובה לא ממוקדת רק בחדירה, היכולת של האישה להיות מגורה, ליהנות מהסקס וגם להגיע לאורגזמה, מגיעה מהיכולת שלה לחשוב מחשבות מיניות ולפנטז, להיות נוכחת ברגע ולהתמסר למגע בגוף, באיבר המין שלה ובדגדגן. מעבר לכך, חשוב לדעת כי עם המגע המיני שלך עם עצמך או עם הפרטנר/ית, זרימת הדם לפות מתגברת ועוזרת לשמור על גמישות העור.

מיניות לא נעצרת בגיל המעבר (צילום: Olena Yakobchuk  Shutterstock )

 קיימים רק טיפולים הורמונליים בגיל המעבר. מיתוס או אמת?

מיתוס! לפני כל אני ממליצה להיוועץ עם הגניקולוג/ית שלך לגבי כל הטיפולים האפשריים ולשים דגש על קבלת הסבר גם לגבי תופעות הלוואי שלהם. חשוב לי לציין כי עדיף להימנע משימוש בסבונים עם ריחות או קרמים באזור האינטימי וגם מרחיצה פנימית של הנרתיק- לרוב זה מייבש ויותר ומזיק.

כדאי לדעת שיש תוספי תזונה טבעיים לתקופת גיל המעבר שעוזרים להקל על הסימפטומים. הם ניתנים לרכישה בבתי המרקחת בארץ. פמארל הוא תוסף התזונה הטבעי היחיד שנשיא איגוד הגניקולוגיה האירופאי ממליץ עליו כמוצר ראשון לנשים בגיל המעבר, כיוון שיעילותו ובטיחותו הוכחה. לגבי כל מוצר טבעי אני ממליצה להיוועץ עם הרוקחים.

פמארל- תוסף טבעי לגיל המעבר (צילום: יח"ץ)

אכן שינויים רבים מתרחשים במערכת הרבייה שבגוף האישה עם הפסקת המחזור, המסמן את תחילתה של תקופת גיל המעבר. אך המיניות שלנו והחיבור המיני לעצמנו או לבן או בת הזוג שלנו, לא נעצרים כאן. מעבר לשימור המגע, שימוש בחומרי סיכוך, או השקעה במשחק המקדים, חשוב לשתף את הפרטנר בתחושות המלוות אתכן בתקופה זו, וגם להשקיע בעצמך ולעשות כל מה שגורם לכן לחוש טוב, תזונה בריאה או ספורט, אומנות או כתיבה, זמן איכות עם חברות או טיולים, או זמן איכות עם אהוב/ת ליבך.

שלי ורוד היא יועצת מינית וזוגית, מתמחה בפתרון בעיות אינטימיות

.

***********************************************************************************************************

הטבה בלעדית לגולשות סלונה: 20% הנחה ברכישת פמארל + משלוח חינם. לקבלת ההטבה היכנסו לקישור

***********************************************************************************************************

 

.