נשים מוכרות, קונות ונהנות

כנס הלקוחות של סלונה, שהיה אינטימי ונשי במיוחד, התקיים ברביעי בבוקר באולם החדש והמקסים של מייזם האופנה חברתי Сo.Co. רשימה ארוכה של נשים מובילות, התכנסו לדבר, להקשיב, ללימוד ולהתרגש

27/02/2014
אולגה לביא קבלו עדכונים מאולגה
  • RSS

הנושא החם שעמד על הפרק במפגש השנתי של לקוחות סלונה הפעם היה מרתק במיוחד: מכירות ושיווק בעולם המסחר האלקטרוני, במטרה להעניק למשתתפות אינספור כלים לקידום העסקים, לשיווק הלקוחות ולפיתוח קריירה לא צפויה בעולמות שונים.

כנס הלקוחות של סלונה (צילום: שלומי מזרחי)כנס הלקוחות של סלונה (צילום: שלומי מזרחי)

אימי עירון, מנכ״לית סלונה פתחה את האירוע עם המצגת קצרה ומרשימה המתארת את ההישגים של נשים בעולם המדיה, תוכן והשיווק. איך משתנה את ההתנהגות  הנשית בעולם הטכנולוגיה המתקדם, מהן האפשרויות שנפתחות לנשים בתחום של e-commerce ואיך אפשר למנף אותם.

לירון אברהם, משנה למנכ״לית סלונה ומנהל סחר, הקדיש את ההרצאה שלו לנושא ההזדמנויות החדשות ברשת. לדבריו, מדובר ב3 המגמות הכי משמעותיות שמשפיעות על העולם המכירות הגולבלי: חווית המשתמש, סלולר ויצירת התוכן.

לדברי אברהם כבר היום 40% מהכניסות לסלונה מתבצעות דרך הסמארטפון סלולר ולא דרך המחשב. התחזית היא שבשנה הבאה המספר הזה יעלה ל60% מהגולשים. מדובר בתהליך שמשנה באופן משמעותי את החווית המשתמש.

הדובר הבא, אלעד גולדנברג, אחראי על הפיתוח העסקי של eBay בישראל, הציג את המונח החדש - She Commerce.

אלעד גולדברג (צילום: שלומי מזרחי)אלעד גולדנברג,  אחראי על הפיתוח העסקי של eBay בישראל (צילום: שלומי מזרחי)

על פי הנתונים שגולדנברג הציג, נשים קונות ברשת יותר מהגברים ועולם המסחר האלקטרוני צפוי ב2017 להוות 10% מהמסחר העולמי (היקף המסחר האלקטרוני באופנה 100 מיליארד דולר בשנה). צרכנית האינטרנטי הממוצעת, אגב, היא אישה בת 42 והזמן הרכישה הוא 14 דקות לנשים ו10 דקות לגברים.

מה עוד אומרים הנתונים? שנשים מקדישות יותר זמן להשוואת מחירים, הן בודקות אופציות נוספות, ונשים מעל גיל 35 קונות יותר. מה הלהיט הנמכר ביותר? שמלות כלה! בשנה שעברה רכשו הלקוחות מישראל 1254 שמלות כלה באתר eBay - שיהיה לכולכן מזל טוב!

המסקנה היא, שבעולם המסחר האלקטרוני אין גבולות, הוא מתפתח כל הזמן והכי חשוב לדעת לתפוס נישה ייחודית ולא לרדוף אחרי המקום שכולם נמצאים; ללמוד את הלקוחות, להכיר כלים הכי נכונים להשגת המטרה ולצאת לדרך.

המרצה הבאה היתה  צפרא פרלמוטר שהקימה את המיזם אופנה החברתי Collective  Collection.  פרויקט שנולד כתוצאה מהמחאה החברתית והפך ליוזמה מבורכת בשוק האפנה הישראלית.

צפרא פרלמוטר (צילום: שלומי מזרחי)צפרא פרלמוטר, מקימת מיזם אופנה החברתי Collective  Collection (צילום: שלומי מזרחי)

"Co.Сo. - אינו מותג אלא קונספט. מדובר בפלטפורמה שמאפשרת לכל אחד ואחת להפוך לשותף פעיל לעסק עם השקעה סמלית של 1000, 3000 או 10,000 ש״ח, כאשר שותפים מקבלים את הכסף שלהם חזרה על-ידי רכישת המוצרים של החנות. במקום לדרוש להוריד מחירים מהייצרנים, הגישה שלנו היא אחרת: בואו נייצר תחרות כנה, ניתן לאנשים להשתתף, נעודד אותם לייצר וכולנו נזכה", סיפרה פרלמוטר. "אנחנו לא מעוניינים לייצר  בגדים במחיר מוגזם ולעשות סיילים בסוף העונה, במחירי רצפה. זאת הסיבה שאנחנו מעלים לאתר דגמים להצבעה, לבחירת הגולשים והגולשות שמכוונים אותנו ומדייקים מה הם רוצים ללבוש, מה הם מוכנים לקנות. כך מייצרים את המערכת מועילה שרק מחזקת את האמון שבין הצדדים ומאפשרת תקשורת ישירה עם הלקוח והשתתפותו בתהליך היצירה בפועל״.

היום משתתפים במייזם האופנה הישראלית 265 שותפים.  לפני כחודש נפתחה החנות של Co.Co. בנאות אפקה, אך פרלמוטר מדגישה כי מדובר בעיר ב-Showroom: הזמנות לבוא, להכיר את אנשים שעושים את המותג, לגעת, להתרשם ו… להמשיך להזמין דרך האתר.

לסיום האירוע נערך פאנל בהנחייתה של אימי עירון בנושא המכירות לנשים.

אימי עירון ומשתתפות פאנל סלונה (צילום: שלומי מזרחי)אימי עירון מנכ"לית סלונה (מימין) ומשתתפות פאנל סלונה (צילום: שלומי מזרחי)

טל בן פורת, סמנכ״לית שיווק רקיט בנקיזר, סיפרה על החשיבות של שילוב נשים בקבלת ההחלטות. גלי ברגר, דוברת סופר פארם וחברת הנהלה, סיפרה על השינוי התודעתי שמתרחש בסביבת העבודה מאוד שמרנית של חברות גדולות, כאשר יותר ויותר נשים מקבלות תפקידים בחירים. יפעת גולדמן מנהלת תקשורת שיווקית של Yes, סיפרה על הקמפיין שהיה אמור לפנות לקהל הנשי נכשל משום שקריאטיב לא הצליח לפצח את החשיבה והקודים התנהגותיים של קהל היעד. הילה הרמולין רונן, מנהלת אסטרטגיה שיווקית של בנק הפועלים, הדגישה שנשים מתחילות להתקדם גם בעולם הפיננסים, למרות שהתחום הזה נחשב כגברי במיוחד. נויה ינאי ישראלי, מנהלת מחלקת תקשורת שיווקית  של לאומי קארד, הסבירה על ההתייחסויות השונות לנשים ולגברים בעולם העסקים ובעולם הפרסום.

גלי ברגר (צילום: שלומי מזרחי)גלי ברגר, דוברת סופר פארם (צילום: שלומי מזרחי)

העולם הזה משתנה וטכנולוגיה נכנסת לנו לחיים, קשה להתנגד לעובדות. יחד עם זאת, היא מביעה אינסוף ההזדמנויות החדשות שנפתחות לנשים בכל העולם, שווקים חדשים במדינות המתפתחות ומעניקה כלים מדהימים להצלחה מסחרית. כשלכל אחת יש פוטנציאל להצליח ומקום משלנו בעולם הווירטואלי. רק צריך לשמור על הראש הפתוח ועל הסקרנות לצאת למסע מרתק ומאתגר. סלונה מאחלת לכן הצלחה רבה!

טל בן פורת, סמנכ״לית שיווק רקיט בנקיזר והילה הרמולין רונן, מנהלת אסטרטגיה שיווקית של בנק הפועלים (צילום: שלומי מזרחי)טל בן פורת, סמנכ״לית שיווק רקיט בנקיזר והילה הרמולין רונן, מנהלת אסטרטגיה שיווקית של בנק הפועלים (צילום: שלומי מזרחי)




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה