מותג האופנה לנשים שמחפיץ גברים

הרשת סוערת בימים האחרונים בעקבות קמפיין של מותג אופנה לנשים שמציג בתמונות שלו גברים עירומים. האם החפצת גברים מועילה לקידום נשים או שהיא מוציאה שם רע לפמיניזם?

16/10/2017
אופנה ויופי קבלו עדכונים מאופנה ויופי
  • בדואר
  • RSS

אנחנו רגילות לזעוק נגד החפצה של נשים בתקשורת, בפרסומות ובקמפיינים, אבל מה קורה כשהתמונה הפוכה ומותג אופנה שמתמחה בחליפות לנשים משלב במודעות הפרסומת שלו גברים עירומים ללא פנים?

SUITSTUDIO1610

הנושא עלה לכותרות השבוע בעקבות קמפיין של מותג האופנה ההולנדי Suistudio שפרסם תמונות בהן נראות נשים לבושות בחליפות מחוייטות ולצידן עומדים או שוכבים גברים עירומים לחלוטין. הסלוגן שמלווה את תמונות הקמפיין הוא  - "Not Dressing Men"

הקמפיין כצפוי, קיבל ביקורות מגוונות, חיוביות ושליליות. היו מי שהזדעזעו מהשימוש בגברים עירומים כתפאורה בטענה שאם המקרה היה הפוך הוא כמובן לא היה עובר בשתיקה מול ארגוני הנשים הפמיניסטיים. לעומתם, מגיבים אחרים טענו שמגיע לגברים להיות לפעמים בצד החלש והמוחפץ כדי שיחוו את מה שנשים חוות באופן יומיומי. והיו מי שציינו שגברים בכלל לא מרגישים מוחפצים ואין להם שום בעיה שיציגו את הגוף שלהם לראווה.

SUITSTUDIO16101

סגנית הנשיא של המותג בארה"ב, כריסטינה בריצ'לי,  טענה שאין במודעות האלו שום דבר שנשים לא חוו אינספור פעמים כשהשתמשו בגוף שלהן כתפאורה במגוון קמפיינים ופרסומות ומבחינתה לא מדובר בהחפצה. "הבעיה היא שהרבה זמן לא ראינו גבר עירום ברקע, כמה מוזר! אבל למה לא בעצם? אנחנו אוהבים גברים עירומים ואני בטוחה שיש נשים רבות שאוהבות אותם גם" אמרה בראיון והוסיפה "אין שום דבר רע בסקס, בגוף האדם העירום ובשילוב שלו בקמפיין. הסקס הוא חלק גדול מעולם האופנה. אם לאישה יש גבר עירום נאה בדירה שלה זה לא אומר שהיא מחפיצה אותו. אף אחד לא יודע מה היא עושה עם האיש הזה. הוא פשוט הופך להיות אובייקט בתמונה כמו הספה והחליפה וחפצים אחרים. ברגע שמצולמת תמונה כל מה שיש בה הופך להיות חפץ, זו המהות של צילום".

בריצ'לי טוענת שהקמפיין פמיניסטי בזכות העובדה שהוא מציג אישה חזקה ועצמאית שחופשיה לעשות מה שהיא רוצה. מבחינתה לא "החלפת התפקידים" לכאורה בין האישה הלבושה בחליפה לגבר העירום שלצידה הוא העיקר בתמונות, אלא היכולת של האישה להיות היא עצמה בלי לתת להגדרות מיושנות של מגדר להפריע לה.

ואנחנו נשארנו עם השאלה - האם מדובר בקמפיין פמיניסטי ראוי שמעצים נשים ושם אותן בעמדת כוח או בירידה למקום נמוך שלא תורם במאום להעצמת נשים, אלא עושה את הפעולה ההפוכה ומוציא שם רע לפמיניסטיות כמי שלא עומדות בעצמן בסטנדרטים שהן דורשות מהגברים.

ואגב, עם יד על הלב. כמה מכן שמו לב לחליפות שהנשים לובשות?

SUITSTUDIO16101245SUITSTUDIO161012SUITSTUDIO1610124




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה