סיכום 2016 של האימהות המפורסמות באינסטגרם

בר רפאלי, נטלי דדון, רותם סלע ומור סילבר הן רק חלק מהשמות של האימהות שעשו את שנת 2016 באינסטגרם הנה כמה מרגעיהן הגדולים יחד עם טיפים להורים טריים

30/12/2016
רונית דוייב קבלו עדכונים מרונית דוייב
  • בדואר
  • RSS

לסיכום שנת 2016 החלטנו לסכם את הרגעים הגדולים של האימהות הכי לוהטות בביצה – הבחירות, הביקורות, האתגרים והתמונות הבלתי נשכחות שעלו לרשתות החברתיות ובדגש על האינסטגרם ולספק לכם כמה טיפים חשובים להורים הטריים.

בר רפאלי המשיכה לכבוש את השערים גם עם בואה של ליב. אחרי שנתיים עמוסות של הכרות עם בחיר ליבה, חתונה והיריון פוטוגני ביותר – ליב עזרא באה לעולם.

אחרי תקופה קצרה ולאחר הלידה, בר כבר חזרה לעבודה ואף העלתה תמונה של התמ”ל שליב אוכלת לאינסטגרם וזכתה לביקורות רבות על הבחירה שלה לא להניק. הרשת געשה על ההחלטה של בר ונושא ההנקה עלה שוב לסדר היום. השם של ליב עזרא אולי כיכב בשערים בכל הארץ (והעולם) אבל תמונתה עוד לא נחשפה ובר שומרת על הפרטיות בכל הקשור לנסיכה הקטנה.

בר רפאלי אימא באינסטגרם

זו לגמרי השנה של המאמא נטלי דדון אין לה חרטות והיא הכריזה לעולם שמצאה את תפקיד חייה- אמא של ריף. גאה להיות אם חד הורית ובחיים לא תוותר על הנקה. הביצה רחשה על האב הפוטנציאלי שביקש ממנה לעשות הפלה ואז נפרד ממנה. דדון כבר מזמן הוכרזה כאמא והעיקר, היא נראית מאושרת.

נטלי דדון אימא באינסטגרם

מור סילבר אושיית האופנה של האינסטגרם הישראלי נתנה לנו הצצה לאורך כל ההיריון שלה. סילבר זכתה לגמרי בתואר ההריונית האופנתית ביותר ועכשיו עם הולדת בנה היא ממשיכה לייצר באז אינסטגרמי עם תמונות חמודות להפליא.

מור סילבר אימא באינסטגרם

רותם סלע הטרייה, ראשית מזל טוב. רותם לגמרי זוכה בתואר המשפחה החמודה בעולם וגם דואגת לשתף את כולנו בתמונות של הילדות המקסימות שלה. כולנו כבר מחכים לראות תמונות באינסטגרם של סלע עם יורש העצר.

רותם סלע אימא באינסטגרם

ובין אם אתן משתפות את חיי האימהות באינסטגרם ובין אם לא, הנה כמה טיפים להורים טריים, כולל ניפוץ של כמה מיתוסים:

התינוק פלט כי הוא אכל יותר מדי

פליטות הן תופעה שבה כמות קטנה של מזון חוזר לחלל הפה, זמן קצר לאחר האכילה והבליעה. זוהי תופעה טבעית במשך חודשי החיים הראשונים ואינה קשורה בהכרח לכמות המזון שצרך התינוק. ניתן למתן את התופעה על ידי שיפור טכניקת ההאכלה, הפחתת בליעת האוויר וביצוע הפסקת אכילה לצורך פליטת אויר (גיהוק) בזמן האכלת התינוק. במקרים מסוימים, הפליטה נובעת כתוצאה מהאכלת יתר. חשוב ללמוד עם הזמן מהן הכמויות שהתינוק שלך מסוגל לצרוך ומתי נראה שהוא כבר שבע והמשך ההזנה יכביד עליו ועל קיבתו.

כדאי להאכיל את התינוק כמה שיותר, ככה הוא “יעלה יפה במשקל”

עודף האכלה עלולה לגרום לתחושת אי נוחות אצל התינוק וכאבי בטן ואף יכול לגרום להקאה. עם הזמן תלמדו כי התינוק “מאותת” לכם מתי הוא רעב ומתי הוא שבע ותלמדו להכיר את שפת גופו. הזזת הראש לצד והרחקתו מהפטמה של האם או הבקבוק מהווים סימן לשובע, בעוד שפתיחת הפה וסגירתו שוב ושוב מעידים על רעב, כמו גם תנועות של חיפוש והכנסת הידיים לפה.

בחודשים הראשונים ניתן להקל על עצירות באמצעות השריית תאנים ושזיפים במים, הוספת שמן זית, עגבינה רכה שמעודדים יציאות רכות

ע”פ הנחיות משרד הבריאות ניתן להתחיל לתת טעימות של מזון מוצק בכמויות מזעריות בגיל 4 חודשים. שינוי בהרגלי התזונה עלול לפעמים לגרום לשינוי באופי היציאות של התינוק. חשוב להציע לתינוק מים לאחר ארוחה של מזון מוצק. פתרונות כגון מיץ מעגבניה, שמן זית ומים בהם הושרו תאנים או שזיפים מיובשים יכולים לעיתים לסייע, אך מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים לפני מתן אחד מאלה. אם מערכת העיכול של התינוק אינה בשלה עדיין לקבל מזונות אלה עלולה להיגרם התוצאה ההפוכה והתינוק עלול לסבול מכאבי בטן ואי נוחות.

כשמתחילים לתת לתינוק טעימות בגיל 4 חודשים, אם רואים שהוא משתף פעולה אפשר להתחיל להזין בארוחות שלמות

טעות נפוצה של הרבה הורים. חשוב לזכור שע”פ משרד הבריאות החשיפה למזון מוצק צריכה לעשות בהדרגתיות. ניתן להתחיל בגיל 4 חודשים עם כמויות מזעריות, 1-2 כפיות ביממה תוך בדיקה שהתינוק מגיב בצורה טובה וללא אלרגיות או תופעות לוואי למזונות חדשים. זאת כמובן, לצד מוכנות פיזית של התינוק לשלב זה. העובדה כי התינוק נענע בחיוב אינה מעידה כי הקיבה שלו בשלה מספיק לצרוך מזון מוצק באופן מלא והנ”ל יכול לייצר בטווח הארוך חסרים תזונתיים, להכביד על קיבת התינוק ולייצר כאבי בטן וגזים. החל מגיל 6 חודשים המזון המוצק יחליף בהדרגה 1-2 ארוחות ליום.

ביום חם בחודשים הראשונים כדאי לתת לתינוק לשתות מים כדי שלא יתייבש

ע”פ הנחיות משרד הבריאות, עד גיל 6 חודשים הנקה או תחליף חלב מספקים את כמות הנוזלים להם זקוק התינוק ואין צורך לתת מים. שתית מים עלולה לגרום לתחושת שובע, שתבוא על חשבון אוכל שהתינוק צריך.

אמא מניקה צריכה להימנע מאכילת מזונות חריפים, מוצרי חלב, כרובית, שעועית וכדומה כי לתינוק יהיו כאבי בטן וגזים

מיתוסים אלו לא הוכחו מחקרית. ניתן לנסות מזונות אלו, ורק במידה ורואים שינוי בהתנהגות והרגשת התינוק כדאי להימנע מהם בתקופת ההנקה.

כשהתינוק שלי מתפתל ונע סימן שהוא סובל מקוליק וכאבי בטן

לא בהכרח. תינוקות רבים מתאמצים ונאנחים באופן טבעי בזמן פעולת המעיים. אין צורך לדאוג בנוגע להרגלי תנועת המעיים של תינוקך, אלא אם יש שינוי במספר היציאות, או שהיציאות הופכות מימיות, דמיות, קשות מאוד או מלוות בכאב. במקרה של חשש לגבי תקינותן של היציאות, כדאי להתייעץ עם רופא.

ולסיום, חשוב לזכור שגם אם אתם הורים טריים תמיד תסמכו על תחושת הבטן שלכם – אתם יודעים הכי טוב מה נכון לתינוק שלכם ותמיד כדאי להקשיב לאינסטינקטים שלכם כהורים.

.

** הכותבת היא מנהלת מדעית באבוט, יצרנית סימילאק




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה