"נשים בודקות את עצמן הרבה יותר"

הדר גור אריה, מנכ"ל משותף במקאן ואלי, ממליצה לנשים שרוצות להתקדם לקחת אחריות ולהבין שגורלן המקצועי נמצא קודם כל בידיים שלהן

27/10/2014
שגית פסטמן קבלו עדכונים משגית
  • בדואר
  • RSS

מי את?

"הדר גור אריה, מנכ"ל משותף מקאן ואלי, אמא למיכאלה ורותם, נשואה לרועי שמואלי, חברי הטוב בעולם".

איזו תכונה בך הביאה אותך לתפקיד הנוכחי?

"ג'ינג'יות - התעקשות, אנרגיה, נחישות. הרגש בחוץ והלקוחות מרגישים את זה".

באיזה מהלך של החברה שלך את במיוחד גאה השנה?

"אני גאה במהלך שעשינו עבור עמותת איילים, עמותה שמקדמת התיישבות בנגב ובגליל. העמותה בונה כפרי צעירים שמציעים דיור מושכר מוזל לבוגרי אוניברסיטה וזוגות צעירים שמעוניינים להשתלב בגרעין התיישבות באחד מישובי הפריפריה. היה לנו ברור שיש פה משימה מאתגרת בכמה מישורים: ראשית מדובר במוצר ייחודי ולא מוכר. כלומר היינו צריכים לייצר סוג של חינוך שוק. שנית, היה לנו ברור שאנחנו הולכים נגד המגמה – זאת מאחר ונתוני ההגירה הפנים ארציים מצביעה על נטישה של צעירים את הפריפריה. התמודדנו עם האתגר באמצעות העצמת המימד החברתי והחווייתי של המיזם.

התובנה שעליה נשענו היתה שיש משהו קוסם בלחיות לצד החבר'ה שלך. יש הרבה שחולמים על זה אפילו. בהתאם לכך גיבשנו קונספט קריאטיבי במסגרתו יצרנו פרומו לתוכנית ריאליטי פיקטיבית שנקראת, איך לא – 'החבר'ה'. המהלך עדיין בעיצומו אבל כבר עכשיו ברור שבוא מצליח מעל למשוער. מאות צעירים כבר השאירו לידים והגיעו לביקורי התרשמות. אני גאה במהלך הזה משתי סיבות. הראשונה היא מקצועית – הרמנו יופי של קמפיין על בסיס תובנה שנגעה בקהל היעד. השנייה היא ערכית. אין משהו יותר מהנה מאשר להצליח עם קמפיין שמקדם מטרה טובה וחשובה. ואני חושבת שיישוב הפריפריה זו מטרה טובה וחשובה".

הדר גור אריה

מה נתפס לדעתך כאירוע הנשי החשוב שיותר של השנה האחרונה?

"אני תמיד נהנית לראות נשים שמצליחות לפרוץ את מחסום ההדרה ולהשתלב בתפקידים ששמורים לרוב לגברים. מי שעשתה את זה בגדול השנה זו קרנית פלוג, האישה הראשונה שמכהנת כנגידת בנק ישראל. עובדה זו מעוררת בי תקווה שככל שהזמן יחלוף נראה ייצוג לעוד ועוד נשים בתפקידי מפתח שהיו שמורים עד היום רק לגברים".

בתחום המקצועי איזה אתגרים את חושבת שהשוק יעמיד עבור עסקים ישראלים בשנה הקרובה?

"מדברים על שנה לא פשוטה למשק כך שאתגרים לא יחסרו. אבל נסכם זאת במשפט הרי שהאתגר של כולנו בשוק סטגנטי הוא אתגר ההתייעלות. בגזרה המקצועית שלי, גזרת הפרסום, אני צופה שהמציאות המאתגרת תוביל עוד מפרסמים ותקציבים לעולם הדיגיטל והניו-מדיה. מרבית העסקים בישראל עדיין אינם 'שוחים' בעולם הזה. אז יהיה להם אתגר של התאקלמות ולמידה, אבל אני מאמינה שמי שיקפוץ למים האלה ייצא מחוזק בטווח הבינוני והרחוק".

האם יש איזו חברה ישראלית שאת מאמינה שתפרוץ השנה?

"כן, יש חברה כזו וזו החברה שאני עומדת בראשה. מקאן ואלי הוקמה מתוך תחושת שליחות במטרה להוות מוקד תעסוקה לאוכלוסיה צעירה ואיכותית במצפה רמון. על מנת לעשות זאת חרטנו על דגלנו להוביל את עולם הניו מדיה בענף הפרסום הישראלי. בשנה החולפת הצטרפנו אלינו המון אנשים טובים, 33 אנשי מקצוע מעולים שהעבירו את חייהם לדרום. יותר ויותר לקוחות מצטרפים, ולאחרונה אפילו זכינו במקום הראשון בתחרות האפ"י בקטגוריית אמצעי תקשורת ומדיה. משהו טוב קורה במדבר ואני בטוחה שהשנה נמשיך להתקדם ולפרוץ קדימה".

פרגני למהלך בולט או מוצלח במיוחד שחברה אחרת עשתה השנה לטעמך?             

"רשת מלונות פתאל, ביחד עם משרד הפרסום הדיגיטלי אקליפטוס, השיקו לאחרונה מלון 'חברתי' שמאפשר למבקרים בו להעלות פוסטים משהותם במלון לפייסבוק באמצעות שורה של עמדות ייעודיות שפזורות בו. זה מהלך מוצלח לטעמי מאחר והוא מסמן סוג חדש של עשייה שיווקית ותקשורתית: חדשנות דיגיטלית שמייצרת חוויה ומתכתבת עם הנוכחות של כולנו במדיה החברתית. שאפו!".

איזה טיפ היית נותנת לחברה טובה שרוצה להתקדם מקצועית בשנה הקרובה?

"על אחד מקירות מקאן ואלי תלינו כרזה עם משפט שאמר פעם וינסטון צ'רצ'יל - The price of greatness is responsibility. ברוח זו, הטיפ שהייתי נותנת לחברה שרוצה להתקדם מקצועית זה לקחת אחריות ולהבין שגורלה המקצועי נמצא קודם כל בידיה שלה".

האם יש צעד או החלטה במהלך הקריירה שאת מתחרטת עליהם – למה ומה למדת?

"לא מתחברת לשאלה".

מי הגורו המקצועית או האישית שלך ולמה?

"הגורו שלי היא ללא ספק חנה רדו, משנה למנכ"ל מקאן אריקסון ויו"ר מקאן ואלי. חנה היא הרוח מתחת לכנפיים של מקאן ואלי. היא נגשה לפרויקט מתוך אהבה למצפה רמון ובעקבות מפגש מקרי עם מיכל רומי, שותפתי לניהול. מרגע שנולד החזון, היא עושה ימים כלילות על מנת להפוך את החזון הלא טרוויאלי של הקמת משרד פרסום במצפה רמון למציאות מוכחת בשטח. יוזמה, נחישות, אמונה, אומץ והמון תבונה רגשית - אלה הן התכונות הנדרשות להפוך חזון למציאות. ואת זה למדתי מחנה".

האם את מרגישה שבמסגרת התפקיד מתייחסים אליך שונה בגלל שאת אישה או לחילופין – האם את חושבת שהיותך אישה בתפקיד הספציפי שלך נתפס בעיניך כיתרון או חסרון?

"בענף הפרסום יש קודים התנהגותיים כמו של 'לקחת את החדר' ופחות כבוד למי שעושה עבודה רצינית מעמיקה ולאורך זמן. לגברים יש הרבה יותר סלחנות לאי-הידיעה כל זמן. יש מין אחווה גברית שאומרת 'הוא סחבק, מגניב, אחלה כריזמטי ואנשים אוהבים אותו אז זה מספיק'. נשים בודקות את עצמן הרבה יותר, פוחדות שיתפסו אותן בחולשתן ולכן הן כל הזמן על קצות האצבעות. עובדות יותר קשה. השותפות הנשית שיש לי היום במקאן ואלי היא היא מדהימה. היום יש הרבה קרדיט, מילים טובות, קירבה ואהבה. למדתי שאפשר לעבוד ככה - לא חייבים להיות ציניים, יהירים, תחרותיים ושטחיים".

מה את מאחלת לעצמך לשנה החדשה?

"להמשיך ולשלב בעשייה המקצועית שלי גם עשייה שיש בה עשיית טוב עבור הסביבה והקהילה שבה אני חיה. מעבר לעובדה שזה נותן לי תחושת משמעות ואנרגיה, מחזק את קשרי החברות עם האנשים שחיים פה מסביבי במצפה רמון, זה מגרש את הציניות והקור- ומכניס המון אופטימיות ותחושה שהכל אפשרי. לחיי עבודה משותפת והבאת טוב לסביבה שלנו".




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה