מעולם האופנה לעולם הנדל”ן, סיפור הצלחה אישי

מעולם האופנה לעולם הנדל”ן: דנה מספרת על השינוי שעשתה בחייה, על הזדמנויות שצריך לדעת לזהות ולהעז לקחת ועל הסיבות שבגללן דווקא תחום הנדל”ן שנחשב לגברי מתאים במיוחד לנשים

13/03/2017
דנה בן ארי אביב קבלו עדכונים מדנה
  • בדואר
  • RSS

הייתי אז רק בת שלושים. ניהלתי את אחת מרשתות האופנה הבינלאומיות הגדולות. עסוקה בלמזג חברות, בלמקסם רווחים. הבחורה הרווקה, שחיה את החיים, בעיקר את העבודה כל היום וכל הלילה. טסתי בכל העולם, סינגפור, סין, תאילנד, אירופה, ארצות הברית, וכמובן ישראל. מכירות את זה? לא קשה לנחש. נשים רבות בישראל מנהלות אורח חיים שכזה. יש כאלה שיחיו כך עד הפנסיה, ויש כאלה שיחוו את עצמן מחדש.

בערב ראש השנה, באחד הקניונים, בסוף ביקור בכל חנויות הרשת אותה ניהלתי באיחולי חג שמח וסיום “סשן” הדרכה לצוות ענק של עובדים ועובדות, יצאתי לקנות סנדוויץ’ לאחת העובדות שלא התאפשר לה לאכול במהלך משמרת עמוסה. ככה זה בישראל, ערב חג, הכל עמוס ואין אפילו זמן לאכול. אז מצאתי אותו. את אותו אחד שפגשתי בניו יורק לפני 11 שנים, ותוך כדי הצטלבות המבטים המופתעים שלנו, הלב שלי הבין שדווקא בנקודת השיא שלי זה הרגע לצמצם  מעט  את הקריירה הישנה   לטובת ביסוס זוגיות שבאה עם ילד במתנה ולהקים את העסק שלי

יש רגעים שאת יודעת שהחיים שלך הולכים להשתנות. מצד אחד יש בך המון פחד – לעזוב את המוכר, את הידוע, את הפרסטיג׳ ולהיות פשוט את. מצד שני יש המון התרגשות, סקרנות ורצון עז לצלול עמוק אל תוך השינוי הזה, ופשוט להאמין.

כנראה שהאמהות משנה אותנו גם בלי קשר ללידה פיזית. כי יחד איתה נולדת בנו תחושת אחריות מיוחדת, ויצר אימהי שמעוניין להעניק את כל מה שאפשר לילד שלנו. כשאני חושבת על זה, למדתי פסיכולוגיה בניו יורק, הוכשרתי בכלל בענף הפרסום, וכאשר ניהלתי את רשת האופנה הבינלאומית הבנתי שאם בתור שכירה אני עושה את תפקידי הניהול בחברה והאחריות להצלחתה עומדת על כתפיי, אז על אחת וכמה לו זה היה העסק שלי. מהמקום הזה הבליחה בי המחשבה שאני יכולה לעשות את זה לבד.

זו הייתה תקופה בארץ שנדל”ן היה הנושא החם הבא. שוק ההון צנח, כולם התחילו לדבר על השקעות נדל״ניות, על דירות ועל קבוצות רכישה. לקחתי חופש של כשנה כדי לייצב את הזוגיות, האמהות, הבית ולהחליט מה יהיה הצעד הבא שלי. החששות צפים דווקא בזמן הספק. האם אצליח כעצמאית כמו שהצלחתי כשכירה? אולי יהיה לי קושי בלנהל את עצמי? הייתי רגילה לחיות ברמת חיים גבוהה יחסית, ולא כל כך רציתי להתפשר, במיוחד כשאני מקימה משפחה ורוצה את הטוב ביותר בשביל היקרים לי. היה גם את החשש העצום מפני הלא נודע כמו כל פחד שמשתלט על הרציונל ולא תמיד בצורה הגיונית. מצד שני היה לי גיבוי עצום מבעלי, שתמיד אמר לי – את עושה הכל כל כך טוב, תמיד יזמת, ניהלת בנית עבור אחרים, אנשים אוהבים אותך, את מקצועית, התווית את הדרך, את נותנת את הנשמה ובסופו של דבר – את שכירה. למה שלא תעשי את זה בשבילך? בשבילנו? התחלתי לבדוק את השטח סביבי. כל מיני תחומים עמדו על הפרק, אבל תחום הנדל”ן קסם לי כי הוא משלב מיומנויות רבות מכל התחומים שלמדתי – אנשים, משפחה, כלכלה, מכירות והתאמה אישית. כאשר התייעצתי עם אחת מנשות שיווק נדל״ן המובילות בארץ, שמבינה בתחום הנדל”ן היא אמרה לי – נדל”ן זה חיידק. אם את מתחילה את נדבקת.

אז החלטתי ללכת על נדל”ן. להתחיל מאפס! התחלתי ללמוד תיווך, ללמוד את התרבות, והשפה, האנשים ואת הטרמינולוגיה. התחלתי כפרילנסרית, צברתי ניסיון וידע, יצרתי סיפורי הצלחה ללקוחות תוך שהתמחיתי בשיווק ומכירת נדל״ן. עם הולדתה של מיכאלה שלי, נולד הרעיון של רד בוטיק נדל”ן.

דנה בן ארי (צילום: ענבל מרמרי)

הדרך כמובן לא הייתה קלה, אבל הייתה בי המון תשוקה ותקווה. תוך כדי חופשת הלידה יצאתי לבד לכנס של מרכז הבניה עם כרטיסי ביקור אדומים כשם הבוטיק. RED  = Real Estate Devotion השם מבטא את ההתמסרות, התשוקה והאהבה שלי לאנשים ונדל״ן. האדום, הוא צבע נשי מובהק המבטא את היכולות שלי ומבדל אותי כאשה בתחום הנדל”ן שרובו גברי ומאופיין בדרך כלל בצבעים של “כחול” “אפור” ו”שחור”. חילקתי כרטיסים ממש מיד ליד, בכנס אספתי כ 40 אנשי קשר יזמים ונותני שירותים הרלוונטיים לי. ואחרי הכנס קבעתי פגישות ופקדתי את אותם אנשים אחד אחד. התובנות תמיד מגיעות תוך כדי הליכה, ומתוך הפגישות עם הלקוחות ועם יזמים. הבנתי שאין לי יתרון כאשר אני משווקת פרויקטים גדולים מדי, והחלטתי לבנות קולקציית פרויקטים איכותיים ואיתם ללכת אל ההצלחה שלי.

תוך הצעידה יד ביד עם הלקוחות והבנת הצורך שלהם לידע ולסדר בתהליך קבלת ההחלטות לרכישת דירה פיתחתי שיטה בשם ALOT  – & timing  analysis – location opportunity שבעצם מוציאה את עולם שיווק הנדל”ן מתוך המקום המצומצם של לוקיישן ומביאה את המקום הנשי המרחבי יותר, אני שואלת את הלקוח – מה אתה מחפש? מה המטרות שלך? אני רוצה להבין את הצורך האמיתי לסגנון חיים לו הוא מכוון – לדוגמה, זוג צעיר מחפש קהילה, בתי ספר, וכד’. זוג בשנות החמישים מחפשים גישה לים, לאמנות תרבות וכד’, משקיע מחפש השקעה בעלת תשואה מסוימת ו/או עליית ערך  - וכך מתאימה להם מתוך קולקציית הפרויקטים שלי את מה שמתאים להם ביותר. אני לא מוכרת רק נדל”ן, אני מוכרת סגנון חיים, רגשות, השתייכות לקהילה מסוימת או מעמד חברתי, ערכים ותפיסות עולם. ואני קוראת לחוויה אצלי – life style real estate .

עולם הנדל”ן הישראלי דורש שיהיה לך רשת קשרים רחבה עם אנשי מקצוע מקומיים ובינלאומיים וראיה מולטי דיסציפלינרית. אני חושבת שהנדל”ן הוא עולם גברי מאד. מתוך כך שהוא דורש לקיחת אחריות גדולה וכתפיים רחבות מאד. נשים לעיתים לא מרגישות אמיצות מספיק להיכנס אל תוך הלא נודע הזה ולשחות בו ודווקא לדעתי התחום הזה הכי מתאים להן, כי ההוליסטיות הנשית מותאמת כמו כפפה ליד לתחום הדורש ראייה מכילה, רחבה ועמוקה בו זמנית. מזה שנים במעמד החתימה עם הלקוחות אני נוהגת לצלם אותם בזמן ואחרי החתימה כי אני טוענת שבחיים אנו מצלמים את כל הרגעים הכי משמעותיים בחיים מבריתות, דרך ימי הולדת, ימי נישואין, בר מצוות, חתונות, וכו’ – רכישת דירה היא רגע משמעותי בחיי הרוכש ולכן אני נוהגת לתעד עבור לקוחותיי את הרגע ולחגוג אותו.

כך קרה שתוך כדי הקמת הבית הפרטי שלי, אני נמצאת עמוק בתוך תהליך שכזה עם משפחות נוספות, מלווה אותם אל הצעד הבא שלהם, אל הגשמת החיים שהם רוצים לחיות ואל מימוש היעד הנכסף של כל משפחה, להתייצבות, לקרקע פורייה של בית ושל סביבה עוטפת. במבט לאחור, יש הזדמנויות שצריך לתפוס בשתי ידיים, לאמץ אותן אל הלב, ולהקשיב להן. לדעת לקבל החלטה קשה ולזכור שאת התוצאות נבחן לאחר תקופה, לאורך זמן, ותוך כדי עבודה מאומצת.

** הכותבת היא הבעלים של רד בוטיק נדל”ן – בית השקעות אקסקלוסיבי בתחום הנדל”ן. נשואה לליאור ואם לשני ילדים, מתגוררת ברמת השרון




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה