נמצאת בפרטים הקטנים: האישה מאחורי קופסאות ההפתעה של IT MOMZ

עדי רונן היא מהאימהות האלה שאת רוצה להיות חברה שלהן. מצד אחד - גאונת שיווק שחזתה את מהפכת קניות האונליין, מצד שני - אותנטית ומציפה גם קשיי אימהות לא פוטוגניים. המיזם החדש שלה, מגלם את כל אלה

25/12/2019
שחר קיסינג'ר קבלו עדכונים משחר
  • RSS

קופסה שמחה וורודה שמחכה רק לך. IT MOMZ (צילום: דנה קרן)

"את אחד המשפטים הכי מוצלחים שמתארים את חוויית האימהות, לקחתי מהקואצ'רית מאיה גור, שכתבה באתר של IT MOMZ פוסט בלתי נשכח שבו היא תיארה את החוויה כ'תמנון על סקייטים'. זה משפט מבריק והגדרה מעולה בעיניי. את יכולה להתלבש הכי יפה בבוקר ולהיפגש עם משקיעים ולהיות מתוקתקת, ואז למצוא עצמך אחר הצהריים בשירותים, מחזיקה ילד אחד כשהוא עושה קקי וילד אחר כשהוא מושך לך בחולצה. זה ממחיש את הג'ינגול האינסופי הזה ואת השגרה התזזיתית של האימהות", אומרת עדי רונן, ממייסדי Adika - אתר האופנה המקוון לבגדי נשים שחולל מהפכה בישראל ונמכר ב-2015 לקבוצת גולף.

עדי רונן היא מהאימהות האלה שאת רוצה להיות חברה שלהן. מצד אחד, היא יפהפייה ומלאת שיק, גאונת שיווק מצליחנית שחזתה את מהפכת קניות האונליין והייתה שם הרבה לפני שרובנו שמענו בכלל על המילה 'אסוס'. מצד שני היא אותנטית, לא מפחדת לדבר בכנות על קשיי האימהות וגם לא מתביישת לצלם את זה ולהראות את הצדדים הפחות פוטוגניים שבדבר.

האישה מאחורי הקופסאות. עדי רונן (צילום: אלבום פרטי)

האישה מאחורי הקופסאות. עדי רונן

קופסת ההפתעות של עדי

המיזם החדש שלה, IT MOMZ, עלה לרשת לפני שנה בלבד, וצמח מאז לחברה שמפרנסת שש עובדות - כולן נשים, חברה שצפויה להמשיך לצמוח עוד יותר ב-2020. המוצר? קופסת הפתעה חודשית בהרשמה, ורודה ומהודרת, המגיעה לכל אמא מדי חודש באותו תאריך, ומלווה אותה ואת והתינוק מגיל אפס ועד שנתיים. כל קופסה כוללת מוצרים מתחומים מגוונים, אותם אוצרת עדי, שהעבירה עשר שנים מחייה בתור קניינית והפכה למומחית בתחקיר, בחירה וקנייה.

בתהליך האוצרות המושקע משתתפות גם צמד יועצות הליווי ההתפתחותי, הודיה טיבר ויפעת ידעי, וחבורת אימהות מעודכנות ומנוסות. כל קופסה מותאמת במדויק לשלב ההתפתחותי של התינוק, תוך שימת דגש רב על איכות מקסימלית של כל מוצר ומוצר, וכן, גם על סטייל – כי בסופו של יום, מי לא אוהבת מוצרים יפים ופוטוגניים שאפשר לצלם ולהעלות לסטורי?

קופסת ההפתעות של IT MOMZ (צילום: דנה קרן)

״הקופסה נותנת לך את כל מה שאת צריכה לשלב ההתפתחותי שבו נמצא התינוק שלך. לדעתי קופסה כזאת חוסכת כסף, כי אם תצטרכי להזמין כל פריט בנפרד – אז גם אין מקום אחד שתוכלי להזמין בו את כל מה שאת צריכה, ואת גם לא תמיד מגיעה למינימום הנדרש וצריכה להוסיף דמי משלוח על כל הזמנה, וחוץ מזה, בואי, זה חתיכת כאב ראש להזמין כל דבר לבד. אנחנו עובדות עם ספקי הצעצועים הכי פרימיום בישראל, יש לנו שיתוף פעולה עם סטימצקי לבחירת הספרים, ואחד הדברים הכי חשובים שיש בקופסאות שלנו - זה המוצר לאמא עצמה.״

למה הכוונה?

"בכל קופסה תמצאי לפחות מוצר אחד שמיועד נטו לאם, משהו מפנק שהיא לאו דווקא הייתה קונה עכשיו לעצמה ומוציאה עליו כסף, אבל היא מאוד תשמח לקבל. כמו כן, חשוב לי לציין שכל מי שעושה אצלנו מנוי לקופסה נכנסת לקהילה שלנו, זאת קבוצה סגורה בפייסבוק ששם יש יועצות שזמינות ועונות לכל מי שצריכה, ויש שם אפילו שיח ער על המוצרים עצמם, כי תחשבי שהיום את הולכת וקונה צעצוע לילד - אף אחד לא ממש מסביר לך איך להשתמש בו, ולפעמים יש הרבה שימושים ורעיונות ודברים. אז בקבוצה שלנו נשים מציעות ומלמדות זו את זו איך להשתמש במוצרים".

"אני לומדת המון דרך הקבוצה", מודה עדי, "ומבחינתי, לא אני מחליטה אילו מוצרים יהיו בקבוצה, אלו האימהות שמחליטות לפי הצרכים שלהן. אני גם מרבה להתייעץ איתן על מוצרים ספציפיים ולעיתים אפילו נותנת להן לבחור את הפרינטים".

מה ההבדל בין IT MOMZ  לבין כל שירות הזמנת קופסאות הפתעה אחר?

"הרעיון אצלי הוא שהקופסה מותאמת אלייך אישית, כשהשאיפה שלי היא להרחיב את הפרסונליזציה עוד יותר בהמשך. זה לא איזה מוצר רחב שנשלח לתפוצה רחבה בראשון לחודש וביי".

 

חופשת לידה זה החיים

היא בת 34 ואמא לשני ילדים, אדם בן השלוש וחצי וים בן השנתיים. לדבריה, כבר בתור נערה הייתה יזמית, כשהפיקה נשפים ומסיבות בתיכון. אחרי שמכרה את Adika, התפנתה להקמת משפחה, ובשנה הראשונה שלה להורות הקדישה את מרבית זמנה לאימהות. חברות שהכירה במלונית עם אדם, בנה הראשון, הפכו לחברותיה הטובות בגלל שחלקו סטטוס דומה והחלו לשתף זו את זו במחשבות ובקשיים שעברו עליהן.

"זה התחיל מארבע נשים שכולנו ילדנו באותו שבוע", היא נזכרת. "נפגשנו במלונית והכרתי את רובן בצורה שטחית, אבל אז את פתאום קולטת שזאת שיושבת לידך בארבע בבוקר ומניקה איתך או ערה איתך בשעות שבהן את ערה, הופכת להיות מאוד קרובה אלייך. זה קצת כמו ההקבלה הגברית ל'היינו יחד בשטח בצבא', כי באמת עברנו יחד דברים מאוד דומים".

הארבע פתחו קבוצת וואטסאפ וקראו לה "חופשת לידה זה החיים", והחלו להתכתב בה יומם וליל, משתפות חוויות מההורות הטרייה, מתייעצות לגבי הקשיים וגם מוציאות זו את זו החוצה לבלות. "היינו חייבות את זה לעצמנו, להוציא אחת את השנייה החוצה, כי אחרת מגיע הלילה ואת נכנסת לאינסטגרם ורואה איך החיים של אנשים אחרים ממשיכים. את רואה איך כולם יוצאים ומהמם להם, בזמן שאת בבית, מרגישה חרא עם עצמך ועם הגוף שלך ועם הפיגמנטציה שלך ועם הנשירה ועם הציצי הכואב. כאילו, את במקום הכי - לא נקרא לו 'נמוך' כי את בכל זאת אלוהים והרגע יצרת חיים - אבל מצד שני, קשה לך גם. זה כל הזמן דיסוננס בין הבריאה והדבר היפה והמדהים הזה ובין כל הגועל שמתלווה אליו. הקבוצה הזאת שיצרנו עזרה לי לעבור את כל הדברים האלה בשלום".

בהמשך היא קלטה שהקבוצה משמשת גם ככר פורה להמלצות צרכניות, וששוק התינוקות הוא שוק לא נגמר עם צרכים חדשים שמשתנים מדי חודש בחודשו. "פתאום קלטתי שאנחנו כל הזמן מריצות בינינו ברמה הצרכנית כל מיני התלבטויות והמלצות", היא אומרת. "יש משהו בהורות הטרייה שגורם לך להרגיש שאת כל הזמן מפספסת משהו. מפספסת משהו בהקשר של 'רגע, מה אני צריכה לקנות לבייבי שלי עכשיו'? אני, למשל, ילדתי באוגוסט ופתאום אוקטובר ושיט, אני צריכה לקנות לו בגדים חמים ללבוש, ואיפה קונים אותם? ואיפה קונים שמיכה? ומה לגבי אוניברסיטה?"

"חוץ מזה", היא אומרת, "את רוצה שהדברים יהיו יפים ובסטייל, וחברות שולחות לי כל מיני לינקים לעיצוב החדר ואני לא עיצבתי לו בכלל את החדר, ואז יש מדבקות לקיר, ובאמת יש כל כך הרבה דברים שאת פתאום נתקלת בהם, עולם חדש של מוצרים שלא ידעת בכלל שאת צריכה. עכשיו, אני קניינית! זה מה שעשיתי בעשור האחרון של חיי, ופתאום הבנתי שאני צריכה לחקור את כל השוק הזה מהתחלה ופתאום זה התחבר לי גם לכל מיני צרכים אחרים שלי, כמו הצורך בקהילה. ככה לאט-לאט נולד והתגבש לו הרעיון של IT MOMZ."

קופסת IT MOMZ, מבט מבפנים (צילום: דנה קרן)

כרגע הקופסאות מגיעות עד גיל שנתיים, אך רונן בהחלט שוקלת להרחיב את מנעד הגילאים בהמשך. "אומנם הקטן שלי עוד בגיל של הקופסאות, אבל לגדול שלי מאוד הייתי רוצה משהו כזה", היא מודה. "אני מסתכלת על עצמי כצרכנית ו-וואלה, למה שזה יפסיק בגיל שנתיים? עם זאת, אני חושבת שכרגע זה לא נכון לי להתפזר יותר מדי ברמת הגילאים, ולילד מעל שנתיים אולי לא בטוח שכל חודש צריך קופסה, ואולי צריך מודל קצת אחר. אני עוד מנסה לפצח את זה", היא אומרת. "מה שכן, זאת באמת אחלה מתנת לידה. זה גם סוגר את הפינה כי זה מגיע עם שליח עד הבית וזה ארוז נורא יפה, וזה גם מותאם במדויק לגיל התינוק".

אילו תגובות את בדרך כלל מקבלת?

"הכי משמח אותי זה שאימהות כותבות לי, 'יואו! קלעתן בול!'. זאת מבחינתי תעודת הצלחה, ולא מהמקום של 'קלעתי אז היא כנראה תישאר לקוחה שלי', אלא מהמקום של אני יודעת כמה הצלחתי לשמח ולעשות לה טוב. כשאת אמא והתינוק מתחיל להיות בן חמישה או שישה חודשים ואנשים חוזרים לשגרה, אז יש משבר מאוד גדול של האם לחזור לעבודה או לא לחזור לעבודה, וכשאת כן חוזרת לעבודה אז את חוזרת במתכונת חדשה, וזה נורא קשה. כשהכנסתי את הבן השני שלי לגן בגיל 8 חודשים בכיתי יומיים, ואם אני מצליחה לגרום לאמא כזאת להרגיש שהיא חלק ממשהו, שהיא חלק מקהילה, שכולנו כאן בשבילה, ולתת לה את המתנה הקטנה הזאת, בשבילי זה הכל. בסוף, אנחנו נמצאות בפרטים הקטנים".

לאתר של IT Momz




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה