משתלטים על הבופה: טיפים לאכילה מתונה

בקיץ במיוחד, עם ריבוי האירועים המשפחתיים והחופשות בבתי מלון מצפה לנו ארוחת בופה. איך מתמודדים עם שפע המזון, נהנים מארוחה טעימה ללא חריגה וייסורי מצפון?

26/06/2016
רעות חוצה קבלו עדכונים מרעות חוצה
  • בדואר
  • RSS

משתלטים על הבופה

עונת הקיץ היא גם עונת הבילויים באירועים והחתונות. סביר להניח שרובנו נבלה הקיץ לפחות פעם אחת בבית מלון וגם נחגוג בכמה וכמה חתונות ואירועים. מה המשותף לכולם? ארוחות בופה עשירות שקשה לעמוד בפניהן. ללילית רומם, מנכ”לית שומרי משקל ואחראית תחום הדרכה, יש טיפים מנצחים להתמודדות טובה ונכונה עם ארוחות בופה שיגרמו להישאר בשליטה ובהנאה וללא ייסורי מצפון.

בופה במלון: בלי צלחות מרכזיות בבקשה!

“כשאנו בחופשה במלון זמני הארוחה קבועים, שזה יתרון ובין לבין חשוב שנתכנן לעשות דברים נוספים” מחדדת רומם.

1. נתחיל כל ארוחה בסיבוב מסביב למזנון ללא צלחת. כך נוכל להתרשם ממה שמוצע, ואז לקחת צלחת ולהחליט במה לבחור, כי אחרת נעמיס כל מה שנראה לנו טוב ונקבל “ערמה” על הצלחת.

2. כדאי להתחיל כל ארוחה בצלחת של סלטי ירקות שיהוו את המנה הראשונה.

3. את צלחת הארוחה העיקרית ממלאים פעם אחת בלבד בדברים שבחרנו. אנחנו בחופשה ובהחלט מותר ליהנות מהארוחה. בחרו גם מאכלים שאתם לא אוכלים בדרך כלל –  גבינות עשירות יותר או אפילו פנקייק זה בסדר, אבל הקדישו מחשבה לכמות.

4. בלי צלחות מרכזיות: כשאנו בחברה אנחנו תמיד אוכלים יותר בלי לשים לב כי אנו עסוקים בשיחה. לכן הקפידו לאכול רק את מה שבחרתם לשים בצלחת שלכם ובקשו מהשותפים לשולחן, לא להכין צלחות מרכזיות של לחם גבינות או עוגות לכל השולחן.

5. העדיפו לבחור דברים שמכינים לפניכם, למשל עמדת חביתות עדיפה על פני הביצים המקושקשות, המוכנות, שבדרך מכילות גם שמן ושמנת. אגב, אוכל במלון תמיד יהיה רווי בשמן לעומת אותה מנה שתכינו בבית.

6. ותרו על המטוגנים וחישבו פעמיים עם כדאי לאכול מהקינוחים שלא באמת שווים את הנקודות הרבות שבהם והעדיפו צלחת פירות קיץ טריים ומרעננים.

7. במלון מוגש הבופה בבוקר ובערב לכן לאיזון מומלץ בארוחת הצהריים לבחור במנה קלילה אך משביעה של סלט עם מנת חלבון כמו עוף, ביצה או טונה.

8. תכננו מראש לחופשה גם פעילות הביאו בגדים מתאימים כדי שתוכלו לצעוד ולטייל במסלולים יפים, בקיץ מומלץ בקרבת מים. שלבו גם ספורט ימי  כמו שייט קייקים, צעידת בוקר, שחייה בבריכה (ולא רק רביצה במים), ואפילו שימוש בחדר הכושר.

בופה בחתונה: זה הזמן לרקוד

משתלטים על הבופה (צילום שאטרסטוק)

חתונות שונות מבתי מלון כי הן אירוע שמשתלב ביומיום שלנו. בקיץ אנו יכולים להיות מוזמנים אפילו לכמה חתונות בחודש. “מי שנמצא בתהליך של דיאטה מומלץ לאכול בחוץ עד פעמיים בשבוע ולכן שיש לנו הזמנות רבות כדי להשקיע מחשבה ותכנון בדי להישאר בתקציב ולהמשיך בתהליך” מציינת רומם. זה חשוב כי חתונות ואירועים מתקיימים בדרך כלל בערב, ולפניהם יש לנו יום שלם של ארוחות.

1. ביום של חתונה מומלץ להיערך מראש ולאכול ארוחות קלות, משביעות וזולות בנקודות. אפשר להחליט שאוכלים לפי חוקי יום חופשי מספירה, לאורך היום אוכלים “מזונות על” ובערב נהנים משלוש מנות וכוס משקה אלכוהולי. אפשר גם להגיע לחתונה לא רעבים כי אכלנו משהו לפני, ועם לפחות 65% מתקציב הנקודות היומי, ולנקד את המנות כרגיל.

2. כדאי להגיע למועד החופה וכך נדלג על מזנון קבלת הפנים שבדרך כלל מלא במאכלים מטוגנים. ובמנות קטנות ולא משביעות אך שמסתכמות בהרבה מהתקציב היומי שלנו וזה עוד לפני הארוחה.

3. אם מדובר בחתונת בופה, עשו קודם סיבוב ראשוני ללא צלחת כדי להתרשם מההיצע ולבחור את המנות האהובות. כל ארוחה פותחים בצלחת סלטי ירקות. בחתונה בהגשה חשבו מה שווה לאכול ואולי ותרו על אחת מארבעת המנות המוגשות.

4. זכרו: מתחילים בירקות ולאחר מכן ממלאים את הצלחת רק פעם אחת בכל מה שאתם רוצים ובאמת אוהבים, “למשל אם בחרתן בדג ובנתח בשר קחו מנה קטנה יותר מכל אחד ובקשו אותם על אותה צלחת”. לקינוח תמיד עדיף פירות אבל אם בחרתם במתוקים שימו את בחירתכם על צלחת שגם העין תשתתף בחגיגה.

5. הקפידו על שתיית מים או משקאות דאייט במהלך הערב וותרו על מיצים עתירי סוכר. אפשר לשתות כוס משקה אחת של יין או מיץ.

לסיום, זכרו הגעתם לחתונה כדי לשמוח ולשמח. לכו לרחבת הריקודים או קומו לדבר עם חברים וקרובי משפחה. אל תשבו ליד השולחן קרוב לאוכל כל הערב כי אז ממשיכים לנשנש.

>> מצטרפים לשומרי משקל ולומדים לשלוט באכילה בלי לוותר על ההנאות בחיים




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה