מי מפחד מחופשה בישראל?

שגית פטסמן ממליצה איך להימנע מעוגמת הנפש שבענף התיירות הישראלית

12/09/2010
שגית פסטמן קבלו עדכונים משגית
  • בדואר
  • RSS
» טיפים מועילים להזמנת חופשה בישראל.

בשבוע שעבר רעשו אתרי העיתונים הכלכליים בישראל. בידיעות הראשיות הם בישרו באופן סימולטני (כבר מעורר חשד...) על סקופ היסטרי: "בענף התיירות בארץ השתרשה נורמה של פרסום מחירים פיקטיביים", ואף הוסיפו והדגישו כי פרסומים אלו נעשים בניגוד לחוק ובכוונה להטעות את הצרכנים.

ניסיתי לשחרר קצת את שרירי הפה אבל הלסת התחתונה שלי סירבה ליפול כתוצאה מההלם ומהתדהמה, שאחזו כנראה בעורכי אתרי החדשות. צריך להכיר את מאחורי הקלעים של עולם התקשורת כדי להבין איך תרגיל היחצ"נות הנ"ל שירת את כל הנוגעים בדבר מלבד אותנו, הצרכנים.

עיתונות במיטבה

שעות ספורות לפני פרסום הסיפור נשלחה במייל אל כל כתבי הצרכנות בארץ ההודעה של המועצה הישראלית לצרכנות שערכה את הבדיקה והסקר שהובילו למסקנות החמורות. העיתונאים עשו קופיפייסט מהיר של המכתב האלקטרוני ויצאו בכותרות סנסציוניות. לא ממש עיתונות במיטבה.

לטעמי, גם במועצה לא השקיעו יותר מידי בתחקיר מעמיק. במשך שבוע עקבו שם אחרי כמה וכמה מודעות פרסום לנופשונים, התקשרו לכמה סוכני נסיעות כדי לברר פרטים 'לעומק' וגילו כי המחיר המפורסם אינו המחיר הסופי (היקר בהרבה) שהצרכן התבקש לשלם.

הגילויים של המועצה מאכזבים משתי סיבות: קודם כל, מה חדש פה? פרסומים שקריים על מבצעים ומחירים מעוותים אנחנו רואים בכל מיני ענפים במשק. אם זה מחדל כל כך גדול, איפה הרשויות, ואיפה האכיפה? אני מצפה מהמועצה שתעלה על בריקדות ולא תסתפק בהעברת מיילים לתקשורת. הבעיה השנייה נוגעת לשאלת התזמון - עכשיו נזכרו במועצה לפרסם את הממצאים החשובים? הלו, איפה הייתם בתחילת עונת התיירות, כשכל עם ישראל הזמין את הדילים החמים לקראת יולי אוגוסט?

אבל מה שבאמת היה חסר בכל הפרסומים הוא איזהשהו מדריך ת'כלסי של עשה ואל תעשה בבואך להזמין חופשה מסוכן הנסיעות. העצות והטיפים שתוכלו למצוא כאן אולי יעזרו לכם בפעם הבאה שתרצו לנפוש.

טיפים חשובים להזמנת נופש בישראל

לפני הכל, אלו פרטים חשוב לברר תחילה מול סוכני הנסיעות:

  • האם המחיר שפורסם מוגבל לימים מסוימים בשבוע?
  • האם ישנה דרישה להזמנת מינימום של לילות?
  • האם המחיר כולל מע"מ?

עצות מועילות לדיל נטול דאגות:

  1. תמיד תעדיפו לנהל את הזמנה בתכתובת אינטרנטית, כך שבמקרה של אי ההבנה או הטעייה מצד פקיד/ת ההזמנות, יהיו לכם הוכחות בכתב לגבי ההבטחות שניתנו לכם.
  2. חשוב להתעקש לקבל בכתב מה בדיוק כוללת ההזמנה: ארוחת בוקר, כניסה למתקנים שונים במקום, כיבוד נוסף ? כל זאת, כדי שלא תגלו בזמן החופשה ששודדים מכם כסף על כל מיני תוספות.
  3. הקפידו להגיע אל אתר הנופש עם ההתכתבות המודפסת. שההנהלה תשבור את הראש במקרה שהיא לא תוכל לעמוד בהסכם שנקבע מראש.
  4. מזמינים את החופשה מבעוד מועד? בקשו בלי בושה הטבות שונות: עיסוי, ארוחה חינם, בקבוק יין טוב. אין מה להתבייש.
  5. עצה נוספת בעירבון מוגבל - נסו להזמין נופש דרך ארגונים גדולים, שמתווכים ביניכם ובין סוכנות הנסיעות. ההנחה היא שהסוכנים יחששו להסתבך עם לקוח גדול והשירות שלהם מולכם יהיה טוב יותר.

לבסוף, הדרך הכי טובה להוציא את העוקץ מהפרסומים השקריים במודעות הפרסום היא פשוט להתעלם מהם. רובנו כבר הגענו למסקנה שהמדיום המועדף להזמנות הוא האינטרנט. יתרונותיו רבים - המידע זמין בכל שעות היממה ומתעדכן באופן שוטף, קל להשוות מחירים והתלות בסוכן הנסיעות מתבטלת. נכון שכל העצות שצוינו פה לא פותרות עוד רעות חולות רבות שקיימות בענף התיירות, אבל זאת לפחות התחלה.

חופשה נעימה!

לבלוג של שגית פסטמן.

צילום:

http://search.creativecommons.org/





מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה