מלא בכל טוב

אז הפנמנו שלחם מחיטה מלאה הוא בריא וחשוב לילדים שלנו, מה לעשות שהם פשוט לא מוכנים לאכול אותו? למה ילדים מעדיפים מוצרים מקמח לבן ומה אתם יכולים לעשות כדי לעזור לילדים לאכול בהנאה גם דגנים מלאים?

30/08/2016
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • RSS

דגנים מלאים ובהם לחם מחיטה מלאה, הוכחו כבריאים יותר, מונעים מגוון מחלות ביניהן השמנת יתר, ולכן מומלצים לצריכה יומיומית למבוגרים, וכמובן לילדים. הבעיה היא שילדים רבים פשוט לא מוכנים לאכול לחמים מחיטה מלאה. למה זה קורה? ומה אפשר לעשות? רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת תזונה למאפיית אנג'ל נותנת כמה טיפים חשובים.

כך תעזרו לילדכם לאכול דגנים מלאים (צילום: שרית גופמן באדיבות מאפיית אנג'ל)

הילדים שלנו, שגדלים על תזונה מערבית, התרגלו פעמים רבות לטעם, לצבע ולמרקם של 'הדגנים הלבנים': ההסרה של סובין ונבט מטחינת הקמח מעניקה ללחמים הלבנים טעם וטקסטורה מעודנים יותר, לכן לחמים ובצקים 'לבנים' נפוצים במזונות רבים, וילדינו מתרגלים לטעם זה. אז מה עושים?

1. משתדלים לבחור מלא גם מחוץ לבית:

גם כאשר אוכלים בחוץ, קונים סנדוויץ' מוכן או מעדיפים פלאפל בפיתה נסו לבחור בלחמים, לחמניות ומאפים מקמח חיטה מלא. מסעדות מאפיות ודוכני מזון רבים מציעים לצד מוצרי החיטה הרגילים גם מוצרי חיטה מלאים, בריאים יותר, וטעימים לא פחות.

 

2. בונים הרגלים נכונים:

קל יותר לגדל ילד האוכל דגנים מלאים מגיל צעיר מאשר לשנות את טעמו והרגליו כשיתבגר. ככל שתתחילו להקנות הרגלי תזונה נכונים בגיל צעיר יותר, ילדיכם יתרגלו לדגנים המלאים בקלות יתרה.

 

3. בוחרים דגנים מלאים המדמים טעם מוכר:

באורז או בפסטה זה יכול להיות אתגר מורכב יותר להחליף דגנים שאינם מלאים בדגנים מלאים, אך דווקא בלחם, מוצר תזונה עיקרי אצל ילדים, 'לחם פשוט מלא' של מאפיית אנג'ל הוא פתרון נפלא: מכיל 100% קמח מלא, מרקמו חלק, והטעם והטקסטורה שלו מרגישים כמו של לחם אחיד האהוב על ילדים. כך שאפשר להחליף לחם לבן בלחם מלא, והילד בכלל לא ירגיש בהבדל.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה