סלונה מציגה: כנס הבלוגרים הראשון

בפעם הראשונה בישראל, בלוגרים ובלוגריות יפגשו לדבר על העולם שיצרו, על האתגרים העיתונאיים ועל המעבר ממדיה ישנה לחדשה. אתם לא רוצים להפסיד את זה

21/06/2012
אפרת מיכאלי קבלו עדכונים מאפרת
  • RSS
» משאירים את הנייר בחוץ. (צילום: Thinkstock)

בשנת מותו, 1904, כתב העיתונאי והמו"ל האמריקני ג'וזף פוליצר את המילים הבאות: "עיתונות צינית, של שכירי חרב דמגוגיים תייצר קוראים בדמותה. רק עיתונות אינטליגנטית, מוכשרת, שיודעת את ההבדל בין מותר לאסור ויש לה את האומץ לחשוף אותו, תשמור על האינטרס הציבורי שממשלות נוטות להפוך אותו לבדיחה והונאה".

108 שנים בדיוק אחר כך, ובפעם הראשונה בהיסטוריה של העיתונות, חולק הפרס על שמו של פוליצר לעיתונאי שמילותיו מעולם לא נגעו בנייר. הכותב בעיתון שמעולם לא הודפס. שכתיבתו הוירטואלית, כך לפי חברי ועדת הפרס, היא ששומרת על האינטרס הציבורי האמריקני. לא פחות.

הכותב הוא דיויד ווד, הכתב הצבאי של ההאפינגטון פוסט, אתר ליברלי אמריקני שהוקם ב- 2005 כקונטרה לאתרים ימניים כמו הדראג' רפורט, ואחרים. ב-2011, שש שנים לאחר הקמתו, נרכש ההאפינגטון המכונה בחיבה "ההאפ" בסכום הדמיוני של 315 מיליון דולר. אריאנה האפינגטון, מייסדת האתר, מונתה על ידי AOL כעורכת הראשית של קבוצת המדיה. פוליצר, כשמת, הוריש סכום דמיוני (לאותה התקופה) של שני מיליון דולר, לאוניברסיטת קולומביה בארצות הברית כדי שתחלק מדי שנה פרס על שמו, אחרי שהפך למיליונר בזכות עסקי עיתונות הנייר. הכפילו את פוליצר ב 150 ותקבלו את אריאנה האפינגטון.

אנחנו ב"סלונה" מרגישות שזה הזמן לעצור רגע ובפעם הראשונה בארץ, לערוך כנס שמשאיר את הנייר בחוץ ונותן למסך את המקום המגיע לו.

>> לתכנית המלאה ולהרשמה לכנס הבלוגרים

"בלוגו" הוא כנס בלוגרים לבלוגרים. לא למנהלים בכירים, לא למי שיש זמן וכסף לשלם על עוד יום שכולו פעלולים ופירוטכניקה, אלא יום שבאמת נבנה לכם, האנשים שהופכים את התקשורת המקומית והעולמית, כל יום מחדש ומצעידים אותן קדימה. לתחושתנו, הבלוגרים העובדים יום-יום לבד מול המחשב, ללא תמיכה מקצועית או אישית - צריכים גם הם יום שכולו שלהם, יום שעוסק בשאלות שמעסיקות את כולנו.

מהשאלות הגדולות על איפה אנחנו כרגע בנקודת הזמן הזו, במעבר ממדיה ישנה, ותיקה ומסורתית לניו מדיה ובתפקידם החשוב והדרמטי של הבלוגרים בתוכו; אל שאלות יומיומיות יותר, של אפליקציות שימושיות, קשרים מקצועיים חיוניים, ידע, אסטרטגיה וטכנולוגיה.

האורחת המרכזית שלנו היא קארה סווישר, עיתונאית מובילה ומוערכת בתחום הדיגיטל בארצות הברית. סווישר היא עורכת ומייסדת האתר מ-All Things Digital, מגזין הרשת של וול סטריט ז'ורנל. עיסוקיה הרבים במדיה, אינטרנט וטכנולוגיה, הפכו אותה לאחת מהסמכויות המובילות בתחום. אפשר ללמוד עליה עוד מהבלוג האישי שלה שהפעילה בעבר בהאפינגטון פוסט, או בראיון שנתנה אחרי שזכתה בפרס העיתונות העסקית, בו הביעה את העמדה כי בין בלוגינג ועיתונות יש קו דק מאוד, אם בכלל. סווישר מגיעה לישראל כדי להיחשף לסצנת הבלוגים המקומית, ותתן הרצאה על הדומיננטיות של ארבעת החברות המובילות - גוגל, אפל, פייסבוק ואמזון - עבור הצרכן הפרטי.

עוד אורחים מחו"ל כוללים את סאלי וויטל הבריטית, שתספר איך הפכה מאם חד הורית שכותבת על טכנולוגיה לעיתונות המסורתית לבלוגרית מס' 1 בבריטניה על הורות. נארח את Sister Mag הגרמניות שהקימו מגזין אינטרנט מקסים בתחום הלייף סטייל, שמדברות על המעבר ממדיה מסורתית לניו מדיה ומנסות ליישם ערכים של כוח נשי בכלים מעודכנים וירטואלים.

קהילת הבלוגים הישראלית לא תקופח. אנו קהילה קטנה הנושאת עיניה אל עמק הסיליקון אך נטועה חזק בלב המהפכות החברתיות שקרו בשנתיים האחרונות מסביבנו. מרוטשילד ועד תחריר, מהמאבק להורדת יוקר המחיה ועד המאבק לשינוי פני האזור – האדמה רועדת, והאצבעות על המקלדת הן אלו שמרעידות אותה.

מה תפקיד הבלוגרים בתוך כל זה? מה מותר ומה אסור? כיצד לקדם אך לשמור על כללי אתיקה תקינים? ניגע בזה דרך תחומים שונים במדיה: לא רק עיתונות, אלא גם פרסום ויחסי צרכן-חברה.

נעסוק גם בשאלות פרקטיות יותר של כתיבת תוכן איכותי לאורך זמן בבלוג, של איך עושים בלוג אוכל מקסים בכלים ביתיים, ואיך גם בסוף בסוף אחרי שכבר הוצאנו בלוג תחת ידינו העמלות - מפיצים אותו וגורמים לאנשים לקרוא אותו ואולי גם להרוויח קצת כסף ממנו, השם ישמור. רבים מהתכנים האלה יופיעו בקטגורייה החדשה שפתחתנו כאן בסלונה ויציפו את מה שחשוב לכל מי שכותב בלוג או חושב לכתוב אחד. תמצאו כאן גם מדריכים לכתיבת בלוג בסלונה והמלצות לבלוגים הכי טובים ברשת בתחומים שונים.

חשבנו שגם לכם מגיע מפגש אמיתי אחד עם השנייה, לא רק דרך סטאטוסים, ציוצים, טוקבקים או קומנטים. יצרנו מפגש שבו אנשים יוכלו לדבר זה עם זו על שאלות של עיתונות עצמאית, על בלוגי אופנה ואוכל, אמהות וטכנולוגיה, עבודה עם הרשתות החברתיות וניסיון לענות בכנות על השאלה: האם בלוגים הם מבשרי העתיד, או שעדיין מרוויחים עלינו כסף, והפעם בהתנדבות? נשמע בנושא את הבלוגרים המובילים עידו קינן, נועם שיזף, אורטל בן דיין, דבורית שרגל, טל שניידר, יהונתן קלינגר, מורן בר מניוזגיק ואחרים. ראיונות עם הבלוגרים המשתתפים, וטיפים לכתיבת בלוג, תוכלו למצוא כאן בקטגוריה בשבועות הקרובים.

הזמנו גם אנשים שפועלים בעיקר מחוץ לרשת: עורך עיתון "הארץ" אלוף בן, אלדד ויינברגר מ"מקאן דיגיטל", ועיתונאי הטלוויזיה גיא זוהר. נשמע מפי פרופ' ישע סיון, מומחה לחידושים טכנולוגיים ונשיא איגוד האינטרנט הישראלי שיעשה לנו היכרות עם החידושים הטכנולוגיים שאנחנו כבלוגרים חייבים להכיר ולאמץ. בנוסף, יהיו כיתות אומן בנושאי הפצה, הגשת בלוג אוכל, ואיך להפוך בלוג לעסק מרוויח.

על כל אלה ועוד, כאמור, נמשיך לספר לכם בשבועות הקרובים. מהרו להרשם לכנס הבלוגרים הראשון של ישראל, מספר המקומות מוגבל.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך